beantwoord

Rolstoel toegankelijk?

  • 29 April 2024
  • 4 reacties
  • 109 Bekeken

Reputatie 2

Beste mensen van de NS,

Vanaf vandaag zijn er werkzaamheden aan het spoor in Tilburg. Deze werkzaamheden duren ongeveer 2 weken. Hierdoor rijden er helemaal geen treinen vanaf en naar Tilburg. De NS heeft hiervoor alternatief vervoer geregeld.

Op woensdag 08 mei 2024 moet ik van Tilburg naar Eindhoven en later ook weer terug. Mijn vraag aan u is, is het vervangend (bus)vervoer rolstoel toegankelijk?

Graag zie ik uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Ad van de Wouw

icon

Beste antwoord door MoDe 29 April 2024, 09:04

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

In de regel wordt er gereden met touringcars. Je kunt het beste reisassistentie regelen.

https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-een-beperking/ns-reisassistentie.html

 

Reputatie 2

In de regel wordt er gereden met touringcars. Je kunt het beste reisassistentie regelen.

https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-een-beperking/ns-reisassistentie.html

 

Ja daar had ik ook al aan gedacht. Er zijn touringcars met liften, maar deze worden meestal niet ingezet bij dit soort situaties.

Ik heb reeds ook al een alternatief gepland. Ik pak de streekbus van Tilburg naar Boxtel en dan de trein naar Eindhoven. Assistentie is niet nodig. Er rijdt een Sprinter met zo’n uitschuiftrede en de halte is nagenoeg gelijkvloers met de trein.

Ik ben een ervaren treinreiziger, ik ken de meeste dingen wel omtrent reizen met de trein in een elektrische rolstoel. Waar ik overigens zeer tevreden over ben. Er is natuurlijk altijd ruimte voor verbetering. 😉

 

Bedankt voor je reactie.

I

 

Ik heb reeds ook al een alternatief gepland. Ik pak de streekbus van Tilburg naar Boxtel en dan de trein naar Eindhoven. Assistentie is niet nodig.

In Boxtel komen al sinds vele jaren geen streekbussen meer en een bus tussen Boxtel en Tilburg is uberhaupt nog nooit geweest..

Wellicht bedoelt u de bus van Tilburg naar Best (141/142)? Overigens zowel in Boxtel, Best als Eindhoven zijn de perrons niet gelijkvloers.

Als u dan toch een groot deel van de reis met de streekbus gaat kunt u ook overwegen helemaal met de bus te gaan via Reusel (143+319). Of bus 140/300/301 van Tilburg naar Den Bosch en vandaar verder met de trein.

Badge +3

Wellicht bedoelt u de bus van Tilburg naar Best (141/142)? Overigens zowel in Boxtel, Best als Eindhoven zijn de perrons niet gelijkvloers.

Eindhoven Centraal volgens mij wel. Strijp-S niet, maar daar heb je met een rolstoel weinig te zoeken want er is geen lift of hellingbaan… en ook geen Reisassistentie.

Reageer