Waarom heeft zo een kleine stad als Veenendaal drie stations toegekend gekregen?

  • 24 February 2024
  • 22 reacties
  • 568 Bekeken

Reputatie 1

Zij hebben wel heel erg geluk.Zo een kleine stad en dan heb je gewoon drie stations. Veenendaal De Klomp, Veenendaal West, Veenendaal Centrum. Ik zou me echt niet kunnen voorstellen dat er Harderwijk  Centraal , Harderwijk West en Harderwijk Zuid stations zouden zijn voor zo een kleine stad😃


22 reacties

Reputatie 7
Badge

Ja, in Harderwijk hebben ze best wel veel pech. Slechts een enkele station waar ook nog de intercity niet stopt. Wat een bofkonten daar in Veenendaal!

Reputatie 5

Nou, er zijn ook gemeentes die nog minder geluk hebben. Daar hebben ze helemaal geen stations. Bovendien worden de stations van Veenendaal waarschijnlijk veel beter gebruikt dan die van Harderwijk. 

Reputatie 7
Badge +2

Zij hebben wel heel erg geluk.Zo een kleine stad en dan heb je gewoon drie stations. Veenendaal De Klomp, Veenendaal West, Veenendaal Centrum.

Twee stations, Veenendaal-De Klomp ligt in Ede namelijk😉 En heeft trouwens ook een vele malen groter verzorgingsgebied dan Veenendaal alleen (de reizigers komen daar zelfs deels uit Woudenberg, waarvoor het een snellere verbinding naar Utrecht is dan via Amersfoort)

Reputatie 7
Badge +4

De twee stations liggen ook op verschillende lijnen.

Reputatie 1

Ja, in Harderwijk hebben ze best wel veel pech. Slechts een enkele station waar ook nog de intercity niet stopt. Wat een bofkonten daar in Veenendaal!

Maak jij je geen zorgen, ik zal na mijn universitaire studie daarheen verhuizen (;

Reputatie 1

Zij hebben wel heel erg geluk.Zo een kleine stad en dan heb je gewoon drie stations. Veenendaal De Klomp, Veenendaal West, Veenendaal Centrum.

Twee stations, Veenendaal-De Klomp ligt in Ede namelijk😉 En heeft trouwens ook een vele malen groter verzorgingsgebied dan Veenendaal alleen (de reizigers komen daar zelfs deels uit Woudenberg, waarvoor het een snellere verbinding naar Utrecht is dan via Amersfoort)

Veenendaal De Klomp kan niet in Ede liggen, omdat deze in de provincie Utrecht ligt 😉 Woudenberg gebruikt trouwens , toevallig  liever de sprinter vanaf Maarn

Reputatie 1

Nou, er zijn ook gemeentes die nog minder geluk hebben. Daar hebben ze helemaal geen stations. Bovendien worden de stations van Veenendaal waarschijnlijk veel beter gebruikt dan die van Harderwijk. 

Barneveld heeft volgens mij ook Zuid, Centrum en Noord. Erg bijzonder… zo zie je maar dat een goede gemeente heel belangrijk is. Harderwijk heeft jarenlang geen Intercity kunnen laten stoppen. Diepe schaamte.

Reputatie 7
Badge +3

Veenendaal De Klomp kan niet in Ede liggen, omdat deze in de provincie Utrecht ligt 😉 

Ach joh, dan geloof je het toch niet. Wat jij wilt. 

 

Reputatie 1

Veenendaal De Klomp kan niet in Ede liggen, omdat deze in de provincie Utrecht ligt 😉 

Ach joh, dan geloof je het toch niet. Wat jij wilt. 

 

ik zu nu inderdaad ook dat ik niet goed naar de provincielijnen heb gekeken

Reputatie 7
Badge +2

 

Woudenberg gebruikt trouwens , toevallig  liever de sprinter vanaf Maarn

Volgens jouw wilde theorie wellicht, maar ze stappen er toch echt massaal in bus 80 naar De Klomp.

In Maarn heb je een kwartier overstaptijd en rijdt de bus veel minder vaak.

 

Woudenberg gebruikt trouwens , toevallig  liever de sprinter vanaf Maarn

Volgens jouw wilde theorie wellicht, maar ze stappen er toch echt massaal in bus 80 naar De Klomp.

In Maarn heb je een kwartier overstaptijd en rijdt de bus veel minder vaak.

Slechts 10% van alle treinreizigers komt met bus of tram naar het station. De rest met eigen vervoer en het is dus niet automatisch zo dat die overige 90% ook massaal voor De Klomp kiest. Te meer omdat het richting Utrecht vanaf Maarn natuurlijk goedkoper is en Maarn vanuit Woudenberg dichterbij is. Wel kun je bij de Klomp makkelijker parkeren.

