beantwoord

kleurenblindheid

  • 13 September 2023
  • 2 reacties
  • 260 Bekeken

Goedemorgen ik heb een vraagje ik heb een telefonisch interview gehad voor de functie conducteur. Ik ben daar gellukig doorheen maar wat wel zo is ik ben half kleurenblind. Wat ik niet zie zijn sommige cijfers in de cirkel zo flauw dit. Ik maak me een beetje zorgen voor de test voor de kleurenblindheid. Heeft er iemand raad mee? Ik kan kleuren heel goed onderscheiden en ik kan de seinen ook heel goed zien. Mijn vraag is dan hoe streng zijn ze in die test? Ik wil mijn droombaan niet missen.

icon

Beste antwoord door Lorena NS 13 September 2023, 12:41

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey Mehmet020 en welkom op de NS Community! 

Deze test wordt wel afgenomen door onder andere de cirkels (met bolletjes kleuren) waarin een cijfer staat. Over het algemeen wordt dit streng beoordeeld. Voor wat nog wel en wat niet door deze test komt, heb ik helaas geen antwoord op. Wellicht kun je dit nog navragen bij de recruitment via 088-6711698 of recruitment.operatie@ns.nl. 

Hi Ilona,

Heel erg bedankt voor je reactie het is zo gek dat ik gewoon kleuren kan zien maar sommige cijfers in de kleuren niet. Dat wat jij zegt inderdaad het is in een cirkeltje met heel veel kleuren erin. Maar zo ver ik dat weet moet dat foutloos zijn. Maar ik zal het ook eens aan de recruiter het zou echt zonde zijn als ik niet aangenomen zou worden alleen door die test.

 

Groetjes Mehmet

Reageer