beantwoord

Flex dal voordeel ritprijs niet meer zichtbaar in ns planner app

  • 1 February 2024
  • 15 reacties
  • 319 Bekeken

Sinds gisteren zie ik niet meer mijn voordeel prijs bij mijn te plannen treinreis. Via chat met klantenservice krijg ik verschillende niet kloppende antwoorden en geen oplossing. Zijn er meer die dit hebben? App opnieuw geïnstalleerd heeft het ook niet opgelost. Het Flex abbonement staat wel geactiveerd niet gepauzeerd. En bij de rit-optie zie ik bij openen ook geen prijs meer staan. 

icon

Beste antwoord door Robert B 1 February 2024, 00:22

Bekijk origineel

15 reacties

Badge +3

Klopt, de NS app houdt al een tijdje geen rekening meer met het abonnement dat je kiest bij Instellingen.

Steker nog, je kunt daar geen abonnement meer instellen! Bij de website planner en Meer Prijzen kan het nog wel.

Er waren blijkbaar te veel reizigers die dachten dat wat je daar instelde ‘wat is de prijs met dit abonnement?’ ook betekende dat je dat abonnement had? 😅

Volkomen terecht dat die optie uit de app gesloopt is.

Hoezo is dat al een tijdje? 14dg geleden nog niet in ieder geval. Ik vond het heel handig om te zien omdat ik dan ook gelijk t prijsverschil kon zien tav spitsuur en daar rekening mee hield. Ik moet mijn reis plannen altijd voor instaphulp ivm rolstoel. Ook is t soms nodig t tussenstation te wijzigen en dan zag ik gelijk het prijsverschil.

 

Vreemd dat het ineens niet meer inzichtelijk is en nog vreemder dat KS mij dit niet kan vertellen maar met rare antwoorden komt! Zoals cookies, verkeerde instellingen en met klikken op de reis daar de prijs te kunnen zien. Alle 3 onzin dus.

 

Ik vind het echt een groot gemis en cruciaal om te kunnen reizen deze informatie. Nu moet ik dat dus opzoeken op de website planner en daar plannen voor hulp? Wat heb ik dan nog aan de app eigenlijk vraag ik mij af? Ik vond het tot vandaag erg handig de app.

Badge +3

Hoezo is dat al een tijdje? 14dg geleden nog niet in ieder geval. Ik vond het heel handig om te zien omdat ik dan ook gelijk t prijsverschil kon zien tav spitsuur en daar rekening mee hield. Ik moet mijn reis plannen altijd voor instaphulp ivm rolstoel. Ook is t soms nodig t tussenstation te wijzigen en dan zag ik gelijk het prijsverschil.

Ik heb het ook niet bedacht. Prijzen in de NS app planner zijn simpelweg niet meer op basis van een of ander abonnement dat je bij Instellingen aan kon geven.

Er waren blijkbaar (te veel) mensen die dachten dat die instelling in de app betekende dat ze dat dat abonnement ook daadwerkellijk hadden. 😥

Ik heb het getest met de website planner maar die opent automatisch de app.. en dus heb ik geen accuraat inzicht in mijn korting. 

 

Ik begrijp het probleem niet, er staat toch gewoon een abbonement op je OV of niet, ik moet nu dus elke rit achteraf gaan checken terwijl ik nergens de korting prijs kan zien?? 

Badge +3

Ik begrijp het probleem niet, er staat toch gewoon een abbonement op je OV of niet, ik moet nu dus elke rit achteraf gaan checken terwijl ik nergens de korting prijs kan terugzien??

Klik op Meer Prijzen bij een reisadvies. Of je op dat moment korting hebt zelf uitrekenen. 😴

En @Monique_VD een reisplanner heeft geen enkel idee welk abonnement je hebt. Dat werkte min of meer in Mijn NS maar omdat het eigenllijk niet werkte nu zelf uitzoeken dus.

De optie meer prijzen, waar staat dat? Als ik reisadvies vraag op de website door mijn reis in te voeren en op knop plannen druk.. opent de app. Dus zie ik het alsnog niet. Op NS pagina ben je ingelogd daar zie je ook welk abbonement je hebt. Dus als ik vandaaruit de planner gebruik zou er wel degelijk inzicht in de korting moeten zijn. Wat heeft inloggen anders voor zin?? 

