beantwoord

te vroeg ingecheckt en vertraging

  • 4 October 2023
  • 3 reacties
  • 126 Bekeken

Op 12/9 heb ik te vroeg ingechecktnop mijn dalurenabonnement, t.w. 3 minuten maar ik heb wel de trein in de daluren genomen. Ik krijg hier een rekening van.

Op 3/10 ben ik in de daluren vertrokken en in Utrecht moeten uitstappen omdat er spoorproblemen waren. In een vervolgens propvolle trein waar we tegen elkaar geduwd stonden moesten we ineens uitstappen en in een andere trein stappen met hetzelfde relaas om naar Adam te gaan. In de Bijlmer moesten we weer eruit en met de metro verder. In Adam werden we weer uit de trein gezet omdat we in de verkeerde coupe zaten. Dit stond nergens aangegeven. Al met al 1 uur te laat op plaats van aankomst nl Heemstede.

Wat een dramareis.

Kan ik deze kosten declareren? Vertraging, metro ….

  1. Hendrikx

 

icon

Beste antwoord door Thom 4 October 2023, 16:36

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De inchecktijd geldt voor of je met abonnement reist. Inchecken in spits heeft vol tarief, ook al reis je in de daluren. Voor 12/9 kun je geen geld terug vragen.

Voor de reis op 3/10 kun je beroep doen op geldterugbijvertraging.

Reputatie 7
Badge +4

 In Adam werden we weer uit de trein gezet omdat we in de verkeerde coupe zaten. Dit stond nergens aangegeven. 

 

Ik vraag me af in welke coupé u dan gezeten heeft. In een eersteklas coupé mag u niet zitten met een tweedeklaskaartje. Iets anders kan ik zo niet bedenken. Maar ook dan wordt u niet uit de trein gezet.

 

Het lijkt me verstandig om eens naar de voorwaarden te kijken. De tijd van inchecken is bepalend voor de kosten van de reis, niet waneer u reist. Als u het zo doet als u deed, dan zijn dat dure en onnodige vergissingen.

U kunt hooguit Geld terug bij vertraging declareren. Dat is bij een uur vertraging de moeite wel waard.

 In Adam werden we weer uit de trein gezet omdat we in de verkeerde coupe zaten. Dit stond nergens aangegeven. 

 

Ik vraag me af in welke coupé u dan gezeten heeft. In een eersteklas coupé mag u niet zitten met een tweedeklaskaartje. Iets anders kan ik zo niet bedenken. Maar ook dan wordt u niet uit de trein gezet.

 

Het lijkt me verstandig om eens naar de voorwaarden te kijken. De tijd van inchecken is bepalend voor de kosten van de reis, niet waneer u reist. Als u het zo doet als u deed, dan zijn dat dure en onnodige vergissingen.

U kunt hooguit Geld terug bij vertraging declareren. Dat is bij een uur vertraging de moeite wel waard.

Ik bedoelde wagon en niet coupé 

Reageer