beantwoord

Treinen vergeten schoon te maken?

  • 29 April 2024
  • 5 reacties
  • 114 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Goedemorgen, in de trein vanuit Heiloo naar Amsterdam Centraal (vertrektijd 07:19, treinstel 8736) is 2 dagen na koningsdag nog niets opgeruimd. Versiering en etensresten liggen overal..Worden de treinen niet meer schoongemaakt, of is dit vergeten?

 

icon

Beste antwoord door Rory NS 29 April 2024, 10:17

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Probleem is natuurlijk dat bijna alle treinen er zo uitzagen na koningsdag natuurlijk, want wij zijn blijkbaar Nederlanders en het is niet voor ons om de treinen netjes te houden. Als op een normaal dag 20% van de treinen intern gereinigd worden duurt het dus een dag of 5 voordat alle treinen er weer een beetje fatsoenlijk uitzien. Koningsdag viel ook nog op een Zaterdag en ik kan mij wel voorstellen dat er op de Zaterdag en Zondag minder schoonmaakpersoneel aanwezig is.

Misschien heeft NS wat extra capaciteit geregeld maar ik denk dat u even geduld moet hebben.    

Reputatie 7
Badge +3

Dat treinen zo vuil zijn ligt aan de mentaliteit van reizigers. Daar kunnen de schoonmaakdiensten niet tegenaan werken.

Melden via X met treinnummer, tijd en traject wil wel eens helpen dat de trein sneller schoongemaakt wordt.

Reputatie 5

2 dagen? Er is 1 dag verstreken en dat was een zondag. En u ziet daar wat feestartikelen en een eetlepel cola op de vloer. Waant u zichzelf de koning?

Reputatie 5

De vervuiling na zo'n "feestdag" in de treinen is enorm. Niet alleen dit soort "gewone" vervuiling, maar ook opzettelijk aangebrachte troep.

Zag foto's van een eerste klas ruimte in een SNG compleet ondergekalkt met vele kleuren lippenstift..…

De blikjesverzamelaars hadden denk ik ook een feestdag.

Hallo MD072 en welkom bij de NS Community.

Onze schoonmakers doen hun uiterste best, maar we zien inderdaad nog een aantal treinen die nog wat extra zorg kunnen gebruiken. Ik ga een melding doorzetten over dit treinstel. Excuses en bedankt voor het melden.

Reageer