ik zou graag mijn eticket willen veranderen

  • 13 August 2022
  • 10 reacties
  • 241 Bekeken

goedemorgen,

ik heb gister avond (vrijdag 12 augustus) 2 tickets besteld voor een reis vanaf Almelo naar Dronten voor 20 augustus, maar nu kom ik erachter dat ik vanaf Almelo naar Harderwijk moet. kan ik dit nog veranderen?

graag hoor ik hier meer over

met vriendelijke groet,
Dimi Schoemaker 
 


10 reacties

Badge +3

Alleen als u de e-tickets nog niet gedownload hebt en niet in de app hebt geladen, kunt u hiervoor contact opnemen met de klantenservice. Hebt u de tickets al gedownload of in de app geladen, dan is er niets meer aan te doen, omdat NS niet kan controleren of er niet toch mee gereisd gaat worden. Zou u uw geld terug kunnen krijgen, dan zou u gratis kunnen reizen. Zou u de datum kunnen wijzigen, dan zou u twee dagen kunnen reizen voor de prijs van één.

U zou als u de tickets al gedownload hebt of in de app hebt geladen, hoogstens nog rechtstreeks contact kunnen opnemen met de klantenservice om te zien of men uit coulance bereid is u tegemoet te komen, maar ik zou daar niet te veel van verwachten.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reputatie 7
Badge +1

Indien niet meer veranderbaar: geldt zeker to Zwolle-dus schade beperkt tot enkel Zw->Hdw bijkopen.

Met die chipkaart heb je dit soort problems niet (maar soms wel weer andere), dus bij vaker reizen is dat toch niet zo´n echt slechte keuze

Indien niet meer veranderbaar: geldt zeker to Zwolle-dus schade beperkt tot enkel Zw->Hdw bijkopen.

Met die chipkaart heb je dit soort problems niet (maar soms wel weer andere), dus bij vaker reizen is dat toch niet zo´n echt slechte keuze

dan zou ik mijn geld terug willen waarvoor ik heb betaald van zwolle naar dronten, aangezien ik anders dubbel moet betalen en dat niet de bedoeling is. 

Reputatie 7
Badge +3

Zie het eerdere antwoord van Tochjo. In principe is geld terug voor een e-ticket niet mogelijk, tenzij u de tickets nog niet gedownload of in de app geladen heeft.

Zie het eerdere antwoord van Tochjo. In principe is geld terug voor een e-ticket niet mogelijk, tenzij u de tickets nog niet gedownload of in de app geladen heeft.

ik heb niks gedownload de tickets staan automatische in mijn app

Reputatie 7
Badge +3

Indien niet meer veranderbaar: geldt zeker to Zwolle-dus schade beperkt tot enkel Zw->Hdw bijkopen.

Met die chipkaart heb je dit soort problems niet (maar soms wel weer andere), dus bij vaker reizen is dat toch niet zo´n echt slechte keuze

dan zou ik mijn geld terug willen waarvoor ik heb betaald van zwolle naar dronten, aangezien ik anders dubbel moet betalen en dat niet de bedoeling is. 

Voor betaling is jou de datum en traject getoond. Daarbij heb je de voorwaarden voor gelezen aangevinkt waarin staat dat wijzigen en restitutie niet mogelijk is.

Het mag dan volgens jou niet de bedoeling zijn dat je dubbel betaald, maar je hebt zelf het kaartje voor dit traject gekocht. Het is gewoon een geldig kaartje als je deze gedownload  hebt of in de app hebt staan. Begrijp niet waarom je nu al een kaartje koopt wat je niet kunt wijzigen en wat je pas de 20e nodig hebt. Geld terug of wijzigen kan dus niet meer.

Reputatie 7
Badge +4

Dat is dan hetzelfde als dat ze geopend of geladen zijn. De consequentie is normaal geen geld terug. Uitzonderingen zijn twee identieke tickets of een reis die in de praktijk niet te maken is.

Reputatie 7
Badge +3

Het advies is daarom om nooit ver van te voren een e-ticket te kopen. Niet goed is geld weg.

Reputatie 7
Badge +3

Dat is ons advies hier op de community inderdaad. NS adviseert dat nergens en stimuleert vroeg kopen zelfs door korting te geven als je minimaal 4 dagen van tevoren een e-ticket koopt.

Wat ik overigens dan wel weer krom vind, is dat je daar een apart ‘vroegboekticket’ voor moet kopen. Waarom niet gewoon die korting automatisch toepassen bij een e-ticket met een datum van minimaal 4 dagen in de toekomst?

Reputatie 7
Badge +3

Dat is ons advies hier op de community inderdaad. NS adviseert dat nergens en stimuleert vroeg kopen zelfs door korting te geven als je minimaal 4 dagen van tevoren een e-ticket koopt.

Wat ik overigens dan wel weer krom vind, is dat je daar een apart ‘vroegboekticket’ voor moet kopen. Waarom niet gewoon die korting automatisch toepassen bij een e-ticket met een datum van minimaal 4 dagen in de toekomst?

Als je automatisch korting geeft worden mensen die niet van die korting weten niet gestimuleerd om extra vroeg een ticket te kopen wat geopend niet meer te annuleren valt.

Reageer