beantwoord

Kruidvat treinkaartje

  • 18 March 2024
  • 8 reacties
  • 237 Bekeken

Kunnen de Kruidvat treinkaartjes actie terug komen? Waarmee je voor 15 euro door heel Nederland kon reizen?

Ik woon in Breda maar mijn familie en mijn hond wonen in Groningen en met de Kruidvat actie kon ik het me veroorloven om ze op te zoeken.

 

icon

Beste antwoord door Robert B 18 March 2024, 17:55

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Die actiekaartjes zullen niet snel terugkomen, want er is tegenwoordig NS Flex.

Met een maandje Weekend Vrij voor € 34,95 ben je dan niet eens heel veel duurder uit, zeker als er sprake is van een overnachting in Groningen, of als je diezelfde maand nog een keertje naar Groningen gaat.

Als je nog geen 19 bent is er de Jongeren Dagkaart voor € 7,95 (alleen geldig bij NS).

Reputatie 7
Badge +4

Het is niet vast te stellen of en wanneer ze nog terugkomen. Er zijn al tijden geen acties geweest. Mogelijk komen ze niet meer.

 

Ik raad u aan een Weekendvrijabonnement voor een maand te kopen. Dan kunt u vier en als u hem aankoopt op zaterdag vijfweekenden naar Groningen en mag u van vrijdag half zeven tot vier uur maandagochtend zo veel en zo vaak reizen als u wilt. Het kost 34,95.

 

https://www.ns.nl/abonnementen/weekend-vrij

Reputatie 7
Badge +4

;-)

Dan ben ik maar 5 euro meer kwijt dus dat is opzich geen slechte oplossing als ik het abonnement daarna meteen opzeg.

Dankjewel!

Maar ik hoop wel nog steeds dat de Kruidvat actie terug kan komen.

Reputatie 7
Badge +4

Als u dit weekend er nog mee wilt reizen en u heeft nog geen persoonlijke chipkaart dan zou ik het nu wel aanvragen. Als u al wel een persoonlijke chipkaart heeft kunt u het abonnement het beste op vrijdag aanstaande in laten gaan, zaterdag kan ook rustig als u vrijdag niet reist. In dat geval moet u het nog activeren op een automaat, als u een nieuw abonnement met een chipkaart aanvraagt, hoeft dat niet. U mag vanaf vrijdag 18.25u , geen seconde eerder, inchecken. 

Volg de eventuele instructies die meegestuurd worden. Uw ov-chipkaart is in dit geval gratis.

Feitelijk is dit goedkoper dan twee Kruidvatkaartjes omdat u vier of vijf keer naar de hond of kennissen kunt,  en u heeft nog meer rechten ook.

Badge +3

Als u dit weekend er nog mee wilt reizen en u heeft nog geen persoonlijke chipkaart dan zou ik het nu wel aanvragen.

Voor komend weekend heeft dat geen zin, want de eerst mogelijke ingangdatum op een nieuwe kaart is 7 dagen na bestellen.

Wat je in dat geval nog zou kunnen doen is een ov-chipkaart zonder abonnement bestellen via https://www.ov-chipkaart.nl/persoonlijke-ov-chipkaart-aanvragen, die kost € 7,50 maar heb je waarschijnlijk vrijdag of anders zaterdag wel binnen, waarna je er per direct NS Flex op kunt zetten.

 

Reputatie 7
Badge +3

Als kruidvat-kaartjes terug komen dan zullen ze zeker geen €15 kosten. Bij de laatste aan het begin van Corona waren ze al duurder. Maar ik verwacht niet dat NS nog met dit soort acties komt.

Naast een weekendvrij abonnement kun je ook kijken naar prijsdeal-kaartjes van NS. Zie: https://www.ns.nl/uitgelicht/prijstijd-deal

 

 

Reputatie 7
Badge

De goedkope dagkaarten waren een paar jaar voor corona al vervangen door retours waarvan je van te voren een traject moest invullen. Verder heeft NS na corona al duidelijk gemaakt dat dit soort actiekaartjes niet meer terugkomen. Gezien de financiele staat waarin NS verkeert zou dat ook niet verstandig zijn.

Reageer