beantwoord

Hoogte vergoeding geld terug bij vertraging IC Direct

  • 6 March 2024
  • 3 reacties
  • 87 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik reis op regelmatige basis met de IC direct tussen Amsterdam Schiphol en Breda in de 1e klas. Mijn daadwerkelijke reis is nog langer, en door vertraging mis ik vaak mijn aansluiting. Hierdoor loopt mijn vertraging op naar 30 minuten. Wanneer ik echter een claim indien krijg ik regelmatig “slechts” 14,68 euro terug. Naar mijn mening zou dit bedrag hoger moeten zijn, en dit bedrag begrijp ik dan ook niet. Ik heb al contact gezocht met de NS maar die hebben nog geen reactie gegeven. Wellicht dat iemand hier weet hoe dit bedrag te verklaren valt? Ik hoor het graag!  

icon

Beste antwoord door Robert B 6 March 2024, 19:54

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5

Het is niet zo dat u bij 30 minuten alle reiskosten terugkrijgt. U krijgt maar een deel terug. Dat zijn nou eenmaal de voorwaarden van NS. Bij vertraging van meer dan 60 minuten kunt u meer geld terugkrijgen.

Badge +3

Het is niet zo dat u bij 30 minuten alle reiskosten terugkrijgt. U krijgt maar een deel terug. Dat zijn nou eenmaal de voorwaarden van NS. Bij vertraging van meer dan 60 minuten kunt u meer geld terugkrijgen.

Bij reizen over de HSL is het 15/30 minuten. Via https://gtbv-formulier.ns.nl/ns/klantenservice-geld-terug-bij-vertraging (aanvraag zonder Mijn NS) zou je ergens aan moeten kunnen geven dat de HSL onderdeel uitmaakte van je reis.

Dit geldt niet alleen voor de IC direct (Schiphol - Rotterdam) maar ook de treinen tussen Den Haag/Rotterdam en Breda/Tilburg/Eindhoven.

Volgens mij kan je op de toe/afwijzingsmail reageren en aangeven dat het niet klopt.

Reputatie 5

Ja… Dat had ik inderdaad even gemist. Maar, weer eens wat geleerd!

Reageer