Nu is mij verteld dat er in het Verenigd Koninkrijk ook treinen rondrijden met eenzelfde type stoel - de klasse 800 die tussen Londen en het noorden rijdt - en dat er daar veel kritiek op is geweest. (artikel 1, artikel 2) Nu gaat het hier over intercitytreinen voor de lange afstand, waar comfort logischerwijs belangrijker is, maar de NS onderschat toch vaak hoe lang reizigers in Sprinters moeten zitten. Ik heb uiteindelijk bijgehouden hoe lang ik in zo'n "extra luxe" 1e klas stoel kon zitten voordat ik last van mijn rug kreeg; dat duurde 6 minuten. Daarna moest ik voor mijn eigen welzijn opstaan en heen en weer lopen voordat ik weer kon zitten. En dan ben ik nog jong en gezond.
Ik begin me dan toch af te vragen wat hier aan de hand is want de stoelen in de gerenoveerde VIRM's zijn ook vrij stug, en ik geloof dat de FLIRT's een vergelijkbaar soort stoel hebben. Heeft dit te maken met kostenbesparing, te strenge regelgeving of een gebrek aan belang voor de reiziger?
Beste antwoord door ravitsec
Bekijk origineel