beantwoord

Verschillende prijzen Eurostar bij boeken enkele reis of retour?

  • 4 March 2024
  • 3 reacties
  • 147 Bekeken

Reputatie 5

Ik merkte onlangs dat de eurostar (soms (?)) een andere prijs hanteert voor dezelfde trein wanneer je een retour boekt dan wanneer je een enkel boekt.

Voorbeeld: de trein van 16-4 V17:28 vanuit R'dam naar Londen is bij een enkele reis E 97,= in de goedkoopste klasse, maar slechts E 44,= als je een retour boekt. Op dezelfde dag is de trein van 19:28 bij enkele reis E 63,= en bij retour E 44,=.

Is dat systeem heringevoerd? Ik wist niet beter dan dat tegenwoordig bij thalys, eurostar, ICE de prijs altijd per enkele reis berekend wordt, ongeacht het aantal reizen dat men maakt. Dus niet zoals bij NS voor de invoering van de OV-chip dat je met een retour voordeliger uit bent dan 2x enkel.

icon

Beste antwoord door Daniël NS 4 March 2024, 16:27

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6

Dit is alleen voor de Eurostar naar Londen het geval, maar dat klopt! Retourprijzen zijn inderdaad goedkoper dan 2 losse tickets. Zie ook hier, onder het kopje prijzen.

Reputatie 7
Badge +3

Er is wel een complicatie bij het boeken van goedkopere retours: heen en terug moet dezelfde reis geboekt worden. Een heenreis Amsterdam - Londen kan niet gecombineerd worden met een terugreis Londen - Brussel en aansluitend een Eurostar of IC van Brussel naar Amsterdam.

Reputatie 7
Badge

Alleen kom ik vaak tegen dat de heenreis of terugreis niet geboekt kan worden. Met name in de weekends worden reserveringen geblokkeerd. Dus komt het er toch op neer dat je twee enkele reizen boekt en duurder uit bent. 

Reageer