Machinist met keiharde house muziek.

  • 1 April 2024
  • 23 reacties
  • 559 Bekeken

Stond bij een spoorweg overgang en toen kwam er keiharde housemuziek uit de cabine van de machinist.
2 Unlimited - no limit.
Het moet niet gekker worden... :(:(-0-


23 reacties

Hallo jacob69 en welkom bij de NS Community,

 

Klinkt als een collega met een goede smaak voor muziek. Kwam dit uit een NS trein?

jazeker.

Jazeker goede muziek of een NS trein? Indien het laatste waar en wanneer zag/hoorde je dit precies?

Reputatie 7
Badge +3

Misschien was hij net voorbij een snelheidsbeperking?

Jazeker goede muziek of een NS trein? Indien het laatste waar en wanneer zag/hoorde je dit precies?

 

NS trein, ik heb niks met house. Waar bij een spoorwegovergang.

Er kwamen ook discolampen uit de cabine van de machinist.

Reputatie 3

Jazeker goede muziek of een NS trein? Indien het laatste waar en wanneer zag/hoorde je dit precies?

 

NS trein, ik heb niks met house. Waar bij een spoorwegovergang.

Er kwamen ook discolampen uit de cabine van de machinist.

Zie het probleem niet echt, zolang de reizigers er geen last van hebben en hij gewoon lekker op het spoor let is er niks aan het handje toch (en misschien genieten de treinrijzigers wel samen met de machinist als ze een beetje goeie smaak hebben😄😄)

Reputatie 1

 

“1 april?”

Reputatie 3

 

“1 april?”

Wat is dat? Kan je dat eten?

Jazeker goede muziek of een NS trein? Indien het laatste waar en wanneer zag/hoorde je dit precies?

 

NS trein, ik heb niks met house. Waar bij een spoorwegovergang.

Er kwamen ook discolampen uit de cabine van de machinist.

Zie het probleem niet echt, zolang de reizigers er geen last van hebben en hij gewoon lekker op het spoor let is er niks aan het handje toch (en misschien genieten de treinrijzigers wel samen met de machinist als ze een beetje goeie smaak hebben😄😄)

Ja want alle treinreizigers hebben dezelfde muzieksmaak? En de mensen bij de spoorweg overgang?

Reputatie 7
Badge +1

Jazeker goede muziek of een NS trein? Indien het laatste waar en wanneer zag/hoorde je dit precies?

 

NS trein, ik heb niks met house. Waar bij een spoorwegovergang.

Er kwamen ook discolampen uit de cabine van de machinist.

Zie het probleem niet echt, zolang de reizigers er geen last van hebben en hij gewoon lekker op het spoor let is er niks aan het handje toch (en misschien genieten de treinrijzigers wel samen met de machinist als ze een beetje goeie smaak hebben😄😄)

Ja want alle treinreizigers hebben dezelfde muzieksmaak? En de mensen bij de spoorweg overgang?

Sorry maar een treincabine met discolampen klinkt wel heel ongeloofwaardig.

Reputatie 6
Badge +1

Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat de muziek zó hard stond, dat het boven alle omgevingsgeluiden uit kwam. Een trein die over een spoorwegovergang rijdt, doet dat ook niet bepaald zachtjes. 

Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat de muziek zó hard stond, dat het boven alle omgevingsgeluiden uit kwam. Een trein die over een spoorwegovergang rijdt, doet dat ook niet bepaald zachtjes. 

 

Denk dat bij Pinkpop het geluid echt wel wat harder is dan een trein die rijd hoor, dus als het op die geluidsterkte staat zou het prima kunnen.
Op het station staat de trein trouwens stil, en maakt dan vrijwel geen geluid.

Jazeker goede muziek of een NS trein? Indien het laatste waar en wanneer zag/hoorde je dit precies?

 

NS trein, ik heb niks met house. Waar bij een spoorwegovergang.

Er kwamen ook discolampen uit de cabine van de machinist.

Zie het probleem niet echt, zolang de reizigers er geen last van hebben en hij gewoon lekker op het spoor let is er niks aan het handje toch (en misschien genieten de treinrijzigers wel samen met de machinist als ze een beetje goeie smaak hebben😄😄)

Ja want alle treinreizigers hebben dezelfde muzieksmaak? En de mensen bij de spoorweg overgang?

