treinstel 8635 schudt tussen Rilland Bath en Bdrgen op Zoom erg heen en weer

  • 14 April 2024
  • 11 reacties
  • 315 Bekeken

Reputatie 3

Gebeurt net voordat de huizen van Bergen op Zoom rechts van het spoor beginnen. Geconstateerd 14 april 2024, vertrek trein om 18.59 uur uit Middelburg.


11 reacties

Reputatie 3

Als er bepaalde normen overschreden worden zal het treinpersoneel dit zeker melden. Er mag dus vanuit gegaan worden dat dit al gemeld is door het treinpersoneel van de betreffende trein als het schudden heel erg extreem was. Achteraf melden heeft helaas geen zin, zeker omdat het exacte kilometerpunt niet bekend is.

Reputatie 3

Is op 50 meter nauwkrurig te bepalen met de bovengenoemde aanduiding!

Reputatie 6

Vanochtend gereisd op dit traject. Niks gemerkt.

Reputatie 3

Vanochtend gereisd op dit traject. Niks gemerkt.

Prima terugkoppeling. Anders had het personeel het ook wel gemeld denk ik.

Reputatie 3

Kan ook aan het treinstel 8635 liggen!

Ik zal het doorgeven. Wellicht ligt het inderdaad aan het treinstel zelf.

Reputatie 4

Is op 50 meter nauwkrurig te bepalen met de bovengenoemde aanduiding!

Als het iets voor de huizen die op afstand te zien zijn aan de Antwerpsestraatweg/Markiezaatsweg is zou een check toch niet gek zijn. Er loopt daar een kreek die met een duiker onder het spoor door gaat. Met alle regen die we (gehad) hebben zou de grond rond dit water zo maar weker kunnen zijn geworden. 

Reputatie 3

Sommige treinen schudden inderdaad net iets meer dan de andere, waarom? Zou aan de snelheid kunnen liggen en de trein zelf. Ik reis elke dag met de trein in Zeeland en snap waar je zorgen vandaan komen. Maar als het geen vasthoudende probleem is zal het wel goed zijn, toch?

Vanmorgen 28-04-2024, eerste trein vanuit Zeeland richting Amsterdam, treinstel 9579, had ik dezelfde ervaring als @wim.vogel.52 

Vanaf Rilland ging het tergend traag en uiteindelijk zelfs een tijdje stilgestaan. Helaas geen omroep waarom. Daarna weer traag door richting Bergen op Zoom. En zo'n beetje op de plek die @wim.vogel.52beschreef, ging het treinstel nogal flink heen en weer, terwijl de snelheid laag was.

In Rilland nog geen vertraging, in Bergen op Zoom aangekomen met 6 minuten vertraging. Roosendaal 5 minuten vertraging. Daarna ging het weer “normaal” en op een stuk na Roosendaal zoals bekend een flink stuk met lagere snelheid gereden.

Reputatie 3

Prima natuurlijk dat je hier melding van maakt. Echter na de vorige melding zijn we nu zo'n 13 dagen verder. Schijnbaar is alles nog binnen de normen, anders had het treinpersoneel en/of ProRail wel ingegrepen en maatregelen genomen.

Reputatie 3

Kan te maken hebben met massa, snelheid en resonantiefrequenties. Bij een hogere snelheid liggen die anders en schudt het treinstel mogelijk niet. Een kwestie van een beetje natuurkunde loslaten op de constructie van het treinstel.

Reageer