Interrail met 25 procent korting

  • 16 November 2023
  • 26 reacties
  • 655 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 24173 reacties

Wellicht heeft het met Black Friday te maken, maar Interrail wordt met 25 procent korting op de normale tarieven aangeboden. Afwijkend is dat het niet een jaar geldig is, maar voor of op 1 juni geactiveerd moet worden. Hoe lang iemand er mee kan reizen, hangt dus af van de pas die gekozen wordt. Nadeel is ook dat hij in de hele zomer alleen te gebruiken is voor mensen met een zogenaamde doorlopende pas, die zijn maximaal drie maanden geldig. Dat is dan tot 31 augustus, maar bedenk dat de meeste passen die looptijd niet zullen hebben. Met het type 15 dagen in twee maanden kom je natuurlijk ook een eind. Daar kun je dan in ieder geval in juli nog mee reizen.

De jeugd- en bejaardenkortingen zijn er net als anders. Het aanbod is uiteraard niet onbeperkt geldig en stopt 28 november. Voor 25 euro extra is er een aan te raden verzekering, het reizen zal voor meesten pas na een flinke periode beginnen.

https://www.interrail.eu/en/interrail-passes/global-pass?utm_medium=email&utm_campaign=BlackFriday-DO-november2023-EU-1&utm_source=newsletter

 

Hieronder de prijzen voor senioren eerste klas. De jeugd tot 27 is in de tweede klas fors goedkoper uit en de middengroep wat duurder. Dit zijn de prijzen voor de eerste klas, senioren hechten daar meer aan dan jongeren. Klik op de site om de voor u passende optie te zien. De tweede klas is flink goedkoper en met name voor mensen tot 28 jaar interessant.


26 reacties

Reputatie 7
Badge +4

 

 

Bedankt voor de informatie. Wellicht een leuk cadeau voor de feestdagen!

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor de informatie. Wellicht een leuk cadeau voor de feestdagen!

Goed idee, maar wel op tijd kopen. Het kan overigens ook voor normale reizen gebruikt worden. Kijk maar eens wat een retourtje Frankfurt, Berlijn of Hamburg kost. Voor de regelmatige Duitsland-/België reizigers een goudmijn. In de slaaptrein betaal je alleen nog de toeslag voor een couchette of bed. Dat spaart op reis nog een hotel uit ook.

 

 
Reputatie 7
Badge +1

Overigens beweert NSI "25% korting op alle Interrail Global Passen”. Dat klopt uiteraard niet maar zolang dat daar blijft staan, heb je wel recht op die korting.

Reputatie 7

Wel goed de voorwaarden lezen en hoe de pas te gebruiken icm treinreizen. Er zitten nogal wat praktische haken en ogen aan, zeker bij slaaptreinen, hogesnelheidstreinen en het boeken van verplichte plaatsreserveringen.

Reputatie 7
Badge +4

Dat is zeker waar, René. Je moet tegenwoordig je reis opgeven vanaf het eerste station in het buitenland naar je bestemming. Verder loopt er een klokje. Je moet geen bestemming in Nederland invullen als je niet van de twee ritten die je in Nederland krijgt, gebruik wilt maken. De zitplaatsen kun je het beste boeken bij bahn.de en niet bij de club die Interrail uitgeeft. Bij slaaptreinen moet je nadrukkelijk aangeven dat je reis in de trein is gedekt, je moet wel voor je slaapplaats los betalen. In theorie mag je met Thalys mee, maar het is in de praktijk heel lastig een reis met deze trein te boeken en je betaalt altijd een toeslag. Verder zijn er wat bepalingen als je je abonnement tot of vanaf  de grens gebruikt.  Dat soort dingen. Als je het eenmaal weet, is het prettig reizen hoor.

Reputatie 7
Badge +4

Vandaag en morgen zij de laatste dagen dat je nog Interrail met korting kunt bestellen. Jongeren hebben drie maanden Interrail voor minder dan 600 euro, om maar eens wat te noemen.

