beantwoord

Treinen en bijnamen

  • 20 February 2024
  • 6 reacties
  • 199 Bekeken

Zoals veel Nederlandse treinen een bijnaam hebben, ben ik eigenlijk benieuwd: Hebben de SNG en FLIRT sprinters ook bijnamen?

Ik heb ze namelijk nog niet (van officiële kanalen) gehoord. (Volgens mij ook niet van de SLT maar daar kan ik naast zitten) Als jullie er zelf een hebben bedacht, ben ik daar ook benieuwd naar.

 

--

Bij sommige treinen-YouTubers heb ik de naam “pausmobiel” voor de SNG langs horen komen.

Persoonlijk heb ik dan voor een SLT in Intercitydienst de “Sprintercity” bedacht.

icon

Beste antwoord door Erryt NS 26 February 2024, 21:56

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5

En een Intercity in Sprinter dienst kun je dan Intersprinter noemen. Ik ben eigenlijk ook erg benieuwd naar de bijnamen van de treinen, hopen maar dat iemand ze weet (en anders er zelf een verzinnen)

Reputatie 6
Badge +1

En een Intercity in Sprinter dienst kun je dan Intersprinter noemen. 

Volgens mij wordt Sprintercity daar meer voor gebruikt 🙂

En een Intercity in Sprinter dienst kun je dan Intersprinter noemen. Ik ben eigenlijk ook erg benieuwd naar de bijnamen van de treinen, hopen maar dat iemand ze weet (en anders er zelf een verzinnen)

Intersprinter klinkt ook wel leuk, haha

Reputatie 3

De naam FLIRT is zo leuk dat er geen bijnaam voor nodig is, zeker omdat de opvolger (rijdt in Duitsland) KISS heet.

 

Wat komt er na een FLIRT en een KISS? 😅

Reputatie 7
Badge +1

In het noorden van het land rijdt de WINK ook van Stadler 😁

Ze hebben geen officiële bijnamen die binnen onze organisatie zijn bedacht. Wellicht hebben sommige treinspotters wel een leuke bedacht, maar ik heb ze nog niet vernomen.

Reageer