beantwoord

Stoelen in de nieuwe sprinter?



Toon eerste bericht

128 reacties

Reputatie 4
Het lijkt me uw persoonlijke perceptie dat uw grief niet serieus genomen wordt. Geen van de stoelen in de treinen lijkt me een wonder van ergonomie.

Overigens kunt u in het openbaar vervoer geen maatwerk verwachten. Of u nu een los kaartje van € 1,30 of een jaarabonnement van € 5.000 koopt...

En dit is geen sneer onderwater, maar heeft alles met verwachtingsmanagement te maken.

(Bovendien verreweg de reacties hier zijn van medereizigers)
Reputatie 7
Badge
Ik vind die stoelen ook vreselijk. Als ik er lang op zit dan doet mijn kont pijn.
Reputatie 7
Badge +3
Voor mij persoonlijk staat de rugleuning ook te recht maar de 3 andere personen bij mij in het gezin willen juist wel erg rechtop zitten, daar maakt ieder zijn keuze in. Kun je je voorstellen hoe het gaat als wij een nieuwe bank of nieuwe stoelen gaan uitzoeken? Tja, dat is dus ook altijd een compromis.
Mag jij dan nog wel mee? Of heb jij een eigen stoel?


Maar het geeft je wel te denken hoe nuttig dit soort stoelentesten zijn. Smaken verschillen nu eenmaal, maar het is volgens mij pas sinds reizigers stoelen kunnen testen dat er zulke heftige negatieve meningen over stoelen zijn. Even een minuutje in een stoel zitten is echt wel anders dan een half uur of langer.
Toen ons bedrijf ging verhuizen naar een nieuw pand en we daar ook allemaal nieuwe buro's en stoelen kregen hebben we maanden van te voren stoelen kunnen testen. Wie wilde kon 1 of meerdere dagen diverse stoelen testen en daar kon je je bevindingen over noteren.
Reizigers hebben volgens mij in het verleden zeker ook al stoelen kunnen testen, alleen was/is het dan vaak een representatieve groep reizigers vanuit het NS panel, en niet zo'n massale test als op Rotterdam Centraal het geval was. Zo is het ook voor de Intercity Nieuwe Generatie gegaan. Dus ook daarin is zeker de reiziger meegenomen (en die stoel vind ik persoonlijk dan weer prima zitten).
Ik hoor ook wel eens mensen klagen over de stoelen die in de ICR/ICM intercitytreinen zitten. Die vinden de stoel te ver naar achteren leunen, en zitten liever meer rechtop. Dat is dus precies de omgekeerde klacht als die omschreven wordt in dit topic.
Op die manier kan je uiteraard wel bezig blijven. Hoewel dat uiteraard de klacht niet minder ernstig maakt, moet er uiteindelijk gewoon een knoop doorgehakt worden over een stoelkeuze.
Reputatie 7
Badge
Oke....ik word nu een beetje boos.
Ik vind het niet fijn dat er aan beide zijde van de SNG3 een 1e klas zit....


Volgens mij ben je gewoon een beetje aan het Trollen, je schrijft maar wat @Trein-D .
Ga zelf vaak in de SNG3 juist in de tweede klas zitten achter de machinistencabine, deze heeft namelijk dezelfde ruime opstelling dan de eerste klas........
Reputatie 2
Op die manier kan je uiteraard wel bezig blijven. Hoewel dat uiteraard de klacht niet minder ernstig maakt, moet er uiteindelijk gewoon een knoop doorgehakt worden over een stoelkeuze.
Maar waarom dan zo'n slechte stoel? Realistisch of niet, de stoelen in de SLT zitten werkelijk stukken beter dan in die nieuwe Cavity. Ook hier geldt: iedereen die ik hierover sprak was het over deze stelling eens. Nou is mijn populatie weliswaar minimaal maar het zegt toch genoeg? Dat gaat ver voorbij het feit dat mijn rugletsel me in de weg zit.
Reputatie 7
Badge
Er is een verschil tussen “hihi, leuk! Een test! We kunnen even snel binnen een minuut een paar stoeltjes uittesten” en het echte ding waar je wat langer in moet zitten. ;)

Ik kan me herinneren dat medewerkers van de NS advies gaven aan deelnemers over waar je op moet letten bij het beoordelen.
De stoelen zitten verschrikkelijk. Ik wacht vaak gerust een kwartier extra als een intercity een alternatief is. Ook de EERSTE klas is net zo verschrikkelijk, alleen andere kleur bekleding. Ik zou graag extra betalen voor een echte stoel

Eenk kerkbankis er niets bij. Onbegrijpelijk dat deze keuze uit een klanten test kan komen. Ik kan nooit mijn benen kwijt als er andere reizigers zijn.

