beantwoord

ticket over 4 weken betalen

  • 22 November 2023
  • 17 reacties
  • 274 Bekeken

Hoi,

Ik wil een ticket boeken en ik wil mezelf maximaal inspannen om binnen 4 weken tot betaling over te gaan. Waarom krijg ik deze betaaloptie niet?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 22 November 2023, 12:09

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Dwarsliggert88,

Het is niet mogelijk om losse tickets achteraf te betalen. Dat zou voor NS natuurlijk een veel te groot risico zijn.

De enige mogelijkheid om achteraf te betalen is door een NS Flex-abonnement te nemen. Dan krijg je één keer per maand een factuur van al je gemaakte reizen, en worden die kosten automatisch van je bankrekening afgeschreven.

EDIT: Als het gaat om een internationale reis, is bovenstaande opmerking over NS Flex niet van toepassing.

Badge +3

Vergezocht, maar met een ov-chipkaart en automatisch opladen (bijv. 10 euro per keer) zou je gedeeltelijk ‘op rekening’ kunnen reizen. De kosten voor het automatisch opladen worden namelijk enkele dagen later pas afgeschreven.

Lukt zo’n incasso niet, dan zal je herinneringen krijgen. Ben je meer dan 60 euro schuldig, dan volgen er ingrijpender incasso-maatregelen.

https://www.ov-chipkaart.nl/automatisch-opladen

Badge +3

Gezien het forum waarin dit topic geplaatst is, gaat het om een internationale reis en is reizen met de OV-chipkaart geen optie.

Reputatie 7
Badge +3

Gezien het forum waarin dit topic geplaatst is, gaat het om een internationale reis en is reizen met de OV-chipkaart geen optie.

Haha, compleet gemist. Dan slaat mijn opmerking over NS Flex ook nergens op 🙂

Badge +3

Oh ja, maar waar in het buitenland is het dan mogelijk/gebruikelijk dat je een ticket binnen een bepaalde termijn mag betalen (via een of adere betaaloptie)? Binnen 4 weken al helemaal nergens, lijkt me.

Is de reisdatum ook 4 weken of verder in de toekomst? Want dan is het op zich niet heel gek om ook pas later te betalen, bij hotels heb je vaak ook de optie om pas bij aankomst te betalen. Maar ik weet niet of NS die optie ook bied voor reizen die je weken van te voren boekt.

Hoi,

Ik wil een ticket boeken en ik wil mezelf maximaal inspannen om binnen 4 weken tot betaling over te gaan. Waarom krijg ik deze betaaloptie niet?

Is dit als grap bedoeld?

Ja het klinkt bijna als een grap he. Maar kennelijk vindt de NS dat héél normaal. Om na bijna 3 maanden pas een reactie op een mail te geven en daarin zeggen dat ze zich maximaal inspannen en echt hun ongelooflijke best doen om binnen 4 weken het geld uit te keren. 

 

Het boeit me precies niks hoe NS haar business runt, het boeit me niks dat er al meer dan een jaar smoesjes zijn over personeelstekort, drukte, teveel vertragingen, de hond van de buurvrouw die ziek is, 3 duiven die het spoor onderschijten en wat al niet meer. Het is een wanstaltige prutsorganisatie die de reiziger op allerlei plekken heeft staan behalve op plek 1, 2 en 3. 

Er is ook gewoon de wet en regelgeving. Ik moet me er aan houden en de NS ook. Tenzij ik de memo niet heb gekregen dat de NS buiten de wet en regelgeving staat.

Het is nu ook te vaak gebeurd, dus tijd voor een alternatieve aanpak.

Ik snap helaas niets van je bericht. Zou je kunnen verklaren waar het precies om gaat? Welke betaling gaat het precies om?

Compensatiegeld. We praten over 15 september. Op 7 november (!!!!) pas bevestiging per mail ontvangen dat het geld dus binnen 4 weken zou worden overgeboekt. Vandaag zijn we weer 4 weken verder en het is er niet. Europese regelgeving stelt dat er binnen een maand moet worden terugbetaald. Tijd weer niet gehaald NS!

