beantwoord

Meerdaagse onderbrekeing van een internationale treinreis

  • 25 October 2023
  • 5 reacties
  • 95 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik ga op 10 december vanuit en Nederlands station naar Poitiers (Frankrijk), blijf daar tm woensdagmiddag en ga dan naar Parijs, waar ik een tweede conferentie heb tm zaterdagmiddag 16 december. Dan wil ik terugreizen naar mijn vertrekstation in NL.

 

Kan dat allemaal op één ticket, en hoe regel ik de 'onderbreking' in Parijs op de terugreis?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 25 October 2023, 14:42

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey leol ! 

Dit kan helaas niet op één ticket via NS International. Je kan voor ieder deel van de reis een los ticket aanschaffen.

Reputatie 3

Je zou kunnen kijken of een Interrailpas goedkoper is. Bijvoorbeeld 3 reisdagen binnen Frankrijk in 1 maand. Voor tgv's is meestal nog wel een zitplaats reserveren verplicht.

Alles gaat tegenwoordig via de Railplanner app, geen papieren kaartjes meer nodig. (Ik werk niet voor Interrail, maar ben wel fan van het product).

Reputatie 7
Badge

Voor Thalys betaal je ook een flinke toeslag. 

Reputatie 7
Badge +2

Via de website van DB zou je normaalgesproken overigens wel een reis met een oponthoud van 72 uur onderweg kunnen boeken. Maar ik zie net bij een beetje proberen in hun planner dat ze om een of andere reden de Eurostar van Parijs naar Nederland niet kunnen boeken, waardoor je vastloopt.

@Vareo : voornamelijk voor Thalys ja (tegenwoordig Eurostar overigen). Die toeslag bij een Interrail pas begint ergens bij de 36 euro geloof ik. Voor TGVs binnen Frankrijk is het maar 10 euro (beperkt) of anders 20 euro (onbegrenst), dat is vaak nog wel rendabel i.c.m. een Interrail-pas.

Reputatie 7
Badge

Ik zou even uitrekenen wat voordelig is. Of losse plaatsbewijzen voor Thalys en TGV of interrail. 

Reageer