Wel ZEER HERKENBAAR: de KAATSSERVICE van de NS
Reputatie 7
Badge +3
Nee, dat is een andere sprinter. Waar jij de foto van plaatst is een SLT en die zijn al een aantal in dienst.

De nieuwe sprinter heet SNG en daar zien de stoelen er zo uit:

Ik ben 1.89 meter en heb lange benen maar het is me nog steeds een raadsel wat er mis is met deze stoelen.
Reputatie 7
Badge +3
De stoelen in de SNG hebben een nogal erg rechte leuning. Maar de beenruimte is ruimer dan in een SLT.
Het meest ruime is in de 4-zitjes van de 2e klas in één van de kopbakken van een 3-delig stel. Als ik daar mijn benen strek is de ruimte naar de tegenoverstaande stoel zo ruim dat ik die stoel niet haal. Voeten op die stoel leggen wordt zo wel erg lastig 🤣
Reputatie 7
Badge +3
Ja, er zijn steeds meer SLT's die voorzien zijn van een nieuwe bekleding. Ook is bij de vernieuwde stoelen de hoofdsteun iets anders, de zijkanten komen wat meer naar voren.

Zie het verschil.

Reputatie 5
Als ik de NS was had ik voor verschillende stoelen gekozen. Stoelen die passen bij de variatie aan mensen. Stoelen voor lange, kleine, brede en smalle mensen. Stoelen voor de rechtop zittende en stoelen voor de onderuitzakkende. Maar dit zal vast te duur zijn en is vast ook niet praktisch voor het efficiënt indelen van de treinwagon. Ik ben zelf vrij lang en heb last van de hoofdsteun die bij mij op schouder hoogte zit. Het zijn de verdikkingen van de hoofdsteun die in de weg zitten.
Dat maakt de trein alleen maar duurder
Reputatie 7
Badge +3
Het maakt in de VIRM wel verschil of je in een oude VIRM is of een gemoderniseerde zit. Die in de gemoderniseerde vind ik niet prettig zitten, gaat dan om de hoofdsteun die te laag is en in een hoek naar voren staat waardoor de bovenkant ervan precies in de overgang van mijn hoofd naar mijn nek komt en ik met mijn hoofd dus niet goed tegen de hoofdsteun kom, of ik moet in een soort van knik gaan zitten.
Reputatie 6

Als ik de NS was had ik voor verschillende stoelen gekozen. Stoelen die passen bij de variatie aan mensen. Stoelen voor lange, kleine, brede en smalle mensen. Stoelen voor de rechtop zittende en stoelen voor de onderuitzakkende. Maar dit zal vast te duur zijn en is vast ook niet praktisch voor het efficiënt indelen van de treinwagon. Ik ben zelf vrij lang en heb last van de hoofdsteun die bij mij op schouder hoogte zit. Het zijn de verdikkingen van de hoofdsteun die in de weg zitten.Dat maakt de trein alleen maar duurder


En dan gaan de lange mensen misschien wel klagen als in de spits de kleine mensen op "hun" stoel zitten 😉
Reputatie 7
Badge
Volgens mij ben je gewoon een beetje aan het Trollen, je schrijft maar wat @Trein-D .
Ga zelf vaak in de SNG3 juist in de tweede klas zitten achter de machinistencabine, deze heeft namelijk dezelfde ruime opstelling dan de eerste klas........


Ik vergiste me met type. Ik bedoelde dat ik het vervelend vind dat er aan beide zijden van de SNG3 niet een 1e klas zit.
Sorry was een foutje.

