beantwoord

Fietsen die buiten de stalling op Amsterdam Zuid worden geplaatst

  • 22 September 2023
  • 4 reacties
  • 80 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Op station Amsterdam Zuid zijn nog geen twee jaar geleden drie fietsenstallingen geopend voor duizenden fietsen . Daarvoor werden fietsen overal, maar met name bij de onderdoorgang over de Strawinskylaan, neergezet. Dat laatste is sinds de opening van de fietsenstallingen verboden, maar inmiddels staat het daar weer helemaal vol. De stallingen bieden bij elkaar steeds een ruime hoeveelheid vrije plaatsen, ook op de drukke momenten. Honderden bezitters die hun fiets niet in de stalling kwijt willen en daarmee overlast veroorzaken. Het is gewoon niet veilig om de westelijke onderdoorgang als fietser, noch als voetganger te gebruiken. Er wordt kennelijk niet op het verbod om je fiets daar neer te zetten gehandhaafd en ik zou graag weten waarom niet. Wie is de eigenaar van die onderdoorgang en waarom handhaaft die het verbod niet? 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 23 September 2023, 11:24

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi HIH en welkom bij deze Community!

Da's inderdaad geen pretje. Het aantal fietsen groeit natuurlijk steeds meer, maar overlast is ook niet wenselijk. Ik ben niet zo goed bekend met dit station en durf dus ook niet te zeggen wie er voor deze onderdoorgang verantwoordelijk is. Klopt het dat dit de onderdoorgang aan de Parnassusweg is? Dan kan ik je melding doorzetten, uiteindelijk komt het dan wel bij de juiste partij terecht. Wellicht is het ook raadzaam om dezelfde melding ook in te dienen bij de gemeente Amsterdam.

Nee dit is de onderdoorgang aan de noordkant van het Zuidplein en die gaat onder de Strawinskylaan door. En ik vermoed dat die bij NS hoort, omdat het eigenlijk een geheel is met de fietsenstalling Amsterdam Zuid Strawinskylaan naar de stalling Amsterdam Zuid Zuidplein. Ik zet mijn opmerking ook door naar de gemeenste Amsterdam. 

Reputatie 7
Badge +3

Succes met de handhaving op verkeerd geplaatste fietsen. Ik ben al.2 jaar bezig om de onderdoorgang bij station Utrecht Lunetten fietsenvrij te krijgen. Genoeg plek in de openbare stalling, maar op de stoep naast de lift en soms er voor scheelt 1 minuut.

Reputatie 6
Badge +2

Hey HIH

Bedankt voor de aanvullende gegevens! Ik heb jouw melding doorgezet. Hopelijk is zie je het aantal fietsen in de onderdoorgang snel verminderen.

Reageer