beantwoord

MijnNS voor een duitse Mens die miischien Klant wil worden

  • 27 August 2022
  • 4 reacties
  • 97 Bekeken

Reputatie 2

Ik weet dat dit niet de eerste keer is dat dit onderwerp op het forum komt, maar ik moet jullie wat vertellen, NS heeft aan de website gewerkt, het probleem lijkt opgelost te zijn maar dan slaat de adrescontrole alsnog toe.

 

Aan NS-Medewerkers: Graag even aan de website-bouwers doorgeven

Ik heb laatst voor een goede kennis een mijnns account aangemaakt, Je raad het al, hij woont in Duitsland en de website was er niet blij mee. Tegenwordig kan je bij Land meer als alleen Nederland kiezen, zelfs Oeganda of Bulgarije of Brasilie is mogelijk. Er komen dan ook netjes velden erbij om Woonplaats en Straatnaam intevullen. Bij postcode staat een 5-cijfrige postcode voor Duitsland en bij Land heb ik Duitsland gekozen. Daarna klikt men op opslaan of verder en dan: Het formaat van de postcode is onjuist  Nee NS, in Duitsland zijn er geen letters in de postcode. En waarschijnlijk in andere landen ook niet.

Ik kon het account alleen aanmaken omdat ik wist dat het werkt als je de adresgegevens van NS HQ invult. Dit kan toch niet de bedoeling zijn ?

Nieuwe velden - top geregeld maar laat a.j.b. die postcode huisnummer controle bij alle landen behalve nederland weg !!!  Dit kan alleen een IF of CASE aanwijzing zijn en niet moielijk !!

 

Ik ben trouwens verhuisd. Aangezien ik binnenkort een nieuw ov chipkaart verwacht moet ik mijn adres maar proberen via de klantenservice te wijzigen

icon

Beste antwoord door Lorena NS 27 August 2022, 12:47

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Hier zijn al heel veel topics over. Voor NS is het helaas wel moeilijk. Oplossing is gewoon een Nederlands adres invullen bij een bestelling. NS verstuurt toch geen post.

Reputatie 4

Hier zijn al heel veel topics over. Voor NS is het helaas wel moeilijk. Oplossing is gewoon een Nederlands adres invullen bij een bestelling. NS verstuurt toch geen post.

Gebruik

 

Laan van Puntenburg 100, Utrecht,

3511 ER

 

This is the postadres NS :-)

Reputatie 6
Badge +2

Het is inderdaad een bekend probleem waar helaas nog geen verbetering is gevonden… Ik zal jouw berichtje doorzetten, Ulrich_Cloos!

Reputatie 7
Badge +1

Heb hetzelfde omgekeerd omdat ik nu veel in DE reis en bij een mij goed bevallen hotelketen boek-die accepteert mijn PC en tel.nr (beide gewoon NL) pas als je eerst de lager gezette enorme lange lijst met alle landen aanklikt.

In GB hebben ze ook postcodes die deels cijfer+letter zijn-de letters geven daar echter de county oid aan.

Reageer