beantwoord

Staking Duitsland , rijdt ICE 60403 naar Basel wel?

  • 7 December 2023
  • 5 reacties
  • 206 Bekeken

Reputatie 1

Heb voor vrijdag 8 december ticket naar Dusseldorf vanaf Utrecht CS met ICE 6043,vertek 21.01. Nu gaan de machinisten van GDL weer eens  staken in Duitsland. Volgens Bahn.de lijkt deze wel te rijden, maar hoe kom ik er achter of dit echt zo is? Bij andere ICE 's naar Duitsland staat Trip not possible, deze rijdt door naar Basel SBB.  Heb ook al hotel geboekt dat ik gelukkig nog kan annuleren tot 8 december 18.00 uur.

icon

Beste antwoord door Thom 7 December 2023, 22:54

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 1

Zie nu dat dit de Nightjet is, dus dan zal ie wel niet rijden.. 

Reputatie 7
Badge +4

Ik zou het hotel maar annuleren. Hij rijdt niet en het is wel heel erg hachelijk een uitermate lang traject door Duitsland vanaf Nederland naar Zwitserland te plannen als het bij de oosterburen in grote delen van het land plat ligt. Het gaat niet lukken, de Nightjet rijdt twee dagen niet. U kunt via Straatsburg en Frans gebied naar Basel, of via Parijs. Maar u heeft al een ticket, begrijp ik. In Duitsland mag u die dan op een later tijdstip doorgaans ook gebruiken, uw zitplaatsreservering is wel vervallen. Zelf zou ik een paar dagen wachten als u al een ticket heeft. Na een staking zijn de treinen vaak wat voller en als het treinverkeer na een staking weer op gang moet komen, dan gaat het ook nogal eens gepaard met onregelmatigheden,

Reputatie 1

We hoeven maar tot Düsseldorf. Heb nu plaatsreservering geboekt voor zaterdagochtend, we kunnen met zelfde ticket reizen volgens NS international en DB. Dus hopen dat de ICE zaterdag gewoon volgens dienstregeling rijdt... 

Reputatie 7
Badge +2

Naar Düsseldorf was waarschijnlijk nog wel gelukt met de regionale trein, die zijn slechts beperkt getroffen bij deze staking. Maar dat is voor TS te laat nu.

Reputatie 1

Het is uiteindelijk gelukt met ICE 121 om 7.06 vanaf Utrecht CS! 

Reageer