beantwoord

naar Rheine

  • 23 July 2023
  • 17 reacties
  • 463 Bekeken

De vraag is al deels gesteld maar mij is het toch niet helemaal duidelijk vandaar dat ik het nog eens vraag.

 

Ik heb een NS weekend vrij flex abonnement. Ik wil naar Rheine. Kan ik dan naar Bad Bentheim daar uitchecken en kaartje kopen naar Rheine of moet ik in Hengelo uitchecken en daar een kaartje kopen naar Rheine.

 

En graag ook even vermelden prijs hoeveel enkele reis kost.

icon

Beste antwoord door egh 23 July 2023, 13:55

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt met een ov-chipkaart naar Bad Bentheim reizen, daar uitchecken en een kaartje kopen. Met weekend vrij reis je in het weekend gratis tot Bad Bentheim.

Edit: je kunt niet met OV chipkaart naar Bad Bentheim reizen. Er staan geen Nederlandse chipalen.

@MoDe 

Is dat nieuw? Tot nu toe was de OV-chipkaart slechts geldig tot Oldenzaal.

Reputatie 7
Badge

Is dat zo? Volgens mij kan je alleen tussen Hengelo en Oldenzaal met ov-chipkaart reizen in de Duitse treinen. Of er moet iets veranderd zijn.

Reputatie 5

Je kunt met een ov-chipkaart naar Bad Bentheim reizen, daar uitchecken en een kaartje kopen. Met weekend vrij reis je in het weekend gratis tot Bad Bentheim.

Dit is absoluut NIET waar. Ik was een paar dagen geleden nog in Bad Bentheim, de Nederlandse OV-chipkaart is daarheen niet geldig. Dit is ook nooit het geval geweest. Op die lijn slechts tot Oldenzaal en uiteraard met in-/uitchecken bij Blauwnet.

Reputatie 5

Op het station van Gronau (eerste Duitse station over de grens na Glanerbrug) is wel sinds enige tijd 1 OV-chipkaartpaaltje aanwezig. Die staat daar op het eerste perron een beetje verdekt achter een Duitse kaartautomaat.

Reputatie 5

Voor een reis naar Rheine kunt u bij de kaartautomaat ín de stoptrein een kaartje Hengelo>Rheine aanschaffen. Dit uiteraard meteen na instappen, als u treuzelt geeft de conducteur (die in mijn ervaring altijd fanatiek controleert) u onverbiddelijk een boete.

Reputatie 7
Badge +1

Als Weekend Vrij in die trein naar Oldenzaal geldt, dan geldt het ook tot de grens. Een kaartje met de regionale trein naar Rheine met 100% korting in Nederland kost online bij NSI €9 enkele reis.

Een Spar-Ticket van het Niedersachsentarif vanaf Hengelo of Oldenzaal kost echter maar €6, te koop op bahn.de.

Reputatie 5

Goed dat u even specifiek de tarieven benoemt, @rvdborgt en ook aangeeft dat het om regionale treinen gaat. Dat laatste is inderdaad op die lijn ook een belangrijk aandachtspunt, want wanneer van de intercity gebruik wordt gemaakt gelden nog weer andere (hogere) tarieven.

Behalve online kunnen de regionale kaartjes tegen het Niedersachsentarif dus ook gewoon in de stoptrein uit de automaat worden gekocht.

Badge +3

Mocht je toch met de intercity willen, dan kost het € 10,40 bij 100% korting in NL (te bestellen bij NS International, DB kent alleen 40% korting in NL).

Reistijd met de IC is overigens 5 minuten langer dan de RB 61 volgens bahn.de 😅

Reputatie 7
Badge +1

Mocht je toch met de intercity willen, dan kost het € 10,40 bij 100% korting in NL (te bestellen bij NS International, DB kent alleen 40% korting in NL).

Reistijd met de IC is overigens 5 minuten langer dan de RB 61 volgens bahn.de 😅

Komt waarschijnlijk door de lange stop in Bad Bentheim. (wordt de locomotief toch vervangen meen ik)

Reputatie 7
Badge +1

Mocht je toch met de intercity willen, dan kost het € 10,40 bij 100% korting in NL (te bestellen bij NS International, DB kent alleen 40% korting in NL).

Aanvullend in dit geval: nergens in- of uitchecken. Eventuele poortjes open je met de barcode op het gekochte ticket.

Je kunt met een ov-chipkaart naar Bad Bentheim reizen, daar uitchecken en een kaartje kopen. Met weekend vrij reis je in het weekend gratis tot Bad Bentheim.

Dit is absoluut NIET waar. Ik was een paar dagen geleden nog in Bad Bentheim, de Nederlandse OV-chipkaart is daarheen niet geldig.

Zie je daarom vraag ik het ook, elders in een topic staat met weekend vrij kun je tot Bad Bentheim reizen, klopt dus niet bovendien schrijft @MoDe er zijn geen chippalen. Dank voor de reacties, maar dus in trein Hengelo (RB61, Eurobahn) kaartje kopen.

 

 

Badge +3

Zie je daarom vraag ik het ook, elders in een topic staat met weekend vrij kun je tot Bad Bentheim reizen, klopt dus niet bovendien schrijft @MoDe er zijn geen chippalen. Dank voor de reacties, maar dus in trein Hengelo (RB61, Eurobahn) kaartje kopen.

Ja, https://www.ns.nl/stationsinformatie/nsch/bad-nieuweschans kan wel.

Benieuwd waar staat dat je wel naar Bad Bentheim kunt met een ov-chipkaart/NS abonnement, want dat klopt dus niet.

Hier

Het was geen antwoord maar het staat wel in de vraag:

 

Het is wel 7 maanden geleden, kan (nog steeds) niet maar misschien in de toekomst.

 

In Emmerich kan ook maar ook pas sinds juni 2022 https://www.treinreiziger.nl/ov-chipkaart-nu-ook-geldig-naar-emmerich/

Badge +3

Hier

Zie het, maar was al aangepast door Monica zelf.

Zie je daarom vraag ik het ook, elders in een topic staat met weekend vrij kun je tot Bad Bentheim reizen, klopt dus niet bovendien schrijft @MoDe er zijn geen chippalen. Dank voor de reacties, maar dus in trein Hengelo (RB61, Eurobahn) kaartje kopen.

Ja, https://www.ns.nl/stationsinformatie/nsch/bad-nieuweschans kan wel.

Bad Nieuweschans is dan ook Nederland. Een uithoek, maar nog altijd Nederland.

Reageer