Vergeet het niet als u dat zou willen: het scheelt nogal. 25 procent korting is net de grens om het wel te doen voor velen.

Gisteravond op Max een treinrondreis door Zwitserland, die Bommel al eens ongeveer maakte. Mis het niet, ook al is het eens in je leven. Rail Away, maar dan life, werkelijk geweldig. En je kunt de route van de Glacier express of, nog mooier in mijn ogen de Bernina, ook maken in de gewone treinen zonder de idiote toeslag, met de treinen dus die hetzelfde traject reizen. Neem de wagens met de grote ramen. En je kunt onderweg nog eens uitstappen ook, daar is zeer veel aanleiding toe in het mooiste land op aarde.

Reputatie 6

Black friday was vorig jaar leuker met veel int. bestemmingen voor slechts 25 euro. 
maar goed voor de liefhebbers is dit met 25% korting ook leuk. 

Reputatie 7
Badge +4

Vorig jaar bestond Interrail meen ik 40 jaar en men bood toen de kaarten aan met 50 procent korting. Dat was natuurlijk nog beter. Bommel heeft er toen twee gekocht voor zes maanden reizen door heel Europa, al was het ook handig voor het reizen in de belendende landen.

Toch vind ik dit nog steeds een mooi aanbod voor de veelreizigers en voor hen die dat willen worden.

 

Reputatie 7
Badge +4

Morgen naar Zermatt, of gewoon Antwerpen? In het voorjaar naar Italië en als het daar wat al te warm wordt chillen aan de Noordkaap?

Bommel heeft hem al, heerlijk die vrijheid om overal zonder verdere kosten naar toe te kunnen en pakt dit jaar alle scenic routes in Zwitserland en Oostenrijk. Praag lijkt me ook wel wat ;-)

Ervaar deze heerlijke vrijheid en doe dingen die je anders redelijkerwijs niet zou kunnen.

 

Het kan allemaal met Interrail en wie voor middernacht koopt, heeft nog 25 procent korting.

Niet iedereen zal het doen, maar als je het overweegt, wees er dan op tijd bij.

 

https://www.interrail.eu/en/interrail-passes/global-pass?utm_medium=email&utm_campaign=BlackFriday-DO-november2023-EU-1&utm_source=newsletter

Reputatie 7

Gisteravond op Max een treinrondreis door Zwitserland, die Bommel al eens ongeveer maakte. Mis het niet, ook al is het eens in je leven. Rail Away, maar dan life, werkelijk geweldig. En je kunt de route van de Glacier express of, nog mooier in mijn ogen de Bernina, ook maken in de gewone treinen zonder de idiote toeslag, met de treinen dus die hetzelfde traject reizen. Neem de wagens met de grote ramen. En je kunt onderweg nog eens uitstappen ook, daar is zeer veel aanleiding toe in het mooiste land op aarde.

Glacier Express en de Albula/Berninalijn zijn inderdaad prachtig, maar als je alleen in dit hele kanton wilt rondreizen, neem dan een Graubündenpass Noord + Zuid - kost 165 CHF(je kan ook één van beide zones kiezen voor 110 CHF en dan reis je dus alleen onbeperkt in de noordelijke of zuidelijke helft) en reis op 5 dagen (binnen twee weken) onbeperkt met alle treinen en bussen in Graubünden. Omgerekend per dag helemaal niet zo duur. Ook is de pas dus geldig in veruit de meeste bussen, die komen waar de trein niet komt en ook schitterende plekken voor je openen. De bus via de Julierpas (hele jaar) of Fluëlapas (alleen zomers) bijvoorbeeld. Of die van St. Moritz naar Soglio (met 1x overstap). Er zijn zo heel mooie rondreizen te maken, zo ook richting Zernez en Scuol in het Unterengadin, een wat minder bekende regio in Graubünden. Zeer de moeite waard.

