beantwoord

extra treinen tussen Etten-Leur en Tilburg

  • 13 June 2023
  • 2 reacties
  • 83 Bekeken

Hi,

Weet nie of ik goed zit hier maar ik had een vraagje kunnen er extra treinen rijden tussen Etten-Leur en Tilburg en terug in de ochtend en namiddag?

nu rijde er maar om het half uur kan dat ook om de 10 of 20 min?

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 13 June 2023, 18:37

Bekijk origineel

2 reacties

Allereerst zou er dan zoveel reizigersaanbod moeten zijn dat dit echt noodzakelijk wordt om iedereen te vervoeren, het moet natuurlijk wel rendabel zijn voor de vervoerder om zoveel treinen te laten rijden want een trein ritje is nu eenmaal niet goedkoop.

Daarnaast moet er dan ook nog voldoende materieel en personeel zijn en ruimte in de dienstregeling op het traject.

Zodra de halfuurdiensten qua materieel niet verlengt kunnen worden en de reizigersstroom zo groot is dat de treinen overvol zijn wordt er pas gekeken naar extra trein mogelijkheden.

Ik ga er niet vanuit dat de situatie zo nijpend is op dit traject dat dit snel zal gaan gebeuren.

 

Hi,

Weet nie of ik goed zit hier maar ik had een vraagje kunnen er extra treinen rijden tussen Etten-Leur en Tilburg en terug in de ochtend en namiddag?

nu rijde er maar om het half uur kan dat ook om de 10 of 20 min?

Er zijn vrees ik eerst andere prioriteiten zoals de vele treindiensten in Brabant die in de avond en in het weekend nog maar om het uur rijden. Voorlopig eerst maar eens zorgen dat die weer om het halfuur gaan rijden.

Daarnaast zijn de treinen tussen Breda en Roosendaal behalve enkele spitsuurtreinen (in de ochtend ri. Breda en in de middag ri. Roosendaal) niet zo heel erg druk dus meer treinen liggen daar voorlopig niet zo voor de hand.

Reageer