beantwoord

Eersteklas reizen.

  • 5 April 2024
  • 2 reacties
  • 133 Bekeken

Ik heb een opmerking over eerste klas reizen,

sinds kort heb ik een abonnement om eerste klas te reizen (deze heb ik bewust aangeschaft voor rust en omdat er dan ook altijd een zitplaatsen beschikbaar zijn), maar wat ik wel weer minder vind is dat wanneer ik eerste klas zit, er alleen aan mij gevraagd wordt om mijn vervoersbewijs en niet van anderen. Dit is niet één keer gebeurd, maar helaas op dagelijkse basis. Mijn vraag aan NS is wat leren jullie, jullie conducteurs om naar te kijken en wie valt er dan volgens jullie op als een eventuele zwartrijder om te controleren. Ik zie er naar mijn mening niet uit als iemand die geen eerste klas kan betalen, dus welke aannames zijn er geleerd, gemaakt om iemand hierop aan te spreken. En wanneer ik op mijn beurt vraag van, controleer mijn kaart dan ook goed zodat je als melding te zien krijgt dat ik een wettige vervoersbewijs hebt om eerste klas te kunnen zitten, vinden ze mij dan niet echt bepaald aardig omdat ik ze dan volgens hen te kak zet. 
 

mocht dit nog een keer gebeuren, dan ga ik gewoon live en dan kan iedereen hiervan genieten. Want het kan toch niet zo zijn, dat ik keer op keer hiermee te maken krijgt. Ik ben nog coulant om het nog niet op discriminatie te gooien. 
 

het is te zot voor woorden dat er zo met reizigers om wordt gegaan. (Dit gebeurt altijd in de sprinter vanuit Rotterdam centraal Richting Dordrecht gisteravond was het vanuit Dordrecht richting Rotterdam Centraal en wist de conducteur niet hoe snel hij uit de trein moest komen omdat ik zeker nog met hem wou spreken hierover). 
 

En dan maak ik het net weer mee gewoon… zo wordt het toch maar weer mijn auto pakken naar werk i.p.v. gebruik maken van NS. 

icon

Beste antwoord door Snadder 5 April 2024, 11:36

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge

Apart. Vraag me af wat daar achter zit. 

Reputatie 2

Enige normale reden die ik kan bedenken is dat gedurende de rit de rest al eens gecontroleerd is. Maar vanuit Rotterdam, lijkt me dat een beetje raar.

Reageer