Vroomshoop: spoor moet worden vervangen vanwege asbest

  • 9 February 2024
  • 7 reacties
  • 231 Bekeken

Reputatie 7

Interessant stukje hier in de Volkskrant. Een bedrijfsgebouw in Vroomshoop heeft in de fik gestaan en het asbestdak ligt nu overal. Dus de mannen in de gele pakken ruimen dat allemaal netjes op. ‘t Is weer eens wat anders dan de mannen in de witte pakken…

Edoch, bij Prorail klotst het geld over de plinten. Die hebben dus wat anders bedacht: het complete spoor moet eruit !

Ik laat mij graag overtuigen door een gecertificeerd toxicoloog, maar tot dan is er een vlaamse uitdrukking voor: totaal van de pot gerukt. 

 

We zijn overigens nog niet vergeten hoe de NS WW-gerechtigden aan Vrooms hopen… heu… hopen Chroom (VI) heeft blootgesteld. Dát is wel degelijk dodelijk.


7 reacties

Het probleem bij ProRail is al jaren dat ze teveel geld hebben.

Reputatie 2

Zou het geen verzekeringswerk zijn…Je kunt er wel licht over denken, maar beter goed opruimen in plaats van later die rommel bij werkzaamheden iedere keer op te rakelen.

Reputatie 7
Badge +3

ProRail meldt zelft op hun site “Om het spoor asbestvrij te maken moet van het bevoegd gezag over een lengte van 120 meter het dubbelspoor volledig worden vervangen.” ProRail zal er zoals ik het lees zelf geen keuze in hebben. Reden is dat er ruimte tussen de ballast zit waardoor het asbest overal gaat zitten. Zonder het spoor compleet te vervangen kun je de asbestdeeltjes dus niet verwijderen. 

Reputatie 6

op het spoor is alles lastiger, omdat er geen prikkels zijn om effectief te werken. Wellicht dat de situatie in dit voorbeeld wel terecht is, dat kan ik niet beoordelen. Maar de schijn hebben ze tegen. 

Zou het geen verzekeringswerk zijn…Je kunt er wel licht over denken, maar beter goed opruimen in plaats van later die rommel bij werkzaamheden iedere keer op te rakelen.

Wellicht denkt ProRail dat dit een mooie gelegenheid is om het hele spoor te vernieuwen op.kosten van een verzekeraar.

Overigens denk je dat ze 25 jaar geleden voor zoiets een hele spoorlijn zouden hadden afgegraven? Met een industriële stofzuiger er overheen en dan was het klaar geweest.

Reputatie 7

Er is 120 meter dubbelspoor vervangen inmiddels en de treintjes rijden weer. Prorail verwacht dat de herstelkosten van het spoor zullen oplopen tot meerdere miljoenen las ik net. Wat bizar veel voor zo'n stukje. 

Reputatie 1

Ze hadden ook het station afgesloten, inclusief een deel van de fietsenstalling (van de kant waar centrum Het Punt staat) en tja.. mijn fiets stond daar natuurlijk...

Reageer