beantwoord

Overstappen

  • 3 March 2023
  • 6 reacties
  • 1873 Bekeken

Dit staat bij station Sloterdijk in de reisplanner: Vermijd extra kosten: overstappen via de stationshal en perron 11/12 .

Hoezo extra kosten en waardoor?

icon

Beste antwoord door Olav93 3 March 2023, 18:10

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge

Als u overstapt op deze reis en daarbij door de poortjes gaat, berekent NS te veel voor deze reis. Het systeem is niet in staat dit goed te doen. Als u via perron 11/12 gaat, gaat u een verdieping hoger over de poortjes heen, hoeft u niet uit- en in te checken en weet het systeem niet dat u op Sloterdijk bent geweest, waardoor de juiste (lagere) prijs wordt berekend.

Reputatie 7
Badge

U moet vanaf het perron waar u aankomt eerst omhoog de hal in, maar daar dan niet de poortjes door maar nog een verdieping omhoog, naar perron 11/12. Dat gaat u dan bij de andere trap weer af, weer de hal in maar dan aan de andere kant van de poortjes, waar u nog een trap af gaat naar het perron waar u moet zijn (op dezelfde verdieping als u aankwam).

Badge +3

Zie ook www.ns.nl/sloterdijk.

Badge +3

Zie ook 

Met de ‘stationshal’ wordt het binnengebied (binnen de poortjes) bedoeld, en niet de hal waar je binnenkomt (met de kaartautomaten e.d.).

Dat zijn dus de ‘stationshallen’ van waaruit je naar spoor 3/4 en 11/12 of 5/6/7/8 en 11/12 kunt.

Het hangt ook af van de reis die je maakt. Volgens mij gaat het vooral om reizen waar reizen via Sloterdijk de snelste optie is, maar niet de kortstekorste qua afstand (zoals Heemstede naar Alkmaar bijvoorbeeld).

Overigens zat ik te denken: reizigers met een beperking moeten hoe dan ook door de poortjes als ze een lift moeten gebruiken. Maar daar is vast weer eens niet over nagedacht.
 

Reputatie 7
Badge

Het hangt ook af van de reis die je maakt. Volgens mij gaat het vooral om reizen waar reizen via Sloterdijk de snelste optie is, maar niet de kortstekorste qua afstand (zoals Heemstede naar Alkmaar bijvoorbeeld).

Als het goed is, krijg je deze melding ook alleen bij die reizen te zien, toch?

Reageer