beantwoord

Kan nergens vinden wat voor abonnement ik heb

  • 30 March 2024
  • 3 reacties
  • 55 Bekeken

Ik heb een abonnement gekocht voor in het weekend, flex weekend vrij. Hierbij heb ik nog opties aangeklikt voor 1ste klas en korting buiten de spits. In ieder geval, dat was wat ik dacht dat ik had gedaan. Maar nu ik in de trein zit in het weekend, wil ik dit even dubbelchecken.

 

Als ik in de app of op de website kijk, zie ik alleen NS Flex Weekend vrij. Ik kan nergens vinden welke opties ik nu aangeklikt heb. In de app staat ‘U reist 2e klas, wijzig naar eerste 1e klas’. Nu na een half uur staat er dat ik 2e klas reis en niet meer kan wijzigen omdat ik al meer dan 15 minuten ingecheckt ben.

 

Dus nu word ik nerveus, ik heb dus toch niet goed aangeklikt dat ik 1e klas wilde hebben? Waarom staat er niet ergens duidelijk welke producten ik heb, of ben ik - na letterlijk 20 minuten zoeken in de app en website - gewoon zo scheel als een otter?

icon

Beste antwoord door Tochjo 30 March 2024, 16:54

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Inderdaad wordt de klasse van het abonnement niet weergegeven in Mijn NS. Wat mij betreft is dat basale informatie die getoond zou moeten worden, maar kennelijk denkt NS daar anders over. Ik heb het namelijk vijf jaar geleden al gezegd, maar dat heeft nog niet tot verandering geleid.

U kunt zien welke opties u bij uw abonnement hebt afgesloten op de laatste factuur. Indirect kunt u het ook afleiden aan de prijs van uw abonnement, die wel in Mijn NS te zien is.

Ah, dus de ‘Je reist momenteel 2e klas’ slaat helemaal niet op mijn abonnement. Heel verwarrend! Bedankt voor de uitleg :)

 

Lijkt mij toch niet zo moeilijk om daar dan even bij te zetten dat die ‘2e klas' niet hoeft te gelden als ik een 1ste klas supplement heb. En even vermelden wat voor supplementen ik bij de NS Flex Weekend vrij heb lijkt me ook geen rocket science, de conducteur kan het zien, dus waarom ik niet?

Badge +3

Ah, dus de ‘Je reist momenteel 2e klas’ slaat helemaal niet op mijn abonnement. Heel verwarrend!

De keuze voor 1e of 2e klas in Mijn NS/de app heeft betrekking op reizen buiten de afgekochte periode, dus in uw geval op reizen op werkdagen. Vroeger stond dat er ook bij, maar om onduidelijke redenen is die klantvriendelijke opmerking geschrapt.

Reageer