Ik zit met mijn schouders tegen de onderkant van de hoofdsteun aan. Echt totaal niet te doen. Ik krijg direct nekpijn.Ik ben niet eens heel erg lang, juist een gemiddelde nederlandse man van 1.84m

Echt hoe heeft dit kunnen gebeuren. Jezus Christus kom me halen wat een achterlijk incompetent kut bedrijf is dit toch.

Reputatie 7
Badge +4

Ik ben nog wat langer en voor mij is het onprettig. Wat een centimeter uit kan maken . ;-)

 

@omgwtf Het is heel goed mogelijk met een standpunt te komen dat is geformuleerd binnen de kaders van de burgerlijke beleefdheid. 

 

Het is een onbegrijpelijk beleid wel rekening te houden met een prettig aandoende inrichting, maar het zitcomfort van de reiziger er niet in te betrekken. Ik vraag me af hoe mensen met rugklachten deze stoelen ervaren als je er langer dan tien minuten op moet zitten. Zoiets test je toch serieus van te voren? Ik kan me niet voorstellen dat dit testen echt is gebeurd, je merkt in een paar minuten. hoe onaangenaam het is.

 

Of moeten we dit als reiziger maar accepteren, uiteraard  na het lezen van een bericht  van de afdeling Communicatie? Ze zullen  het als een aan de tijd aangepaste moderne  stoel zal communiceren, al zijn er helaas enkele mensen die er anders over denken?

Zet er betere stoelen in. Zeker als er nog treinen geleverd moeten worden.

 

Spaanse treinen met Spartaanse stoelen?

 

 

 

 

 

 

Wat mij betreft kan deze topic levend blijven. Ik reis sinds kort elke werkdag met de SNG van en naar het werk. Ik kan je vertellen dat de stoelen van de eerste en tweede klas precies het zelfde zitten, muv een klaptafeltje. Bij zowel de eerste als tweede klas zijn de stoelen een duidelijk voorbeeld van "duurzaamheid", besparing of gewoonweg slechte handel. De stoelen zijn hard, men zit meer vooruit gebogen de rechtop en de kicker; de lendesteun(onderrug deel) kinkt door. De plaat in de rug in het lendesteun gedeelte buigt bij veel van de stoelen door. Dit laatste zegt eigenlijk gewoon alles over de kwaliteit van deze stoelen helaas.

Ja, en daar klagen mensen nu weer dat het geen stoffen bekleding is, en de stoelen zouden harder geworden zijn. Kortom, je kan het nooit goed doen voor iedereen, en dat is bij elke trein zo.
Reputatie 7
Badge
Misschien hopen op een renovatie van de stoelen? Ook gebeurt bij de SLT

Een renovatie, lees een ander stofje, heeft geen enkel zin, en zelfs dat gaat de komende 8 tot 10 jaar niet gebeuren bij SNG.
Het hele frame van de stoelen is vele malen te stijl, met een vreemde bocht naar achteren nabij de onderrug.
Verder zijn de stoelen zo smal, dat je zeker 10 cm te kort komt, naast elkaar gezeten dus zeker 20 cm. En laat het gangpad nu juist die ruimte te breed zijn......

Betere stoelen en niet over 10 jaar, maar gewoon per 2020. Al bouwen ze maar één stel tegelijkertijd om en duurt het hele proces 5 jaar. Dit is gewoon totaal onredelijk en moet zo niet rondrijden.

Reputatie 6

Ik ben een onderdeurtje (1.63) maar vindt ze ook verschrikkelijk zitten...je zou een eigen kussentje meenemen ik vind vooral het zitvlak kei en keihard

Reputatie 7
Badge +1

Ikzelf vind de stoelen ook verschrikkelijk. Ze zijn redelijk recht (wat volgens mij niet het grootste probleem is). Wat mij vooral opvalt is dat de rugleuning echt keihard is. Waar de meeste stoelen wat meegeven met je rug (zachte leuning), doen deze dat absoluut niet waardoor de stoelen erg slecht zitten als je rug niet precies in de vorm van de leuning past. 

Reputatie 2

Rijdt deze stoptrein ook tussen Schiphol en Leiden?

Wat een drama zeg...

Reageer