beantwoord

Hoe vraag ik restitutie aan?

  • 3 October 2023
  • 2 reacties
  • 101 Bekeken

Vandaag, 3 oktober 2023, wilde ik de 18:54 trein van Amsterdam CS naar Utrecht CS nemen, om een voorstelling in de Stadsschouwburg in Utrecht te zien.

Ik ben echter niet verder gekomen dan Amsterdam CS. De treinen naar Utrecht gingen niet vanwege een storing. Het was chaos op Amsterdam Centraal. Om 19.20 ben ik weer huiswaarts gegaan, omdat ik de voorstelling die om 20.00 uur begon niet zou halen. 

Het kaartje voor de voorstelling 31,50 euro, had ik al betaald. Ik wil de NS om restitutie hiervoor vragen. Hoe pak ik dat aan?

Groet van Erna

icon

Beste antwoord door MoDe 3 October 2023, 20:39

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het kaartje krijg je door NS niet vergoed, zij sluiten gevolgschade uit. Je kunt wel beroep doen op de geld-terug-bij-vertraging regeling, als je ingecheckt hebt. Geef dan aan ‘station niet bereikt’

Via de Schouwburg had je het kaartje nog kunnen aanbieden. Zeker bij uitverkochte voorstelling is er een kans dat het vlak voor de voorstelling nog verkocht wordt. Je krijgt dan via de schouwburg geld terug.

Het kaartje voor de voorstelling 31,50 euro, had ik al betaald. Ik wil de NS om restitutie hiervoor vragen. Hoe pak ik dat aan?

Het is wettelijk geregeld dat OV-bedrijven niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor dit soort vervolgschade. Deze strop is dus helaas voor uw eigen rekening.

Reageer