beantwoord

temperatuur in de trein omlaag


  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Nu we allemaal de thermostaat omlaag moeten doen, doet de NS mee?

iedereen heeft sowieso een jas aan dus omlaag met die temperatuur. 

icon

Beste antwoord door JurgenH 4 April 2022, 18:37

Bekijk origineel

30 reacties

Nu we allemaal de thermostaat omlaag moeten doen, doet de NS mee?

iedereen heeft sowieso een jas aan dus omlaag met die temperatuur. 

Ouderen mensen kunnen zich warmer kleden. Ik vind het een non argument

U kunt uw jas in de trein uitdoen. Ik vind het een non argument.

Reputatie 7
Badge +4

Gaat u maar lekker met een jas aan in de trein zitten en geniet van uw politieke correctheid. Van solidariteit met ouderen en zieke mensen heeft u kennelijk nog nooit gehoord, dus zo links bent u nou ook weer niet. Ouderen kunnen zich moeilijker warm houden, dat is een natuurlijk verschijnsel wat bij de onvermijdelijke degeneratie hoort.

Ik vind als oudere ook wel eens dat jongeren hun gedrag moeten aanpassen in de trein. Zeker als het aankomt op een sociaal functionerende maatschappij waarbij ook jongere reizigers bijdragen aan de kosten van het product wat ze afnemen.

Juist als je je moeilijk warm kunt houden, zou je eens moeten experimenteren buiten je comfortzone. Als je alleen maar in 20 graden zit, dan verdraag je na een tijd ook niks anders meer. Je kunt jezelf gewoon trainen op verschillende temperaturen. Dat geldt andersom ook bij hitte, maar ja verwarmen in de winter en koelen in de zomer kost nou eenmaal geld.

Ik ben allang blij dat treinen niet meer zo heet gestookt worden als vroeger. In een ver verleden ben ik bijna eens van mijn stokje gegaan vanwege >30 graden temperatuurverschil.

Nu we allemaal de thermostaat omlaag moeten doen, doet de NS mee?

iedereen heeft sowieso een jas aan dus omlaag met die temperatuur. 

Ouderen mensen kunnen zich warmer kleden. Ik vind het een non argument

Iedereen is gekleed op buiten, temperatuur kan prima omlaag naar 20. Wat mij betreft naar 19 graden

 

Ik vind boven de 20°c al te warm voor in de trein gemiddeld huis houden heeft 19 graden maar dan ben je thuis en doe je niks als je aan het reizen bent met je spullen jas aan voor buiten gekleed kom je in een volle trein waar je jas niet uit kan en over temperatuur verschil wat zo slecht zou zijn voor ouderen daar heb je dan met de koude dagen juist last van 13°c buiten en 21°c in de tein zweet me kapot man. En als hart patient het nadeel hebben dat ik ook niet snel aclimatiseer help allemaal niet mee. Dus als je het mij vraagt graag onder de 20 en liever een koele bries dan verse 20°c lucht. Oh en graag ergens een foto van een trein die kouders is als 20°c ik heb ze van af me schooltijd tot nu nog nooit gezien. Traject den haag - haarlem.

Nu we allemaal de thermostaat omlaag moeten doen, doet de NS mee?

iedereen heeft sowieso een jas aan dus omlaag met die temperatuur. 

De NS treinen worden niet met gas verwarmd en juist het terug dringen van het gas gebruik is de reden van het verzoek de kachel wat lager te zetten. 

Het voegt dus weinig toe om de klimaatbeheersing in treinen lager te zetten en daarbij kun je ook gewoon je jas uit doen als je het warm hebt.

En als het je gaat om energie bezuinigingen, daar heeft de NS directie zich gisteren voor ingespannen door geen treinen te laten rijden gedurende een groot deel van de dag.

Maar het gaat ook niet perse om gas ook om hoe je gekleed ben. En als het buiten 8°c is en in die trein 20 en we zijn voor 8 gekleed. Ja dan word het zweten. En het is niet altijd mogekijk om de jas uit te doen vanwege drukte en we gaan niet buiten alvast onze jas uit doen.

Reageer