beantwoord

Geen reisgegevens beschikbaar

  • 26 February 2024
  • 6 reacties
  • 99 Bekeken

Hoi, 

Ik had een vraagje. Ik heb een studentenreisproduct, maar omdat ik in het weekend ook veel reis heb ik ook een NS Flex Basis abonnement. Ik heb voor school gereisd in het weekend en ik wil dit nu declareren alleen kan ik geen enkele reishistorie zien. Ik heb mijn OV-chipkaart verwijderd en weer gekoppeld, maar ik kan nog steeds niks zien. Er is niks te zien op de reishistorie, maar ik kan ook niks zien op 'Laatste in- of uitcheck met NS' terwijl ik bijna 7 dagen in de week met openbaar vervoer reis. Mijn laatste reis die zichtbaar is op 'Laatste in- en uitcheck' is een reis in september 2023. Ik hoop dat er een oplossing is, door de declaratie heeft een beetje urgentie. 

Alvast bedankt :)

icon

Beste antwoord door Thom 27 February 2024, 07:57

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge

NS Flex werkt niet goed in combinatie met een studentenreisproduct op dezelfde ov chipkaart. Wellicht kun je je transacties wel zien op ov-chipkaart.nl.

Reputatie 7
Badge +4

Het werkt alleen goed als u uw studentenkaart op de ene ov-chipkaart staat en edit: Flex op de andere. Het kost u geld als u dat niet doet, want de kaart ‘weet’ niet welk abonnement te nemen. Als geldgebrek nog even manifest is bij studenten als in mijn tijd, zou ik Flex maar op een aparte kaart zetten. Flex werkt op rekening, de studentenkaart op saldo, en dat kan nooit samen op een kaart, ook al lijkt het te werken..

Uw overzicht verschijnt bij Flex als u een aparte kaart heeft onder betalingen.

Reputatie 7
Badge

Het werkt alleen goed als u uw studentenkaart op de ene ov-chipkaart staat en WeekendVrij op de andere

Het ging hier over Flex Basis, niet Weekend Vrij

Reputatie 7
Badge +3

Flex en SRP gaan niet goed samen op dezelfde kaart. Zowel DUO als NS waarschuwen hiervoor. Mogelijk kun je hierdoor jouw reisgeschiedenis niet zien.

Je kunt het beste flex direct opzeggen en bij een automaat van jouw kaart halen om extra kosten te voorkomen.

Reputatie 7
Badge +3

SRP en Flex moet je inderdaad niet op dezelfde kaart plaatsen. Dat leidt ertoe dat op de momenten dat je volgens je SRP met 40% zou reizen Flex voorrang heeft. Met Flex Basis betekent dat dat je vol tarief betaalt, en dus geen 40% korting krijgt op treinreizen.

Maar dit verklaart nog niet waarom er geen reishistorie is. Met Flex kan het wel langer duren voor een reis in de reishistorie wordt weergegeven, maar dat zou niet langer dan een week of 3 moeten duren (wat ook al erg lang is). In een ander topic is er ook iemand die al langere tijd geen reishistorie heeft. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou Flex helemaal verwijderen van de kaart. Daarna reis je op saldo en wordt de 40% korting automatisch verrekend op de momenten dat vrij reizen niet geldt. Voor het gemak zou ik automatisch opladen aanvragen: https://www.ov-chipkaart.nl/automatisch-opladen .

Je kunt dan ook een account aanmaken bij OV-chipkaart. Je krijgt dan alle reisgegevens te zien van je reizen op saldo. Je kunt dan de reizen die je kunt declareren in een pdf downloaden.

 

Reageer