Enkel of Retour

  • 25 April 2024
  • 9 reacties
  • 127 Bekeken

Hallo ,

Jarenlang bij het invullen van een traject wordt alleen een enkele reis zingbaar .

Waarom niet een keuze ENKEL OF RETOUR  zingbaar .

Je moet veel te veel zoeken om dit in te voeren .


9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Boemeltje48,

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Zowel via de website als via de app kun je bij het kopen van een ticket kiezen uit Enkele Reis of Dagretour.

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat bedoeld wordt dat je bij het plannen van een reis niet in 1x een retour reis kunt plannen, maar dat in 2 handelingen moet doen.

Bovenaan de planner staan bij de plaatsnamen pijltjes. Als die aanklikt en de tijd wijzigt, kun je de retourreis plannen. Zowel heen als terugreis kun je bij bewaarde reizen terugzien als je meldingen aangeeft.

https://www.ns.nl/rpx?ctx=arnu%7CfromStation%3D8400336%7CtoStation%3D8400058%7CplannedFromTime%3D2024-04-25T12%3A45%3A00%2B02%3A00%7CplannedArrivalTime%3D2024-04-25T13%3A32%3A00%2B02%3A00%7CexcludeHighSpeedTrains%3Dfalse%7CsearchForAccessibleTrip%3Dfalse%7ClocalTrainsOnly%3Dfalse%7CtravelAssistance%3Dfalse%7CtripSummaryHash%3D1231644835

Reputatie 7
Badge +1

Het lijkt mij ook lastig dit te realiseren. Je weet immers niet wanneer mensen weer terug reizen. Dat zou betekenen dat je per reisadvies dus al diverse retour-adviezen moet geven? Ik denk niet dat het daar veel overzichtelijker van wordt allemaal.

Voor tickets is het geen probleem, omdat het daar enkel om een ticket voor een traject gaat en dus geen specifiek reisadvies. 

Het is, zoals MoDe ook zegt, relatief eenvoudig om te wisselen tussen heen- en terugreis:

 

Badge +3

Als je in de planner bij een reisadvies op ‘Bestel treinkaartje’ klikt krijg je toch het volgende te zien? 

Anders gewoon via https://www.ns.nl/kaartjes bestellen.

Reputatie 7
Badge +1

Ja precies. Bij tickets is die optie er dus gewoon.

Enkel in de reisplanner zelf niet, en dat is niet meer dan logisch.

Badge +3

Ja precies. Bij tickets is die optie er dus gewoon.

Enkel in de reisplanner zelf niet, en dat is niet meer dan logisch.

Ik snap er niets van, want zowel via de reisplanner op de website als app krijg ik gewoon de keuze. Onderstaande is via de app:

 

Reputatie 7
Badge +1

Klopt. Bij het bestellen van tickets is dit gewoon het geval.

Met reisplanner bedoel ik het plannen van reizen zelf, dus niet het bestellen van tickets.

Of TS dat ook bedoelt is voor mij gissen. 😅 De gestelde vraag is niet heel duidelijk.

Badge +3

Ah, op die manier! @Boemeltje48 wil dus bij het plannen van een reis een mogelijkheid om meteen de terugreis te plannen?

Tja dan verwissel met de pijltjes de reisrichting, vul een tijd in waarop je terug wilt en klaar.

Reageer