Reputatie 7
Badge +4

Zelfs Waddinxveen, toch echt geen wereldstad, heeft drie stations.

Reputatie 7
Badge +1

Je hebt ook Santpoort Noort en Santpoort Zuid, bij elkaar denk ik nog geen 10.000 inwoners, maar ik ben wel klaar met deze topicstarter en zijn constante gezeur om een intercitystop voor Harderwijk, die er toch niet gaat komen. Elk topic wat hij/zij aanmaakt draait feitelijk om dit thema. Inmiddels 20  topics aangemaakt met dit thema lijkt mij dat deze discussie nu wel klaar is.

Reputatie 7

Pijnacker heeft twee metrostations maar geen McDonalds @Harderwijk_Verdient_IC-stop.

Verder heeft Veenendaal eigenlijk twee en half station. Het ene perron van Veenendaal - De Klomp ligt namelijk in de gemeente Veenendaal, het andere in de gemeente Ede. De provincie- (en dus ook de gemeentegrens) loopt door het station.

Veenendaal - De Klomp heeft overigens geen Intercitystatus maar er stoppen alleen Intercity’s.

Reputatie 7
Badge +2

Verder heeft Veenendaal eigenlijk twee en half station. Het ene perron van Veenendaal - De Klomp ligt namelijk in de gemeente Veenendaal, het andere in de gemeente Ede. De provincie- (en dus ook de gemeentegrens) loopt door het station.

2,2 station eerder, slechts de laatste 7 lantaarnpalen op het perron richting Utrecht liggen in Veenendaal.

 

Woudenberg gebruikt trouwens , toevallig  liever de sprinter vanaf Maarn

Volgens jouw wilde theorie wellicht, maar ze stappen er toch echt massaal in bus 80 naar De Klomp.

In Maarn heb je een kwartier overstaptijd en rijdt de bus veel minder vaak.

Slechts 10% van alle treinreizigers komt met bus of tram naar het station. De rest met eigen vervoer en het is dus niet automatisch zo dat die overige 90% ook massaal voor De Klomp kiest. 

Dat is ook maar een gemiddelde en in de stad natuurlijk totaal anders dan op het platteland. Woudenberg - Maarn in dit voorbeeld is nogal een eind fietsen en parkeren in Maarn is haast niet mogelijk.

Reputatie 7
Badge +4

Ja, in Harderwijk hebben ze best wel veel pech. Slechts een enkele station waar ook nog de intercity niet stopt. Wat een bofkonten daar in Veenendaal!

Maak jij je geen zorgen, ik zal na mijn universitaire studie daarheen verhuizen (;

Weet u dat wel zeker?

 

 

 
Reputatie 1

Ja, in Harderwijk hebben ze best wel veel pech. Slechts een enkele station waar ook nog de intercity niet stopt. Wat een bofkonten daar in Veenendaal!

Maak jij je geen zorgen, ik zal na mijn universitaire studie daarheen verhuizen (;

Weet u dat wel zeker?

 

 

 

Nu er daar een 15-minuten-regeling in het weekend komt, ja (:

Reputatie 7

Moderator Edit: Oorspronkelijke comment is verwijderd, bij deze ook de quote hiervan.   ​​​​​​ ​​​​​ 

 

Als zgn. 'hoogopgeleide' neerkijken op waarvan je denkt dat het MBO'ers zijn dan heb je het leven volgens mij niet helemaal begrepen. Gelukkig kunnen de meeste 'MBO'ers' op dit forum wel een fatsoenlijke discussie voeren... 

Reputatie 7
Badge +3

Moderator Edit:  Oorspronkelijke comment is verwijderd, bij deze ook de quote hiervan.

De enige onfatsoenlijke reactie komt van jou zelf. Als dit het niveau is van een hoogopgeleid persoon tegenwoordig dan zie ik het treurig in voor de toekomst, beetje neerkijken op mbo’ers (wat ik overigens niet ben). Hopelijk wordt deze reactie van jou opnieuw verwijderd door een moderator, net als de vorige waar je je zo minderwaardig uitlaat over mensen met een lagere opleiding dan jijzelf. Ik stel voor je nog even de huisregels van deze community doorleest. 

Oh, en deze reactie is hierbij gerapporteerd. 

Reputatie 4

Veenendaal heeft niet veel stations; de meeste plaatsen en steden hebben er erg weinig. 

Reputatie 5

Ja, het ligt vooral of de stad langs het spoor ligt of juist helemaal niet.

Reputatie 7

En dan zijn er ook nog behoorlijke dorpen direct langs het spoor, waar nog altijd geen enkel station (meer) te vinden is.

Reageer