beantwoord

taxi declareren niet mogelijk door onredelijkeprocedures

  • 20 June 2023
  • 2 reacties
  • 103 Bekeken

Hoi,

Ik wil graag een taxi vergoed krijgen van afgelopen zondag nacht. De trein van 19 juni Dordrecht 00:28 was gecanceld ivm geen machinist vervolgens met open deuren is deze trein terug gereden naar Rotterdam denk ik?! Na 2 uur bellen met de klantenservice kreeg ik niemand aan de lijn, zelf dus een taxi moeten regelen. Er stond daar 50 man met hetzelfde probleem. De taxi voor 5 mensen was 132€ naar Breda. Ik vind het bizar dat ik zoveel moeite moet doen om mijn geld terug te krijgen en dat niemand binnen jullie bedrijf verantwoordelijkheid neemt voor gestrande reizigers wat al heel vervelend is. Meerdere conducteurs, de informatie paal en service medewerkers hebben ons niet kunnen helpen die nacht en gaven ons de boodschap regel het zelf maar.

Ik ben de dupe van het feit dat jullie geen protocol hiervoor hebben of dat het personeel hiervan niet op de hoogte is.

 

Ik heb gewoon mijn bewijzen zodat de declaratie niet moeilijk hoeft te zijn maar ik heb naar meerdere keren bellen en contact via de Facebookpagina het gevoel dat als ik dit lullige bedrag voor jullie wil terug krijgen dat alleen lukt als ik een advocaat inschakel. Dit vind ik geen manier van werken.

icon

Beste antwoord door rvdborgt 20 June 2023, 10:10

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Advocaat is niet nodig. Vraag eerst een terugbetaling via de klantenservice en als die weigert (je schrijft nergens of er een reactie kwam en zo ja wat voor een), ga dan naar het Klachtenloket OV:

https://www.nationaleombudsman.nl/ombudsvoorzieningen/klachtenloket-openbaar-vervoer

Reputatie 7
Badge +3

Er is een protocol, namelijk contact opnemen met NS klantenservice via telefoon of infopaal.

Heb je alles zelf betaald, of 1/5?

Ik begrijp dat je 2 uur lang moeite hebt gedaan om de klantenservice te bereiken. Er zijn nieuwe Europese regels sinds 7 juni, dan zou je als na een bepaalde tijd geen alternatief vervoer is geregeld, dit zelf mogen doen. Het moet wel een redelijk bedrag zijn. Neem contact met de klantenservice en wijs ze op die nieuwe regels. Een taxi voor 5 mensen voor €135 lijkt mij een redelijk bedrag. Tot voor kort werd een maximale vergoeding van €125 gegeven voor taxivervoer indien je dat mocht declareren.

Reageer