Reputatie 7
Badge +3

Ja het klinkt bijna als een grap he. Maar kennelijk vindt de NS dat héél normaal. Om na bijna 3 maanden pas een reactie op een mail te geven en daarin zeggen dat ze zich maximaal inspannen en echt hun ongelooflijke best doen om binnen 4 weken het geld uit te keren. 

Ah, dat verklaart ook je openingspost 😁 Sorry, ik had het sarcasme even gemist.

Tja, wat mij betreft heb je gewoon gelijk. Er gaat een hoop mis, en de achterstanden van claims lopen af en toe schandalig hoog op. Als je wil, kun je altijd een klacht indienen. Ben alleen bang dat het daar niet opeens mee opgelost is.

Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice om ne te gaan of er iets mis is gegaan. Wij kunnen hier helaas niet in je gegevens kijken en nagaan waardoor je het geld niet op tijd hebt ontvangen.

Ja het klinkt bijna als een grap he. Maar kennelijk vindt de NS dat héél normaal. Om na bijna 3 maanden pas een reactie op een mail te geven en daarin zeggen dat ze zich maximaal inspannen en echt hun ongelooflijke best doen om binnen 4 weken het geld uit te keren. 

Ah, dat verklaart ook je openingspost 😁 Sorry, ik had het sarcasme even gemist.

Tja, wat mij betreft heb je gewoon gelijk. Er gaat een hoop mis, en de achterstanden van claims lopen af en toe schandalig hoog op. Als je wil, kun je altijd een klacht indienen. Ben alleen bang dat het daar niet opeens mee opgelost is.

 

Ja ik dacht...als de NS het goed vind om na 4 weken te betalen, dan vinden ze het vast niet erg als ik dat ook doe bij mijn volgende ticket. Op mijn bankrekening is het ook héél druk en met alle betalingsverzoeken heb ik ook niet genoeg tijd om alle mailtjes met herinneringen binnen een redelijke tijd te beantwoorden.

Maar ik vrees dat de NS hier wat anders over vindt.

Ik had dit vorig jaar ook al, eigenlijk met bijna elke internationale reis die ik heb gemaakt. In ruim 1,5 jaar heeft de NS nog niks gedaan om dit op te lossen. 

Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice om ne te gaan of er iets mis is gegaan. Wij kunnen hier helaas niet in je gegevens kijken en nagaan waardoor je het geld niet op tijd hebt ontvangen.

 

Dat ging ook al zo lekker. Iemand zette me in de wacht en na 20 min werd de verbinding verbroken. Ik hang net op en na 20 min is de mededeling van de klantenservice dat het niet 4 weken maar 8 weken gaat duren voor er betaald gaat worden. En dat dat al lang bekend is omdat die medewerker zei dat de afdeling al vaker intern zou hebben aangegeven om die 4 weken termijn die in de mail staat, aan te passen naar 8 weken.

Maar dat doet de NS niet omdat het vanwege EU regelgeving niet mag. 

Als je meer goede ideeën hebt, hoor ik het graag. Ik ga morgen even voor alle tijd en kosten die ik nu al maak, de koffie opzuipen op het NS HQ. 

Ohja, en omdat ik hierover al contact heb met o.a. de pers...het gesprek heb ik opgenomen. 

Ik heb nog nooit van een termijn van 8 weken gehoord. Wij geven altijd een termijn van 4 weken aan waarbij het vaak veel eerder op de rekening staat. Ik vind het naar dat je dit te horen heb gekregen. Ik ben bang dat er dan wat anders aan de hand is.

Ik heb het dus opgenomen dus ik kan dat deel woordelijk uittypen voor je. Ik heb al zo vaak claims ingediend en altijd kwam het op de laatste dag van die 4 weken. Dingen eerder van de NS krijgen (een trein die op tijd gaat of op tijd aankomt...gtbv...) heb ik nog nooit meegemaakt. Het gekke is dat het wel kan. Een jaar geleden heb ik de perswoordvoerder gebeld en toen ineens werd het met een paar dagen geregeld én kreeg ik een voucher. 

Het kan wel. De NS wil het niet. Als het een normaal bedrijf was geweest, had ik nu aan liquiditeitsproblemen gedacht...

Reageer