beantwoord

Deutschland ticket geldig Arnhem-Haldern (Düsseldorf)

  • 12 October 2023
  • 8 reacties
  • 282 Bekeken

Over 2 weken verhuis ik naar Haldern, DE. Nu weet ik dat je met een Deutschland ticket vrij kunt reizen, maar er is wat onduidelijkheid of dat ook op het traject Arnhem - Dusseldorf geldt.

Een tweede vraag: Hoe maak ik gebruik van mijn DT. Laat ik het zien of moet ik wel nog een kaartje kopen?

icon

Beste antwoord door Thom 12 October 2023, 15:50

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is geldig tot Arnhem. U laat het zien op uw mobiel. Als u het DT heeft gekocht is het zichtbaar te maken in de app DB navigator. U hoeft niet een extra kaartje te kopen 

Excuus, maar even voor de zekerheid. Ik kan dus gewoon in mijn woonplaats Haldern opstappen en in Arnhem uitstappen door simpelweg het DT te laten zien?

Op internet is er discussie over dit specifieke traject en of het DT wel geldig is in de trein die ik zal gaan gebruiken.

Reputatie 7
Badge +4

Ja, zolang u niet in een IC, een EC of een ICE reist. Maar dus wel in RE, RB en andere locale treinen. Het kaartje is ook geldig voor bus, tram en metro. In Haldern rijden wel bussen. U kunt gewoon tot en van Arnhem reizen en bij controle laat u uw mobiele kaartje zien.

 

Reputatie 7
Badge +1

Excuus, maar even voor de zekerheid. Ik kan dus gewoon in mijn woonplaats Haldern opstappen en in Arnhem uitstappen door simpelweg het DT te laten zien?

Zo werkt het. Of het ook werkt voor de poortjes, dat is weer een ander verhaal. Misschien dat de DB-versie daar wel op wel werkt, geen idee.

Op internet is er discussie over dit specifieke traject en of het DT wel geldig is in de trein die ik zal gaan gebruiken.

"Op internet” is nogal vaag. In ieder geval is het DT 100% zeker geldig in de Vias-trein naar Arnhem. Dat was bijna vanaf het begin al duidelijk en het staat ook in de voorwaarden van het DT:

https://deutschlandticket.de/legal/tariff

Geweldig bedankt! Ik geloof dat het een DPN is mbt de trein. Op hoop van zegen dan maar, dat het zo simpel zal zijn! 👏🏼

Reputatie 5

Het Deutschlandticket is geldig van Düsseldorf naar Arnhem op de RE19. Ik heb dit traject meerdere keren afgelegd met een Deutschlandticket en dat is altijd goed gegaan, maar bij de poortjes op Nederlandse stations werkt het ticket dus niet. 

Als je in Arnhem overstapt op een andere trein kun je binnen de poortjes inchecken bij een paaltje. Als je het station wilt verlaten heb je of een key card nodig om door de poortjes te komen (verkrijgbaar bij de Zugbegleiter op de RE19) of je dient bij de poortjes op de infoknop te drukken en vervolgens aan de medewerker te vragen of hij of zij de poortjes kan openen.

Je zou eventueel nog bij een paaltje in kunnen checken met een betaalpas of creditcard en dan bij de poortjes uitchecken om naar buiten te komen. Of natuurlijk met een OV-chipkaart met voldoende saldo. Let wel op dat je dit bij dezelfde vervoerder doet. 

Het Deutschlandticket is geldig van Düsseldorf naar Arnhem op de RE19. Ik heb dit traject meerdere keren afgelegd met een Deutschlandticket en dat is altijd goed gegaan, maar bij de poortjes op Nederlandse stations werkt het ticket dus niet. 

Als je in Arnhem overstapt op een andere trein kun je binnen de poortjes inchecken bij een paaltje. Als je het station wilt verlaten heb je of een key card nodig om door de poortjes te komen (verkrijgbaar bij de Zugbegleiter op de RE19) of je dient bij de poortjes op de infoknop te drukken en vervolgens aan de medewerker te vragen of hij of zij de poortjes kan openen.

Je zou eventueel nog bij een paaltje in kunnen checken met een betaalpas of creditcard en dan bij de poortjes uitchecken om naar buiten te komen. Let wel op dat je dit bij dezelfde vervoerder doet. 

Heel erg bedankt voor deze tips. Ik ga eens uittesten wat het best werkt in mijn geval. Arnhem is in elk geval mijn eindstation.

Reputatie 7
Badge +1

Voor de poortjes kun je ook een keycard aanvragen die langer geldig is:

https://www.ns.nl/reisinformatie/passageproducten/keycard.html

Reageer