Sorry maar een treincabine met discolampen klinkt wel heel ongeloofwaardig.

 

en rookmachine, en een biertje.

Kan er eigenlijk een raampje open bij de cabine?

Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat de muziek zó hard stond, dat het boven alle omgevingsgeluiden uit kwam. Een trein die over een spoorwegovergang rijdt, doet dat ook niet bepaald zachtjes. 

 

Denk dat bij Pinkpop het geluid echt wel wat harder is dan een trein die rijd hoor, dus als het op die geluidsterkte staat zou het prima kunnen.
Op het station staat de trein trouwens stil, en maakt dan vrijwel geen geluid.

 

Het hoeft er niet bovenuit te komen om het te horen of te herkennen.

1 April, haha.

Nog een andere vraag krijg je ook geen enorme dopler effect als er muziek uit de trein zou komen?
Mischien wordt het meer een rommelige brij dan duidelijk herkenbare muziek?

Reputatie 7

Kan er eigenlijk een raampje open bij de cabine?

In sommige materieeltypes, zoals de Flirt, kan dat. Bij de meeste treinen kan het echter niet (meer)

Volgens mij kan in de coupes ook geen ramen meer open tegenwoordig? Ik vermoed omdat de treinen airco hebben. Al kan in de zomer met zwetende mensen iets extra circulatie wel prettig zijn lijkt mij.

Maar ehh, was jij niet toevallig die machinist met die house muziek?

Eh niet meer? Bedoel je nu dat die treinen niet meer bestaan of hebben ze de ramen vastgeplakt?

Reputatie 1

Volgens mij kan in de coupes ook geen ramen meer open tegenwoordig? Ik vermoed omdat de treinen airco hebben. Al kan in de zomer met zwetende mensen iets extra circulatie wel prettig zijn lijkt mij.

Maar ehh, was jij niet toevallig die machinist met die house muziek?

Eh niet meer? Bedoel je nu dat die treinen niet meer bestaan of hebben ze de ramen vastgeplakt?

HIj bedoelt dat de ramen die open konden in treinen zoals de ICM, nu permanent dicht zijn gemaakt. Als het goed is is bijna iedere trein voorzien van een airco zowel ventilatie. Of het werkt is een ander punt natuurlijk haha.

Zit niet vaak in de trein maar als je het mij vraagt vaak niet.

In de zomer gaat het er stinken naar zweet en warm als de zon naar binnen schijnt (trein geen gordijn of luxeflex), en in de winter net een hele hete kachel.

Een extra raampje als support bij grote warmte zal er niet mistaan, het lawaai dat er doorheen komt vind ik natuurlijk minder.

Reputatie 1

Zit niet vaak in de trein maar als je het mij vraagt vaak niet.

In de zomer gaat het er stinken naar zweet en warm als de zon naar binnen schijnt (trein geen gordijn of luxeflex), en in de winter net een hele hete kachel.

Een extra raampje als support bij grote warmte zal er niet mistaan, het lawaai dat er doorheen komt vind ik natuurlijk minder.

Ik ben het met je eens over een extra raampje, alleen dachten veel reizigers het raampje te gebruiken als afvaldump, en vergeet natuurlijk niet dat het gevaarlijk kan zijn. Men stak nog wel eens een hoofd uit het raam. 

Reputatie 7

Maar ehh, was jij niet toevallig die machinist met die house muziek?

 

Misschien wel, misschien niet 😂

Zo’n raamrooster, net als in huis is toch ook een optie?

Reputatie 2

Zo’n raamrooster, net als in huis is toch ook een optie?

Airco werkt niet als je het raam openzet en dan wordt het dus juist warmer in de trein.

Reputatie 3

Zit niet vaak in de trein maar als je het mij vraagt vaak niet.

In de zomer gaat het er stinken naar zweet en warm als de zon naar binnen schijnt (trein geen gordijn of luxeflex), en in de winter net een hele hete kachel.

Een extra raampje als support bij grote warmte zal er niet mistaan, het lawaai dat er doorheen komt vind ik natuurlijk minder.

Heel toevallig werkt de airco in de winter meestal wel, maar dan hebben we hem niet nodig en staat ie in sommige gevallen wel aan 🤣. misschien heeft de airco er ook geen zin in in de zomer.

Reageer