Reputatie 7
Badge

Ik zou de Glacier Express vermijden en de gewone treinen nemen. 

Reputatie 7
Badge +4

Dat is wat  ik ook aangeef. Hoewel er ook arrangementen zijn waar je onderweg uit kunt stappen en overnachten, het is toch een lange zit van Zermatt naar St. Moritz. Ik reed hetzelfde traject inderdaad met de gewone trein en stapte in een aantal fraaie plaatsjes uit. Zonder verdere kosten als je Interrail hebt.

Reputatie 5

Super bedankt voor je posts @Thom! 👍 Dankzij jouw reminders en aanmoedigingen heb ik op het allerlaatste moment toch nog 2 passen gekocht voor gebruik volgend jaar.

Had de beslissing uitgesteld en was daarom bijna te laat geweest, als je de laatste dagen geen herinneringen had geplaatst. Hopelijk zijn meer mensen net als ik overstag gegaan, want hoewel het een flinke investering is, is een Interrail pas (mits 'goed' gebruikt, dus lees je goed in voordat je op reis gaat) een onvergetelijke ervaring!

Reputatie 7
Badge +1

Hopelijk zijn meer mensen net als ik overstag gegaan, want hoewel het een flinke investering is, is een Interrail pas (mits 'goed' gebruikt, dus lees je goed in voordat je op reis gaat) een onvergetelijke ervaring!

Ik heb 3 passen gescoord, voor de winter, de lente en de zomer :)

Reputatie 7
Badge

Ik lees op social media dat veel kopers van deze aanbieding een email ontvangen hebben dat ze binnen 6 weken moeten activeren. Volgens Eurail/Interrail is dat een fout.

Reputatie 7
Badge +1

Ik lees op social media dat veel kopers van deze aanbieding een email ontvangen hebben dat ze binnen 6 weken moeten activeren. Volgens Eurail/Interrail is dat een fout.

Uiteraard was dat een fout. Je kunt immers de voorwaarden niet veranderen na de verkoop. Inmiddels is er een tweede mail verstuurd om dat recht te zetten.

Reputatie 7
Badge +4

 

Badge +3

Wow, perfect! Sorry zeggen doet natuurlijk pijn, maar ‘please disregard’ (foutje) voldoet. 🤣

Reputatie 7
Badge +1

Op de website zeggen ze ook sorry:

Gisterenavond maakten ze nog overuren om dit recht te zetten. De e-mail daarover kreeg ik net na middernacht.

Reputatie 7
Badge +4

Ik las op bahn.de een aanbod met 15 procent korting, het scheelt toch weer. Ik heb mijn kaarten al, ;-)

 

https://www.bahn.de/angebot/international/interrail?dbkanal_007=teaserBlock_3-1_button_interrail

 

https://bahn.interrail.eu/de/global-pass

https://www.interrail.eu/en/interrail-passes/global-pass?utm_medium=email&utm_campaign=FebSpring-DO-February2024-EU-1&utm_source=newsletter

Reputatie 7
Badge +1

De 15% korting geldt via alle verkoopkanalen waar Interrail verkocht wordt.

Reputatie 7
Badge +4

Klopt, ik kreeg ze na de posting ook privé binnen. Dat was natuurlijk ook helemaal te verwachten. Voor Duitsland zijn er echt geen aparte voorwaarden.

25 procent zoals even geleden was nog mooier maar dit scheel toch ook wel.

Maar ja u heeft er al drie en ik twee, ;-)

Reputatie 7
Badge +1

Maar ja u heeft er al drie en ik twee, ;-)

Ik kan er nu weer een voor de herfst scoren. Dit zou wel eens de laatste actie kunnen zijn voor het najaar...

Reputatie 7
Badge +4

Je weet het nooit, maar dat is ook mijn inschatting, ;-)

Reageer