beantwoord

aanwezigheid WC's snelbussen

  • 7 May 2024
  • 4 reacties
  • 173 Bekeken

Einde deze week ga ik met mijn famile naar Tilburg. Alleen rijden er tussen Breda en Tilburg geen treinen door de werkzaamheden. Er rijden snelbussen naar Tilburg. Door mijn onsteking moet ik heel vaak naar de Wc. Mijn vraag is, zijn er wc's aanwezig in de snelbussen die NS inzet?

icon

Beste antwoord door Isitimela 7 May 2024, 08:41

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4

Einde deze week ga ik met mijn famile naar Tilburg. Alleen rijden er tussen Breda en Tilburg geen treinen door de werkzaamheden. Er rijden snelbussen naar Tilburg. Door mijn onsteking moet ik heel vaak naar de Wc. Mijn vraag is, zijn er wc's aanwezig in de snelbussen die NS inzet?

in de meester tourincar bussen wat ns inzetten zit er wel wc in bij achter deur maar je kan altijd voor de zekerheid vragen

Reputatie 6
Badge +1

Dit is niet op voorhand te zeggen, het hangt heel erg af van het type bus dat wordt ingezet. Soms zijn dat touringcars waarbij een wc aanwezig is, maar het zijn ook vaak stadsbussen zonder toiletten. 

Reputatie 5

Daarbij komt nog dat sommige chauffeurs het niet echt prettig vinden dat het toilet gebruikt wordt, ze moeten de tank dan weer legen en alles schoonmaken. Vaak is de WC dan ook afgesloten op dit soort relatief korte trajecten.

Dus vraag het bij instappen van de bus aan de chauffeur of WC gebruikt kan en mag worden, die is de "baas" over zijn wagen.

Reputatie 7
Badge

In veel bussen die ik voor TVV gebruikte waren geen wc's. Ik zou er niet op rekenen. Verder is het TVV nogal chaotisch en lange wachttijden kunnen mogelijk zijn.

Reageer