Eticket op een duurzame drager

  • 20 February 2024
  • 11 reacties
  • 169 Bekeken

Reputatie 2

Ik vind het erg storend dat internationale e-tickets als link per e-mail worden verstuurd. Na de reis is deze link vervallen en is het e-ticket niet meer raadpleegbaar. Ook de klantenservice kon het oude ticket niet opnieuw sturen.

Vooral reizigers die reiskosten moeten declareren bij de werkgever en/of reisverzekering zijn de dupe maar ook de geschillencommissie of OV-klachtenloket vereist een ticket bij het aanmelden van een zaak.

Deutsche Bahn verstuurd e-tickets altijd als PDF bij de bevestigingsemail. Dat is veel handiger. 

Zou de moderator dit onder de aandacht kunnen brengen bij het management?


11 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Bij mij duurt het bij internationale NS-tickets meerdere maanden voordat de link niet meer werkt. Lijkt me eerlijk gezegd lang genoeg om ze te downloaden.

Reputatie 7
Badge +3

Wat is het probleem met downloaden van tickets en die bewaren als pdf?

Reputatie 7
Badge +4

Maak desnoods een screenshot.

 

Reputatie 2

Wat is het probleem met downloaden van tickets en die bewaren als pdf?

 

Ik heb geen glazen bol. Voorafgaand aan de reis weet ik niet dat er verstoringen, diefstal van bagage of andere ongemakken zullen plaatsvinden. Na de reis zal men contact opnemen met de klantenservice, verzekering etc. Als deze partijen achteraf documenten opvragen is het ticket niet meer te downloaden. Als iedereen standaard zijn ticket in de mailbox krijgt is het probleem opgelost.

Reputatie 5

Wat is het probleem met downloaden van tickets en die bewaren als pdf?

 

Ik heb geen glazen bol. Voorafgaand aan de reis weet ik niet dat er verstoringen, diefstal van bagage of andere ongemakken zullen plaatsvinden. Na de reis zal men contact opnemen met de klantenservice, verzekering etc. Als deze partijen achteraf documenten opvragen is het ticket niet meer te downloaden. Als iedereen standaard zijn ticket in de mailbox krijgt is het probleem opgelost.

Voor vertrek zal je het ticket meenemen, toch? Dus downloaden? En dan heb je ‘m toch?

Reputatie 2

Het openen van het ticket in pdf en/of openen in de app is voldoende bij controle aan boord. Bij het openen wordt niet automatisch opgeslagen. Ik ken maar weinig mensen die dit vooraf ook opslaan in mapjes op de desktop of telefoon. Achteraf is het te laat …….

Reputatie 7
Badge +2

Je weet toch vooraf al dat je het ticket moet gaan declareren? Wat maakt het moment van opslaan dan uit?

Meest logische is dat te doen wanneer je het ticket toch al opent, immers ook wel handig even te checken vooraf of je een correct ticket hebt gekregen.

Reputatie 7
Badge

Je kan toch direct uitprinten? Of is er iets veranderd.

Reputatie 2

Ik heb al meerdere situaties meegemaakt dat ik pas achteraf het ticket nodig had en dit vooraf niet kon weten. Tijdens de reis was het openen in de app voldoende.

  1. Treinreis zonder problemen, diefstal van bagage pas weken later tijdens vakantie in het buitenland. Reisverzekering vraagt e-ticket op als bewijs dat ik daadwerkelijk op reis was.
  2. Vertraging trein, bij compensatieverzoek is de boekingscode voldoende. Klantenservice maakt rekenfoutje, op verdere e-mails geen reactie. Klachtenloket OV heeft wel het e-ticket nodig als pdf om te kunnen bemiddelen.

 

Reputatie 7
Badge +3

Bij mij duurt het bij internationale NS-tickets meerdere maanden voordat de link niet meer werkt.

Is dit bij jou niet zo dan, john852?

 

Reputatie 7
Badge +1

Bij mij duurt het bij internationale NS-tickets meerdere maanden voordat de link niet meer werkt.

Is dit bij jou niet zo dan, john852?

Nog even getest: een ticket van 19/8/2023 kan ik niet meer downloaden; een van 25/11/2023 nog wel. Misschien blijven ze 3 maanden (of 90 dagen) beschikbaar?

Reageer