Goedendag, vandaag heb ik een kaartje gekocht voor een trein om 15:55 en de trein verliet het station om 15:52, waardoor ik het niet gehaald heb, ik wil een terugbetaling voor 2 kaartjes

  • 23 March 2024
  • 4 reacties
  • 129 Bekeken

Goedendag, vandaag heb ik een kaartje gekocht voor een trein om 15:55 en de trein verliet het station om 15:52, waardoor ik het niet gehaald heb, ik wil een terugbetaling voor 2 kaartjes


4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Waar gebeurde dit en met welke trein waar naar toe? Drie minuten te vroeg is wel extreem en zeer ongebruikelijk.

Weet u de exacte aankooptijd van uw kaartje of incheck?

Reputatie 7
Badge

U kunt dit bij de klantenservice neerleggen eventueel met de bewijzen. Zij beoordelen dan of er geld terug gegeven wordt.

Reputatie 7
Badge +3

Dat een trein 3 minuten te vroeg vertrekt is niet juist, dit hoort niet, maar u had toch wel een volgende trein kunnen nemen? Als u door het te vroeg vertrekken van de trein van 15:55 een vertraging op loopt van meer dan 30 minuten is er Geld terug bij vertraging aan te vragen. Wel zal een dergelijke claim in eerste instantie worden afgekeurd, want er wordt geen vertraging geconstateerd voor die trein, maar daar kan dan op worden geantwoord en kunt u aangeven dat de vertraging was ontstaan doordat de trein juist te vroeg vertrok. 

Reputatie 7
Badge +3

Een treinkaartje is niet geldig voor een trein op een bepaalde tijd, maar voor de hele dag. Je had een volgende trein kunnen nemen met het kaartje. Als het e-tickets betreft en de de kaartjes geopend zijn, dan kun je geen geld terug krijgen. Zijn het kaartjes uit de automaat waarmee niet is ingecheckt dan kun je na de geldigheidsdatum bij een servicebalie of door telefonisch, via X, Facebook of chat contact jouw geld terug vragen.

Reageer