Zou Harderwijk alstublieft een Intercity station mogen worden?
Ik heb hieronder 9 argumenten verzameld waarom Harderwijk een Intercity status verdient.
1) In Harderwijk ligt het Dolfinarium.
2) Harderwijk is de verbinding naar Walibi World te Biddinghuizen te Flevoland.
3) Harderwijk heeft een Technasium.
Als u naar https://www.technasium.nl/ gaat, dan ziet u op die pagina een kaart. Als u op die kaart klikt, dan ziet u dat er slechts weinig plaatsen zijn die een Technasium hebben. Op de Centraal Spoorweg zijn dat Utrecht, Amersfoort, Harderwijk en Zwolle.
Dit toont aan dat Harderwijk best uniek is.
4) Van Zwolle naar Amersfoort zonder een tussenstop te maken is overdreven lang, het zou logisch zijn als de IC in Harderwijk een tussenstop maakt.
5) Harderwijk is "de hoofdstad" van Noord-West Veluwe. Vergeleken met Putten, Ermelo en Nunspeet is Harderwijk de grootste.
6) Harderwijk heeft onlangs een nieuw station gekregen.
7) Binnenkort gaat in Harderwijk een nieuwe McDonalds open inclusief McCafé.
😎 Harderwijk is de plaats waar de Centraal Spoorweg een hoek van bijna / ongeveer 90 graden maakt.
9) Harderwijk heeft drie afslagen op de snelweg A28, namelijk Harderwijk, Harderwijk-West en Harderwijk-Zuid.
Dit toont aan dat Harderwijk best wel een grote stad is.
De NS heeft in het verleden beargumenteerd dat 10000 reizigers uit Noord-Nederland benadeeld worden door Harderwijk een IC status te geven versus 4000 reizigers uit Harderwijk reistijd ingekort. Echter is het ook belangrijk om naar de tijdsduur te kijken. De reizigers uit Noord-Nederland worden hooguit 2 tot 3 minuten benadeeld, terwijl reizigers uit Harderwijk 15 minuten voordeel hebben.
Is het wellicht zo dat Harderwijk geen IC status heeft, omdat station Harderwijk slechts 2 perrons / sporen / rails heeft?
Beste antwoord door Nick8
Bekijk origineel