beantwoord

Snelbus Breda - Den Bosch

  • 29 April 2024
  • 8 reacties
  • 849 Bekeken

Hee,

Weet iemand hoe vaak de snelbus rijdt van Breda naar Den Bosch? Ik begin woensdag mijn nieuwe baan in Den Bosch en wil wel écht op tijd komen. In de app staat eigenlijk elke 5 min maar hoe realistisch is dit? Ik pak sowieso een bus eerder uiteraard. 

 

icon

Beste antwoord door MoDe 29 April 2024, 09:31

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ga er vanuit dat je nog moet wachten op een bus, zeker als je in de spits reist. Het beste kun je een trein eerder nemen.

Ik pak inderdaad een bus eerder zoals al vernoemd maar wil graag weten of het realistisch is wat in de app staat en er inderdaad elke 5 minuten een bus vertrekt :)

Reputatie 7

Ja, er vertrekt circa elke 5 minuten een bus. Heb het gezien in Breda. Ga niet uit van de tijd in de planner. Lang wachten hoef je niet.

Wel nog de vraag aan NS waarom er geen directe bus Breda - Den Bosch is, die dus Tilburg overslaat? Dat is veel sneller. Station Zwolle ligt er ook uit, maar daar heb je snelbussen 't Harde - Meppel, die Zwolle geheel overslaan. Waarom kan dat daar wel?

Reputatie 7
Badge +1

Dit is een behoorlijk druk traject dus ik denk dat hier wel behoorlijk wat bussen zullen rijden. Misschien kan je vandaag en morgen eens kijken op het X-account (voorheen Twitter) van NS. Hier zullen vandaag en morgen wel wat berichten over het busverkeer gaan verschijnen denk ik.

Zie onderstaand bijvoorbeeld waarin al wordt aangegeven dat de chauffeurs een heel ander tijdschema hebben dan in de NS-app is weergegeven,

 

Reputatie 7
Badge +1

Ja, er vertrekt circa elke 5 minuten een bus. Heb het gezien in Breda. Ga niet uit van de tijd in de planner. Lang wachten hoef je niet.

Wel nog de vraag aan NS waarom er geen directe bus Breda - Den Bosch is, die dus Tilburg overslaat? Dat is veel sneller. Station Zwolle ligt er ook uit, maar daar heb je snelbussen 't Harde - Meppel, die Zwolle geheel overslaan. Waarom kan dat daar wel?

In je topic van 20 dagen geleden heeft NS totaal niet gereageerd. Dus ik verwacht niet dat er nog iets veranderd gaat worden.

Reputatie 7

Ja, er vertrekt circa elke 5 minuten een bus. Heb het gezien in Breda. Ga niet uit van de tijd in de planner. Lang wachten hoef je niet.

Wel nog de vraag aan NS waarom er geen directe bus Breda - Den Bosch is, die dus Tilburg overslaat? Dat is veel sneller. Station Zwolle ligt er ook uit, maar daar heb je snelbussen 't Harde - Meppel, die Zwolle geheel overslaan. Waarom kan dat daar wel?

In je topic van 20 dagen geleden heeft NS totaal niet gereageerd. Dus ik verwacht niet dat er nog iets veranderd gaat worden.

Ik vraag ook geen verandering, maar ben wel benieuwd naar de reden van deze verschillen in aanpak.

Reputatie 7
Badge +1

Ja, er vertrekt circa elke 5 minuten een bus. Heb het gezien in Breda. Ga niet uit van de tijd in de planner. Lang wachten hoef je niet.

Wel nog de vraag aan NS waarom er geen directe bus Breda - Den Bosch is, die dus Tilburg overslaat? Dat is veel sneller. Station Zwolle ligt er ook uit, maar daar heb je snelbussen 't Harde - Meppel, die Zwolle geheel overslaan. Waarom kan dat daar wel?

In je topic van 20 dagen geleden heeft NS totaal niet gereageerd. Dus ik verwacht niet dat er nog iets veranderd gaat worden.

Ik vraag ook geen verandering, maar ben wel benieuwd naar de reden van deze verschillen in aanpak.

@Rene74 Ik denk dat het goedkoper is want er hoeven minder bussen te rijden en dat de klant 3 kwartier langer onderweg is, is voor NS geen punt denk ik. Het begrip de klant op 1, 2 en 3 is al lange tijd door NS losgelaten.

Het omrijden via station Tilburg is inderdaad een nogal tijdrovende zaak doordat het station erg ver van de snelwegen af ligt. Ik vraag me ook af of het niet logischer was geweest om iedere tien minuten Den Bosch-Breda non-stop te rijden en iedere tien minuten Den Bosch-Tilburg-Breda.

Ik denk dat het non-stop al gauw twintig tot dertig minuten scheelt, ook al omdat je dan de veel kortere route via de Langstraat kunt nemen. Dan heb je voor dezelfde frequentie ook nog eens minder bussen nodig.

Anderzijds zullen er wellicht niet zoveel reizigers tussen Breda en Den Bosch zijn omdat het voor veel reizigers op langere afstanden (afhankelijk van wat je reis is) handiger zal zijn om om te reizen via Utrecht. Denk bijv. aan Breda-Arnhem of Rotterdam-Eindhoven.

Reageer