beantwoord

Door het systeem geen coulance

  • 12 March 2024
  • 8 reacties
  • 179 Bekeken

Beste mensen, 

Op 9 maart ben ik door haast vergeten in te checken. Ik moest nog geld op mijn OV zetten en toen ik daar mee bezig was, stond de trein er al. Hierdoor ben ik met haast ingestapt zonder daarvoor nog in te checken. Ik werd enkele minuten daarna gecontroleerd en had een boete te pakken. Ik gaf aan dat dit mijn eerste keer was dat dit gebeurde. De conducteur kon zien dat ik een paar minuten geleden er geld op gezet had waardoor hij aan gaf dat hij kon zien dat het niet express is gebeurt. Daardoor gaf hij an dat ik contact moest zoeken met de klantenservice omdat NS in deze situatie vaak coulance geeft.

Ik heb inmiddels de boete binnen en heb gelijk de klantenservice gebeld. Daarbij gaf de medewerker aan dat doordat het niet meer lukt in het systeem, er geen coulance gegeven kan worden!? Dus door het systeem?!

De conducteur geeft zelf aan dat ik met de klantenservice contact moet zoeken om vervolgens te horen dat het niet kan door het systeem. Dit snap ik niet zo goed. Ik begrijp echt wel dat de boete terecht is alleen kan niet begrijpen dat de conducteur iets zegt om daarna te horen dat het niet gaat door het systeem. 

Zou iemand mij uit kunnen leggen hoe dit zit en of ik nog wat kan doen?

Met vriendelijke groet, Justine

icon

Beste antwoord door mrfreeze 12 March 2024, 16:27

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5

Nog een keer de klantenservice bellen. Ze zullen u vast coulance geven.

Reputatie 7
Badge

Nog een keer de klantenservice bellen. Ze zullen u vast coulance geven.

Dat is geen zekerheid. Ga geen valse hoop geven als je niet zeker weet dat de boete ongedaan wordt gemaakt. Ik meen dat de regels hieromtrent wat strikter zijn geworden en dat het zeker geen automatisch gegeven meer is dat er coulance gegeven wordt.

Reputatie 7
Badge

Coulance is een gunst, zeker geen recht. Als de klantenservice nee zegt dan vrees ik dat er weinig mogelijk is.

Reputatie 5

Bij een eerste keer wordt volgens mij bijna altijd coulance gegeven.

Reputatie 6
Badge +1

Bij een eerste keer wordt volgens mij bijna altijd coulance gegeven.

Dat is niet meer zo. De regels zijn een stuk strenger geworden. 

Reputatie 5

Goed om te zien dat NS iets doet...

Reputatie 7
Badge +3

Zie ook deze reactie van Laura NS. De regels zijn inderdaad aangescherpt. Het zou natuurlijk wel weer fijn zijn als ook al het rijdend personeel dit weet 😉

 

Zie ook deze reactie van Laura NS. De regels zijn inderdaad aangescherpt. Het zou natuurlijk wel weer fijn zijn als ook al het rijdend personeel dit weet 😉

 

Ach @mrfreeze de klantenservice is grotendeels uitbesteed aan Webhelp. Het rijdend NS personeel moet het uitvoeren. Heb niet echt het idee dat het een fijne combinatie is, maar wat maakt het uit? 

Altijd grappig als een klankboard de norm mag uitdragen. :) @Loes en @Slidestops Waren jullie op de hoogte van deze wijziging? Of mogen jullie niet meer reageren? Jullie zijn toch Goud?

Reageer