beantwoord

Dalurenvrij en toch kosten op zaterdag 1 oktober

  • 3 November 2022
  • 7 reacties
  • 127 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Op 1 oktober 2022 kocht ik mijn daluren vrij abonnement, die zelfde dag ging ik van Almere naar Maastricht. Nu zie ik in mijn factuur dat deze reis toch nog in rekening is gebracht. Terwijl het zaterdag was, op 1 oktober 2022. Hoe kunnen we dit verrekenen?  

icon

Beste antwoord door Tochjo 3 November 2022, 08:06

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Hebt u misschien het abonnement die zaterdag gekocht na uw reis? Dan was het nog niet van toepassing op uw reis.

Hoe dan ook, deze community is bedoeld om reizigers door andere reizigers te laten helpen. Wij kunnen vanzelfsprekend niet bij uw klantgegevens. Voor zaken zoals deze moet u rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice.

Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag telefonisch bereikbaar op het nummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Houdt u bij online contact rekening met een reactietijd die kan oplopen tot enkele dagen.

Reputatie 7
Badge +3

Heb je voor het eerst een flex abonnement gekocht op een bestaande kaart en deze bij een automaat geactiveerd?

Ja, ik kocht voor het eerst een flex abonnement en heb deze op mijn ns-kaart (ov 40% korting in daluren) geactiveerd bij een automaat. 

Reputatie 7
Badge +3

In uw openingspost had u het over een Dal Vrij-abonnement (onbeperkt vrij reizen in de daluren). Nu heeft u het over Dal Voordeel (40% korting in de daluren). Bij die laatste is het natuurlijk logisch dat de reizen in rekening worden gebracht. Welk abonnement heeft u precies? En hoeveel heeft de reis Almere - Maastricht gekost?

Nee, ik bedoel dat ik een Dal Voordeel (40% korting) kaart had, daar is het Dal Vrij Abonnement op gezet. 

Er is 27,90 in de factuur opgenomen voor Almere-Maastricht op 1 oktober j.l.. 

Reputatie 7
Badge +3

Hmm, da's wel apart, want dat is de prijs zonder enige korting. Ziet u in Mijn NS nu wel staan dat u Dal Vrij heeft? Hoe dan ook, u kunt het beste het advies van Tochjo hierboven volgen en contact opnemen met de klanteNService.

Reputatie 7
Badge +3

Als er een factuur met reiskosten is ontvangen dan staat er in ieder geval wel Flex op de kaart, want zonder Flex worden de reiskosten van het saldo van de kaart betaald.

Ik zou dan zoals mrfreeze al aangeeft checken wat er in MijnNS staat als abonnement. Dit is te vinden bij “Mijn producten”. En inderdaad contact met de klantenservice, want hier kunnen we u niet helpen. 

Reageer