beantwoord

eurostar zegt trein geannuleerd ns internationaal niet

  • 16 January 2024
  • 16 reacties
  • 480 Bekeken

hallo,

wij hebben in december kaartjes geboekt voor een treinreis vanaf marne la vallee ;disneyland, naar schiphol. geboekt is via ns internationaal omdat we nog verder nederland in moeten. nu heb ik de eurostar kaartjes voor de zekerheid ook in de eurostar app gezet.  nu dus het lastige, in deze app staat dat onze trein uitvalt en we nieuw moeten boeken of annuleren, bij contact met ns internationaal werd ons gezegd dat er niks over bekend is. wel konden ze net als ik zien dat de trein bij nu boeken idd niet stopt op schiphol . wat voor ons geen probleem is want ik zou ook rotterdam eruit kunnen en dan verder.

nu weet ik niet wat ik moet doen, erop gokken dat de ns gelijk heeft en gewoon instappen en rotterdam eruit. of toch liever via de eurostar app onze kaartjes omboeken tot rotterdam. niet dat we er straks niet in mogen of onze plekken dubbel geboekt zijn. de reis is in maart.

icon

Beste antwoord door rvdborgt 16 January 2024, 20:53

Bekijk origineel

16 reacties

net zelf nog even in de eurostar app gekeken en op knopjes voor omboeken gedrukt. dezelfde dag meent hij dat er geen trein gaat , dus geen mogelijkheid tot omboeken., terwijl hij dus wel te boeken is via hun site. maar nu dus wel duurder. 

begin echt wat te stressen nu. ook al duurt het nog 2 mnd. zou toch fijn zijn dat we die dag gewoon naar huis konden. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik zou niet te hard stressen en vooral niks zelf omboeken want dat kost doorgaans geld en als er een omboeking nodig zou zijn, dan moet NS dat gratis voor je doen.

Wat is je reisdatum en vertrektijd?

Heb je bij NS een doorgaande reis naar je eindbestemming in Nederland geboekt?

reisdatum is 24 maart 11.43 dacht ik vanaf marne la vallee . heb alles bij ns internationaal geboekt aansluitend vanaf schiphol richting noorden

Reputatie 7
Badge +1

Op 24 maart stopt deze Eurostar niet in Schiphol. Hij rijdt wel en wordt zo te zien tussen Rotterdam en Amsterdam omgeleid. De dienstregeling zit al in de planners, zoals bij NSI en DB. Boek zeker niks om en bekijk tegen max. 10 dagen van tevoren wat het beste is: overstappen in Rotterdam of in Amsterdam. De huidige binnenlandse NS-dienstregeling is mogelijk nog niet bijgewerkt, dus wat je nu ziet, is mogelijk niet correct.

Mocht je op je eindbestemming een uur of meer vertraging oplopen t.o.v. van je geboekte reis, dan kom je in aanmerking voor compensatie bij vertraging.

Reputatie 7
Badge

Als ik die reis plan op nsinternational.com, krijg ik een advies om 11:43 vanaf Marne la Vallée naar Rotterdam met Eurostar 9937 en een overstap naar Schiphol met trein 935 (binnenlandse IC Direct).

 

Zou er dus (zoals rvdborgt al zegt) niet teveel over inzitten.

okay super, dus ze laten ons er gewoon in met de kaarten van de ns? 

had de kaarten ook in eurostar app gezet voor gemak. dus als achter de hand mocht er een app niet werken ofzo. maar als die dan zo dwars is….. ;-) 

 

geeft ns internationaal hier ook nog info over? 

reis eigenlijk alleen maar met de deutsche bahn en al jaaaaaren niet meer in nederland dus heb geen idee hoe dit geregeld is. 

Reputatie 7
Badge +1

okay super, dus ze laten ons er gewoon in met de kaarten van de ns? 

Als je een PDF hebt van NS, dan is dat een geldig ticket. Je kunt die ook in de NS-app laden.

geeft ns internationaal hier ook nog info over?

