beantwoord

machinist en vrije tijd

  • 21 February 2024
  • 3 reacties
  • 263 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Hallo Allemaal,

 

Ik zag dat voor standplaats Zwolle een vacature voor machinisten open staat.

Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met deze standplaats?

Wat zijn hier de diensten van bijvoorbeeld?

Is het een fijne standplaats in te werken?

Andere vraag die ik heb is of de functie van machinist goed te combineren is met een gezin met 2 jonge kinderen?

 

Alvast bedankt! 

Groeten Dennis 

icon

Beste antwoord door West 21 February 2024, 20:23

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey D89 en welkom bij de NS Community! 

Wellicht kunnen @Edwin en/of @West jouw vragen beantwoorden.

Reputatie 7
Badge +4

U krijgt als machinist onregelmatige diensten. Gezinnen met kleine kinderen zitten in het belang van de kleintjes nu eenmaal aan wat regelmaat en vastere tijden vast. U moet zelf inschatten hoe u het dan moet organiseren als u op onregelmatige tijden werkt, ook in de weekends. In de praktijk zult u dat met uw partner moeten regelen. Voor kleine kinderen is nu eenmaal aanwezige zorg nodig.

Hoe prettig het in Zwolle is, zal inderdaad van de antwoorden van uw mogelijke toekomstige collega’s hier afhangen.

Reputatie 7

Tijdens de opleiding word je voor je praktijkdagen gekoppeld aan mentoren. Welke diensten en tijden daarbij horen weet je pas kort vantevoren, maar reken maar op een wisseling tussen vroege, late en nachtdiensten. Deze manier van werken is gelijk op alle standplaatsen. Na de opleiding zal je waarschijnlijk een jaar in een combirooster worden geplaatst, ook hierin draai je alle diensten die een standplaats te bieden heeft. Je weet dan wel voorafgaand aan het hele jaar op welke dagen je moet werken. Na die tijd kan je kiezen voor wat meer regelmaat door je in te schrijven op een voorkeursrooster met bijvoorbeeld alleen vroege of alleen late diensten. 

Reageer