beantwoord

Belgie boeken zonder eurostar hoe?

  • 23 February 2024
  • 7 reacties
  • 208 Bekeken

Reputatie 3

Hallo

Ik wil met wat vrienden naar de panne in België er wordt nog getwijfeld over een huurauto of de trein , mij is gevraagd de kosten in kaart te brengen voor de trein

Voor 2 reizigers uit dordrecht is het simpel 20.50 is het goedkoopste heen (7.58 vertrek)

De andere reizigers komen uit Utrecht overvecht (7.05 vertrek) echter staat bij sommige dagen echter een schappelijke 28 euro. Maar op de dag dat wij willen krijgen we rond die vertrektijd een veel duurdere eurostar de Ic Brussel die ik met mijn reisgenoot neem (8.42 vanaf breda) krijgen mijn reisgenoten uit Utrecht niet aangeboden op onze reisdatum 12 augustus. Hoe kan ik dit opgelost krijgen?

 

Terug speelt het probleem minder omdat we dan weekend vrij in Nederland hebben op vrijdagavond (17 euro goedkoopste optie)

 

icon

Beste antwoord door Paul Frankrijk 23 February 2024, 19:16

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5

Welke datum? Als ik deze reis plan krijg ik toch echt de IC Brussel.

Reputatie 3

12 augustus en dan vanaf Utrecht overvecht vertrek 6.51/7.05. Latere uren krijg je wel ic Brussel maar stuk duurder of veel later een week eerder wel goedkope opties met ic Brussel, Echter op 12 augustus is vanaf dordrecht wel dezelfde ic Brussel boekbaar

 

Reputatie 1

Zover ik kan zien heeft dit te maken met het feit dat uw reisdatum nog ver weg is. De ICD Rotterdam-Antwerpen staat vanaf 5 augustus nog niet in de planning (zie de normale NS-app). Vreemd dat deze vanaf Breda wel al in de planning staat. Misschien worden er werkzaamheden gepland voor het Nederlandse deel van de HSL, maar zijn de data daarvan nog niet bekend. Het is wel mogelijk om de reis voor de Utrechters alvast vanaf Breda te boeken. Breda zal dan vast wel bereikbaar zijn vanuit Utrecht. Maar eerlijk gezegd zou ik nog even wachten. In mei boeken is vroeg genoeg voor een goedkoop Early-Bird-ticket in augustus. 

Reputatie 3

Het probleem is dat het ticket opknippen duurder wordt, we hoeven ook nog niet gelijk te boeken maar we proberen de kosten van de vakantie in kaart te brengen.  Via nmbs is die ook boekbaar voor 1 euro meer daar kan je aan vinken geen eurostar 

Reputatie 7
Badge +3

De kosten zullen in augustus niet anders zijn dan in mei, juni of juli. De enige variable is of je vroeg genoeg boekt voor Early Bird-tarieven. Dus voor het in beeld krijgen van de kosten maakt het allemaal weinig uit.

Reputatie 3

Zover ik kan zien heeft dit te maken met het feit dat uw reisdatum nog ver weg is. De ICD Rotterdam-Antwerpen staat vanaf 5 augustus nog niet in de planning (zie de normale NS-app). Vreemd dat deze vanaf Breda wel al in de planning staat. Misschien worden er werkzaamheden gepland voor het Nederlandse deel van de HSL, maar zijn de data daarvan nog niet bekend. Het is wel mogelijk om de reis voor de Utrechters alvast vanaf Breda te boeken. Breda zal dan vast wel bereikbaar zijn vanuit Utrecht. Maar eerlijk gezegd zou ik nog even wachten. In mei boeken is vroeg genoeg voor een goedkoop Early-Bird-ticket in augustus. 

Ik, zie in de app van de DB wel de trein van 7.05 met overstap in Utrecht CS / Rotterdam CS / Antwerpen Berchem. De DB app is in mijn ervaring een betere optie als je een reis ver van te voren willen plannen. Tip: de overstap in Antwerpen Berchem kun je richting de Panne vaak omruilen voor een overstap op Antwerpen Centraal, wat als voordeel heeft dat je al in de trein naar de Panne kunt gaan zitten, aangezien die trein daar begint.

 

Reputatie 7
Badge +2

Ik krijg het idee dat NS International al iets weet qua werkzaamheden wat elders nog niet gepubliceerd is. Vanaf 's-Hertogenbosch krijg ik de reis met die goedkope vroege IC Brussel er wel uit namelijk, maar vanaf Utrecht niet.

Specifiek die vroege reis gaat met een 2900 van Utrecht naar 's-Hertogenbosch, dus blijkbaar zit daar een wijziging op die dag.

 

Reageer