beantwoord

Kan ik met een Off-Peak Summer Abo en Weekend Vrij ook een keycard krijgen?

  • 22 June 2022
  • 8 reacties
  • 156 Bekeken

Beste forumleden,

Enig idee of je met de combinatie Off-Peak Summer Abo en Weekend Vrij een keycard kunt krijgen bij de NS? 

Met wat planning kan je voor € 38,50 + € 59,00 + € 59,00 (+ € 5,00) bijna 2 maanden onbeperkt door België reizen na 9u00. Dit is dus vanaf € 156,50 voor maximum 61 dagen 2de klas. Of € 38,50 + € 89,00 + € 89,00 (+ € 5,00) = vanaf € 216,50 eerste klas voor maximum 61 dagen. 

Tegen zo’n prijzen steek ik de grens België - Nederland misschien nog eens over met de trein i.p.v. de bus. 😁

Dat gaat deze zomer nog voor keuzestress zorgen. Ga ik een rit maken in de Belgische, Luxemburgse, Duitse of Nederlandse trein voor peanuts? 

icon

Beste antwoord door rvdborgt 22 June 2022, 19:30

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3

Via NS denk ik van niet, want met je Weekend Vrij kan je in ieder geval door poortjes naar binnen (en dan aan de andere kant van een poortje weer uitchecken).

Voor in NL naar buiten (met niet-ingecheckte Weekend Vrij) zou een keycard wel handig zijn, maar die zou dan door een (Belgische of Duitse) treinmanager verstrekt moeten worden. Bij mijn weten zijn die enkele weken geldig?

Op stations waar internationale treinen stoppen kan je ook inchecken op het perron en dan door poortjes naar buiten.

Voor een vaste bestemming in NL zou een omwonende misschien een Station Passagepas voor je kunnen aanvragen, die zijn anoniem en uiteraard gratis (max. 3 per adres).

Reputatie 7
Badge +1

Zou moeten kunnen. Dat zomerabo is immers tot aan de grens geldig en samen met je Weekend Vrij dekt dat dus het hele traject af.

Keycards worden bij mijn weten uitsluitend verstrekt aan mensen die vlak bij het station wonen (op basis van postcode) en aan mensen die op het station moeten zijn voor werk.

Reputatie 7
Badge +1

Via NS denk ik van niet, want met je Weekend Vrij kan je in ieder geval door poortjes naar binnen (en dan aan de andere kant van een poortje weer uitchecken).

Weekend Vrij wordt op beide mij bekende pagina's over de KeyCard genoemd:

https://support.nsinternational.com/app/answers/detail/a_id/13632/related/1

https://support.nsinternational.com/app/answers/detail/a_id/12789/related/1

Inchecken wil je niet want dan wordt er een instaptarief afgeschreven.

Reputatie 7
Badge +1

Keycards worden bij mijn weten uitsluitend verstrekt aan mensen die vlak bij het station wonen (op basis van postcode) en aan mensen die op het station moeten zijn voor werk.

NS verstrekt ze al jaren ook aan houders van bepaalde NS-abonnementen en aansluitende Duitse of Belgische abonnementen. Ze lopen er echter niet bepaald mee te koop.

Badge +3

NS verstrekt ze al jaren ook aan houders van bepaalde NS-abonnementen en aansluitende Duitse of Belgische abonnementen. Ze lopen er echter niet bepaald mee te koop.

Aha, dan vergeet mijn vorige reactie, maar met Flex Weekend/Dal Vrij kom je een heel eind zonder kosten bij een missende incheck, er wordt geen instaptarief ingehouden, tenzij je in de middagspits naar buiten wilt.

Met Weekend Vrij heb je doordeweeks dan natuurlijk wel een probleem als je door poortjes naar buiten moet als er binnen de poortjes (of onderweg) geen mogelijkheid is om even in te checken.

Reputatie 7
Badge +1

Het betreft in feite dus enkel&alleen ritten met BeNeLux via Breda-Noorderkempen. Via Roosendaal en Mstr lost het zich vanzelf al op.

Nu wil het gelukkig toeval dat die BNL toch bijna 8 min stilstaat teneinde kop te maken in Breda-tijd zat om ff Uit+in te wippen en de sjek-procedure te doen. Heb ik zelf vaak zat gedaan-ik zie VRavond hele hordes weekendstudenten hetzelfde doen en met wat tempo=snelheid kan je vaak nog zelfs een eerder IC-defect ri. Rotjeknor pakken.

Mogelijk problem is dan dat niet al te geinteresseerde HCs-als ze net controleren tussen Nkp en Br- vanwege het klaarblijkelijk ingebouwd mechanisme van ´vergeten INsjek´je toch met boete opzadelen.

Maar ach- voor 9€ een hele maand-zonder gedoe met sjipkaarten een veel groter land-en dan ook nog incl Ubahn-Strassenbahn-Omnibus und sogar vereinzelte Faehren, dat anders een heel pak duurder is weegt toch niet op tegen dat belse aanbod. En je kan uitbreiden- VR is Salzburgerland gratis, en DK biedt nog steeds de 8 daagse alle OV Sommerbillett voor 299 DKK.

Voor dń Bels hou je beter de EUR mobiliteitsweek in sept goed in de gaatjes qua grote afslag.

Reputatie 7
Badge +1

Het betreft in feite dus enkel&alleen ritten met BeNeLux via Breda-Noorderkempen. Via Roosendaal en Mstr lost het zich vanzelf al op.

Nu wil het gelukkig toeval dat die BNL toch bijna 8 min stilstaat teneinde kop te maken in Breda-tijd zat om ff Uit+in te wippen en de sjek-procedure te doen.

Dat krijg je als NS de procedures maar matig bekendmaakt en te veel personeel ook niet weet hoe het werkt.

 

Reageer