Misschien… geen idee. Ze hebben je e-mailadres, dus dat kunnen ze wel als ze willen.

Reputatie 7
Badge

Kan het zijn dat je een ticket aangeschaft bij NSinternational niet in de app van Eurostar kunt laden?

Zelf heb ik onlangs via NSinternational een Thalys/Eurostar ticket geboekt. 1 van de 2 treinstellen rijdt niet: van NS niets gehoord, ondanks dat Eurostar mij al had omgeboekt naar het treinstel dat wel rijdt. Heb Eurostar gebeld en die hebben mij nieuwe tickets toegestuurd met een andere layout en boekingsnrs dan die van NS. Ik kan mij dus voorstellen dat een en ander niet matcht in de app.

Eventueel kun je Eurostar direct bellen, dan heb je de info uit eerste hand. NS is puur een verkoopkantoor waar je niet de hoogste verwachtingen van hoeft te hebben. Volgende keer boek ik rechtstreeks bij Eurostar, net zoals reizen via of naar Duitsland uitsluitend via DB.

Reputatie 7
Badge +1

Eventueel kun je Eurostar direct bellen, dan heb je de info uit eerste hand. NS is puur een verkoopkantoor waar je niet de hoogste verwachtingen van hoeft te hebben.

NS is vervoerder in Nederland voor de Eurostar-treinen. Maar de reserveringen worden inderdaad wel door Eurostar beheerd.

Volgende keer boek ik rechtstreeks bij Eurostar, net zoals reizen via of naar Duitsland uitsluitend via DB.

Als je in Nederland ook een aansluitende trein op de Eurostar hebt, is het vaak handiger en goedkoper om via NS te boeken. Het aansluitende NS-ticket heeft namelijk een maximumprijs en je hoeft dan nergens in of uit te checken. Voor DB is boeken via DB inderdaad wel handiger.

Reputatie 2

 

 

 

Als je in Nederland ook een aansluitende trein op de Eurostar hebt, is het vaak handiger en goedkoper om via NS te boeken. Het aansluitende NS-ticket heeft namelijk een maximumprijs en je hoeft dan nergens in of uit te checken. Voor DB is boeken via DB inderdaad wel handiger.

Handiger is het zeker niet, want als je via NS International boekt hoef je geen service te verwachten. Daar komt bij dat je als abonnementhouder soms zelfs een hoger tarief aangesmeerd krijgt omdat ze daar blijkbaar niet mee om kunnen gaan in de systemen. Bij de balie hebben ze me nog nooit kunnen helpen en op compensatie moet je gemiddeld 1 jaar wachten.

Mijn advies is om NS International voor kaartjes ten zeerste te vermijden.

Reputatie 7
Badge +1

Als je in Nederland ook een aansluitende trein op de Eurostar hebt, is het vaak handiger en goedkoper om via NS te boeken. Het aansluitende NS-ticket heeft namelijk een maximumprijs en je hoeft dan nergens in of uit te checken. Voor DB is boeken via DB inderdaad wel handiger.

Handiger is het zeker niet, want als je via NS International boekt hoef je geen service te verwachten. Daar komt bij dat je als abonnementhouder soms zelfs een hoger tarief aangesmeerd krijgt omdat ze daar blijkbaar niet mee om kunnen gaan in de systemen.

Heb je daar een voorbeeld van, van dat hogere tarief? Dus: vertrekstation in NL, bestemming, abonnement, vertrektijd.

Reputatie 2

Als je in Nederland ook een aansluitende trein op de Eurostar hebt, is het vaak handiger en goedkoper om via NS te boeken. Het aansluitende NS-ticket heeft namelijk een maximumprijs en je hoeft dan nergens in of uit te checken. Voor DB is boeken via DB inderdaad wel handiger.

Handiger is het zeker niet, want als je via NS International boekt hoef je geen service te verwachten. Daar komt bij dat je als abonnementhouder soms zelfs een hoger tarief aangesmeerd krijgt omdat ze daar blijkbaar niet mee om kunnen gaan in de systemen.

