Beste antwoord door Julian
Bekijk origineelStoelen in de nieuwe sprinter?
Overigens kunt u in het openbaar vervoer geen maatwerk verwachten. Of u nu een los kaartje van € 1,30 of een jaarabonnement van € 5.000 koopt...
En dit is geen sneer onderwater, maar heeft alles met verwachtingsmanagement te maken.
(Bovendien verreweg de reacties hier zijn van medereizigers)
Mag jij dan nog wel mee? Of heb jij een eigen stoel?
Maar het geeft je wel te denken hoe nuttig dit soort stoelentesten zijn. Smaken verschillen nu eenmaal, maar het is volgens mij pas sinds reizigers stoelen kunnen testen dat er zulke heftige negatieve meningen over stoelen zijn. Even een minuutje in een stoel zitten is echt wel anders dan een half uur of langer.
Toen ons bedrijf ging verhuizen naar een nieuw pand en we daar ook allemaal nieuwe buro's en stoelen kregen hebben we maanden van te voren stoelen kunnen testen. Wie wilde kon 1 of meerdere dagen diverse stoelen testen en daar kon je je bevindingen over noteren.
Ik hoor ook wel eens mensen klagen over de stoelen die in de ICR/ICM intercitytreinen zitten. Die vinden de stoel te ver naar achteren leunen, en zitten liever meer rechtop. Dat is dus precies de omgekeerde klacht als die omschreven wordt in dit topic.
Op die manier kan je uiteraard wel bezig blijven. Hoewel dat uiteraard de klacht niet minder ernstig maakt, moet er uiteindelijk gewoon een knoop doorgehakt worden over een stoelkeuze.
Ik vind het niet fijn dat er aan beide zijde van de SNG3 een 1e klas zit....
Volgens mij ben je gewoon een beetje aan het Trollen, je schrijft maar wat
Ga zelf vaak in de SNG3 juist in de tweede klas zitten achter de machinistencabine, deze heeft namelijk dezelfde ruime opstelling dan de eerste klas........
Maar waarom dan zo'n slechte stoel? Realistisch of niet, de stoelen in de SLT zitten werkelijk stukken beter dan in die nieuwe Cavity. Ook hier geldt: iedereen die ik hierover sprak was het over deze stelling eens. Nou is mijn populatie weliswaar minimaal maar het zegt toch genoeg? Dat gaat ver voorbij het feit dat mijn rugletsel me in de weg zit.
Ik kan me herinneren dat medewerkers van de NS advies gaven aan deelnemers over waar je op moet letten bij het beoordelen.
Eenk kerkbankis er niets bij. Onbegrijpelijk dat deze keuze uit een klanten test kan komen. Ik kan nooit mijn benen kwijt als er andere reizigers zijn.
Wel ZEER HERKENBAAR: de KAATSSERVICE van de NS
Het meest ruime is in de 4-zitjes van de 2e klas in één van de kopbakken van een 3-delig stel. Als ik daar mijn benen strek is de ruimte naar de tegenoverstaande stoel zo ruim dat ik die stoel niet haal. Voeten op die stoel leggen wordt zo wel erg lastig 🤣
Dat maakt de trein alleen maar duurder
En dan gaan de lange mensen misschien wel klagen als in de spits de kleine mensen op "hun" stoel zitten 😉
Ga zelf vaak in de SNG3 juist in de tweede klas zitten achter de machinistencabine, deze heeft namelijk dezelfde ruime opstelling dan de eerste klas........
Ik vergiste me met type. Ik bedoelde dat ik het vervelend vind dat er aan beide zijden van de SNG3 niet een 1e klas zit.
Sorry was een foutje.
Ik zit met mijn schouders tegen de onderkant van de hoofdsteun aan. Echt totaal niet te doen. Ik krijg direct nekpijn.Ik ben niet eens heel erg lang, juist een gemiddelde nederlandse man van 1.84m
Echt hoe heeft dit kunnen gebeuren. Jezus Christus kom me halen wat een achterlijk incompetent kut bedrijf is dit toch.
Ik ben nog wat langer en voor mij is het onprettig. Wat een centimeter uit kan maken . ;-)
Het is een onbegrijpelijk beleid wel rekening te houden met een prettig aandoende inrichting, maar het zitcomfort van de reiziger er niet in te betrekken. Ik vraag me af hoe mensen met rugklachten deze stoelen ervaren als je er langer dan tien minuten op moet zitten. Zoiets test je toch serieus van te voren? Ik kan me niet voorstellen dat dit testen echt is gebeurd, je merkt in een paar minuten. hoe onaangenaam het is.
Of moeten we dit als reiziger maar accepteren, uiteraard na het lezen van een bericht van de afdeling Communicatie? Ze zullen het als een aan de tijd aangepaste moderne stoel zal communiceren, al zijn er helaas enkele mensen die er anders over denken?
Zet er betere stoelen in. Zeker als er nog treinen geleverd moeten worden.
Spaanse treinen met Spartaanse stoelen?
Wat mij betreft kan deze topic levend blijven. Ik reis sinds kort elke werkdag met de SNG van en naar het werk. Ik kan je vertellen dat de stoelen van de eerste en tweede klas precies het zelfde zitten, muv een klaptafeltje. Bij zowel de eerste als tweede klas zijn de stoelen een duidelijk voorbeeld van "duurzaamheid", besparing of gewoonweg slechte handel. De stoelen zijn hard, men zit meer vooruit gebogen de rechtop en de kicker; de lendesteun(onderrug deel) kinkt door. De plaat in de rug in het lendesteun gedeelte buigt bij veel van de stoelen door. Dit laatste zegt eigenlijk gewoon alles over de kwaliteit van deze stoelen helaas.
Een renovatie, lees een ander stofje, heeft geen enkel zin, en zelfs dat gaat de komende 8 tot 10 jaar niet gebeuren bij SNG.
Het hele frame van de stoelen is vele malen te stijl, met een vreemde bocht naar achteren nabij de onderrug.
Verder zijn de stoelen zo smal, dat je zeker 10 cm te kort komt, naast elkaar gezeten dus zeker 20 cm. En laat het gangpad nu juist die ruimte te breed zijn......
Betere stoelen en niet over 10 jaar, maar gewoon per 2020. Al bouwen ze maar één stel tegelijkertijd om en duurt het hele proces 5 jaar. Dit is gewoon totaal onredelijk en moet zo niet rondrijden.
Ik ben een onderdeurtje (1.63) maar vindt ze ook verschrikkelijk zitten...je zou een eigen kussentje meenemen ik vind vooral het zitvlak kei en keihard
Ikzelf vind de stoelen ook verschrikkelijk. Ze zijn redelijk recht (wat volgens mij niet het grootste probleem is). Wat mij vooral opvalt is dat de rugleuning echt keihard is. Waar de meeste stoelen wat meegeven met je rug (zachte leuning), doen deze dat absoluut niet waardoor de stoelen erg slecht zitten als je rug niet precies in de vorm van de leuning past.
Rijdt deze stoptrein ook tussen Schiphol en Leiden?
Wat een drama zeg...
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.