beantwoord

NS waarschuwt om de app niet te gebruiken

  • 12 January 2024
  • 5 reacties
  • 210 Bekeken

Gisteravond voor de tweede keer gebeurd: vrouwlief en ik willen samen met de trein, checken elk op eigen mobiele telefoons de app en krijgen verschillende treintijden. De ene correct, de ander niet en dat blijft ook zo bij herhaald opvragen. Wat kan de oorzaak zijn? Beide telefoons zijn up to date. Vindt NS een van ons sympathieker dan de ander? NS klantenservice gebeld. Die zeggen dat ze weten dat de app niet betrouwbaar is en raden aan om in het vervolg via de browser de NS-reisplanner te gebruiken, die zou wel betrouwbaar zijn. Ze zullen er op mijn verzoek intern een klacht over indienen, maar omdat ik daar vast nooit wat van terughoor hierbij de vraag aan andere reizigers of ze dit herkennen en een oorzaak of oplossing weten.

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Robert B 12 January 2024, 20:15

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Staat op een van de twee telefoons misschien een extra overstaptijd ingesteld? 

Reputatie 7
Badge +1

Gistermiddag en gisteravond waren er behoorlijk wat problemen met de NS-App. Veel klachten op X (Twitter) hierover. 

Reputatie 7
Badge +3

Er is/was een storing in de app.

Maar de verschillende reisadviezen kunnen ook met de instellingen te maken hebben, zoals de extra opties (bus,tram,metro,boot), extra overstaptijd, alleen Sprinters etc.

Badge +3

Als het alleen om treinreizen gaat, gebruik de app van Rijdendetreinen of https://www.rijdendetreinen.nl/reisplanner

En anders 9292 (website of app).

Dank voor de suggesties. Er staat op geen van beide telefoons een extra overstaptijd ingesteld en opties mbt bus, tram, alleen Sprinters e.d. zijn ook gelijk. Wel is de ene iOS, de andere Android, dus verschillende app-versies, maar beide uptodate. En bij de ene stond onder ‘vertrek’ en ‘aankomst’ ‘lopen’, bij de andere ‘OV’. Maar dat zou niet moeten uitmaken want het ging van station naar station.

We zullen de Rijdendeteinen in het vervolg ook in de gaten houden.

Reageer