Sollicitatiegesprek voor Veiligheid & Service bij NS

  • 6 October 2023
  • 5 reacties
  • 507 Bekeken

Beste lezer,

 

Ik heb gisteren een intake gesprek gehad voor de functie Veiligheid & Service Utrecht LIST.

Uit dat gesprek is een positief resultaat gekomen, en ik ben over twee weken uitgenodigd voor een sollicitatie gesprek.

 

De recruiter die ik tijdens mijn intake gesprek sprak, heeft mij wat tips gegeven.

 

Een van de tips die ik kreeg, was het praten met een medewerker van Veiligheid en service, over hun  motivatie

Dus bij deze de vraag naar elk die dit werk doet.

Wat vind u het leukste aan uw werk, en wat heeft u gemotiveerd om naar deze functie te solliciteren?

 

Ik hoop wat aan uw antwoorden te hebben!

 

-Lucas


5 reacties

Hallo Lucas van Mourik en welkom bij de NS Community,

 

Wat spannend dat je bent uitgenodigd. Ik kan je helaas niet helpen met het in contact brengen met een collega van VenS. Wel kan ik je vertellen dat er al vele topics over dit onderwerp zijn gestart die je via de community terug kan vinden. Wellicht is er ook nog iemand die je vragen kan beantwoorden.

 

Laat je ons weten hoe het gesprek ging en uiteraard of je bent aangenomen?

Reputatie 7
Badge

@Slidestops ? 

Hallo Lucas van Mourik en welkom bij de NS Community,

 

Wat spannend dat je bent uitgenodigd. Ik kan je helaas niet helpen met het in contact brengen met een collega van VenS. Wel kan ik je vertellen dat er al vele topics over dit onderwerp zijn gestart die je via de community terug kan vinden. Wellicht is er ook nog iemand die je vragen kan beantwoorden.

 

Laat je ons weten hoe het gesprek ging en uiteraard of je bent aangenomen?

Ik zou het geweldig vinden om aangenomen te worden, en zal er alles aan doen om mijn motivatie te laten zien. Ik laat uiteraard mijn uitkomst weten. Bedankt voor uw reactie!

Wat vind u het leukste aan uw werk, en wat heeft u gemotiveerd om naar deze functie te solliciteren?

Het leukst aan het werk is de afwisseling en veelzijdigheid. Het is een baan waarin je van alles en nog wat tegen kan komen. Het ene moment ben je met een agressief persoon bezig, dan met een ehbo melding, vervolgens help je iemand die zijn portomonee is kwijtgeraakt of help je iemand bij de kaartautomaat.
Op het moment dat je voor LIST solliciteert, zul je veel bij evenementen en dergelijke terecht komen. Ook dat is interessant.
Verder is het natuurlijk niet onbelangrijk dat het leuk is dat er goed betaald wordt en goede arbeidsvoorwaarden zijn.

Beetje lastig voor mij om aan te geven wat mij gemotiveerd heeft. Ik ben intern naar V&S gegaan als destijds conducteur. Bovenstaande is in ieder geval wel iets wat ik zocht. Mijn motivatie is natuurlijk ook lang niet zo belangrijk als die van jou.

Over het algemeen bij elke sollicitatie zal er naar je motivatie gevraagd worden. Wat vragen kunnen zijn:
Waarom wil je bij NS? Waarom bij V&S? Waarom bij LIST? Wat zijn je plus en ontwikkelpunten? Heb je al ervaring? Hoe heb je eerder bepaalde casussen opgelost? Waar zie je jezelf over 10 jaar? Wat verwacht je dat er moeilijk wordt? 

Maar ook een simpele vraag kan zijn: Wat doet een V&S’er nu op een dag?

Zorg dat je je goed voorbereid, maar blijf ook jezelf en ga geen toneel spelen, daar prikken ze gelijk doorheen.

Beste lezer,

 

Ik heb gisteren een intake gesprek gehad voor de functie Veiligheid & Service Utrecht LIST.

Uit dat gesprek is een positief resultaat gekomen, en ik ben over twee weken uitgenodigd voor een sollicitatie gesprek.

 

De recruiter die ik tijdens mijn intake gesprek sprak, heeft mij wat tips gegeven.

 

Een van de tips die ik kreeg, was het praten met een medewerker van Veiligheid en service, over hun  motivatie

Dus bij deze de vraag naar elk die dit werk doet.

Wat vind u het leukste aan uw werk, en wat heeft u gemotiveerd om naar deze functie te solliciteren?

 

Ik hoop wat aan uw antwoorden te hebben!

 

-Lucas

Mijn gesprek ging goed. Ik ben nog erg jong dus het was volgens hun een lastige keuze.

 

Ik mocht een dag meelopen met V&S en dat ging super goed!

Ik ben toen doorgezet naar de assessment dag die naar mijn mening erg goed verliep.

Echter kreeg ik die dag een negatief advies, waardoor ik in eerste instantie niet aangenomen zou worden.

Later, kreeg ik alsnog vanuit de Teammanager van V&S Utrecht LIST te horen dat ze mij toch een kans zouden willen geven.

 

Aankomende week word er contact met mij opgenomen voor de arbeidsvoorwaarden en wat niet.

Ik hoop dat de opleiding net zo leuk is als het echte werk, en dat ik snel aan de slag kan ;)

Reageer