Heb je daar een voorbeeld van, van dat hogere tarief? Dus: vertrekstation in NL, bestemming, abonnement, vertrektijd.

Zeker, daar ging bijvoorbeeld dit topic over:

Probleem bestaat zover ik weet al bijna twee jaar. Het boeit NS International en de mensen achter de balie niks.

 

Overigens ben ik vergeten te benoemen dat je sinds kort je ticket bij DB gratis binnen 720 minuten (12 uur) kunt annuleren, ook als het om een niet-terugbetaalbaar ticket gaat. Enorm handig!

Reputatie 7
Badge +1

Als je in Nederland ook een aansluitende trein op de Eurostar hebt, is het vaak handiger en goedkoper om via NS te boeken. Het aansluitende NS-ticket heeft namelijk een maximumprijs en je hoeft dan nergens in of uit te checken. Voor DB is boeken via DB inderdaad wel handiger.

Handiger is het zeker niet, want als je via NS International boekt hoef je geen service te verwachten. Daar komt bij dat je als abonnementhouder soms zelfs een hoger tarief aangesmeerd krijgt omdat ze daar blijkbaar niet mee om kunnen gaan in de systemen.

Heb je daar een voorbeeld van, van dat hogere tarief? Dus: vertrekstation in NL, bestemming, abonnement, vertrektijd.

Zeker, daar ging bijvoorbeeld dit topic over:

Ah, ik was in de veronderstelling dat het over een verbinding met Eurostar ging, aangezien je op mijn commentaar daarover reageerde. Ik had bovendien al geschreven dat voor Duitsland via DB boeken vaak handiger is.

Probleem bestaat zover ik weet al bijna twee jaar.

Heeft het ooit wel goed gewerkt?

Overigens ben ik vergeten te benoemen dat je sinds kort je ticket bij DB gratis binnen 720 minuten (12 uur) kunt annuleren, ook als het om een niet-terugbetaalbaar ticket gaat. Enorm handig!

Had ik ook al eens gezien, dat is denk ik onlangs ingevoerd. Positieve ontwikkeling.

inmiddels hebben we een mail van nsinternationaal gekregen. met lekkere wollige info.

er staat wel in nu dat we uit kunnen stappen op rotterdam of amsterdam centraal. en vanaf daar met ons kaartje gewoon terug kunnen naar het noorden.

in zelfde mail staat ook, dat we kunnen omboeken en\of annuleren .de eurostar app zegt nog steeds , trein is geannuleerd. 

zal morgen dan eens proberen te bellen met eurostar en nsinternationaal. wil toch liever op safe.

Reputatie 7
Badge

De trein rijdt gewoon maar stopt niet op Schiphol. Type je als bestemming Amsterdam of Rotterdam, dan verschijnt de trein gewoon op de Eurostar-site. (Trein verschijnt niet als je Schiphol ingeeft.)

https://www.eurostar.com/search/rw-en?origin=8711184&destination=8400058&adult=1&child=&infant=&youth=&outbound=2024-03-24&country=pl

Het annuleren wordt waarschijnlijk aangeboden worden voor mensen die van het ticket af willen, omdat ze door het vervallen van het geboekte (eind)station het ticket niet meer willen of kunnen gebruiken.

Dus gewoon meereizen tot Rotterdam of Amsterdam en dan overstappen.

wilde nog even laten weten hoe het ging. en ja idd alles netjes volgens het boekje.

terugreis konden we gewoon instappen bij disneyland en we zijn vervolgens in rotterdam uitgestapt om onze weg richting het noorden te vervolgen. was allemaal geen probleem.

 

de heenweg wat meer gestress, net op de dag dat er grote storing rondom schiphol was. maar gelukkig zijn we optijd aangekomen. hadden al 1 trein eerder vanuit noorden gekomen en dit was dus maar goed ook. uiteindelijk zijn we via amsterdam centraal gegaan. even daar naar loket gelopen en verhaal uitgelegd, en konden zonder probleem 1 station eerder instappen. 

Reageer