 

Hopelijk gaat er morgen nog een ns medewerker reageren want ik moet morgen weer met de trein. Ik vind deze situatie absurd. Niet inzichtelijk kunnen krijgen wat ik aan korting krijg met een product wat ik gekocht heb😡 en ook zonder waarschuwing dat dit ging wijzigen. 

Update, inmiddels ontdekt dat op een tablet ik wel meer prijs info zie. Maar op mijn mobiel geeft de browser dat overzicht niet en trekt voor de planner de app open.

Kan dus gewoon nu op mijn mobiel niet meer de info zien die er 14dg geleden nog gewoon was. Erg klantONvriendelijk, onhandig en een gebrek aan service en inzicht tav een gekocht product. 

Ook erg gebrekkige hulp via de klantenservice gekregen heel erg frustrerend 😡 Jammer ik ga er wel een officiële klacht van maken.

Goedemorgen Monique_VD

Als je in de NS App een reis opzoekt en selecteert krijg je als je wat naar beneden scrollt de gele knop ‘Bestel treinkaartje’ te zien. Direct daarboven staat een blauwe tekst met ‘… Bekijk alle prijzen, met korting of abonnement.

Door daarop te klikken krijg je een overzicht met kosten per klas en kortingspercentage.

Goedemorgen Monique_VD

Als je in de NS App een reis opzoekt en selecteert krijg je als je wat naar beneden scrollt de gele knop ‘Bestel treinkaartje’ te zien. Direct daarboven staat een blauwe tekst met ‘… Bekijk alle prijzen, met korting of abonnement.

Door daarop te klikken krijg je een overzicht met kosten per klas en kortingspercentage.

 

Hallo! Weet jij of het mogelijk is om aan te passen welke ritprijs je standaard te zien krijgt in de reisplanner? Ik krijg nu telkens het de 40% korting tarieven te zien, maar ik heb geen abonnement met korting dus daar heb ik niet zoveel aan.

Ik kan natuurlijk steeds klikken op “bekijk alle prijzen”, zoals je hier aangeeft, maar het zou makkelijker zijn als ik in één oogopslag de goede prijs kan zijn en niet steeds naar een nieuwe scherm hoef te klikken. Ik wil gewoon het volle tarief zonder korting zien.

Waarom is de standaard weergave eigenlijk ingesteld op 40% korting en niet op het volle tarief? Dat laatste lijkt me logischer.

 

Welkom op onze NS Community, Zonnebloemenplant. Doe je dit via een browser of de app? En kan je een printscreen sturen om te laten zien wat jij dat als prijs ziet/waar dit precies staat aangegeven? Als ik zelf via de app kijk, bijvoorbeeld, dan zie ik zelf voltarief 2e klasse. Deze staat via de browser ook zo ingesteld mét als 2e optie daarbij de 40% korting-prijs. 

Welkom op onze NS Community, Zonnebloemenplant. Doe je dit via een browser of de app? En kan je een printscreen sturen om te laten zien wat jij dat als prijs ziet/waar dit precies staat aangegeven? Als ik zelf via de app kijk, bijvoorbeeld, dan zie ik zelf voltarief 2e klasse. Deze staat via de browser ook zo ingesteld mét als 2e optie daarbij de 40% korting-prijs. 

Hee Laura, dat is in de app! Het ziet er zo uit:

 

Als ik klik op “bekijk alle prijzen” kan ik inderdaad het volle tarief zien, maar dat is toch net omslachtiger dan het gewoon direct kunnen zien :) 

 

 

Dit kon wel, zover ik weet. Je bent ook wel ingelogd bij je Mijn NS-account voordat je de reis plant?

Ja, ben ingelogd! 

En je hebt geen abonnement dat hier invloed op kan hebben?

Badge +3

Heb geen iPhone maar misschien heb je bij Meer - Instellingen de optie om een abonnement in te stellen? Daarop worden de getoonde prijzen gebaseerd. Of je ingelogd bent maakt daarbij niet uit.

Reageer