beantwoord

40% korting optie weg in ns app

  • 5 February 2024
  • 33 reacties
  • 1215 Bekeken

Reputatie 2

Goedendag,

wat mij op valt is dat in de app versie 7.26.1 - 17885p (android) de optie “samenreiskorting” 40 % korting ( zie bijlage foto) in mijn ns er niet meer bij staat. Graag deze optie weer toevoegen s.v.p. 

Nu ben ik genoodzaakt om een kaartje online te kopen met 40% samenreiskorting maar ik wil dit eigenlijk via mijn ns kaart doen maar de optie is weg!

Groet,

R van Dord

 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 5 February 2024, 21:40

Bekijk origineel

33 reacties

Badge +3

Ja, dat is al een weekje stuk (als je een abonnement hebt dat ervoor in aanmerking komt)

Het goede nieuws is dat het via de Mijn NS website wel werkt https://www.ns.nl/mijnns#/dashboard 

En als dat ook niet werkt, neem contact op met de Klantenservice (neem aan dat ze weten dat de app stuk is).

De optie verschijnt inderdaad niet. We zijn ermee bezig. Je kan nog wel via de website Mijn NS deze optie aanzetten. Je hoeft geen kaartje te kopen met Samenreiskorting. 

Badge +3

De optie verschijnt inderdaad niet. We zijn ermee bezig. Je kan nog wel via de website Mijn NS deze optie aanzetten. Je hoeft geen kaartje te kopen met Samenreiskorting. 

In een eerdere app versie stond dan bij bijv. Dal Voordeel in het tegeltje dat Samenreiskorting niet nodig/van toepassing was bij je abonnement.

Maar nu is het dus voor iedereen weg (in ieder geval op Android).

We hopen dat de optie snel weer terug is. We werken er hard aan!

Badge +3

Je hoeft geen kaartje te kopen met Samenreiskorting. 

Hoe gaat de NS dat dan oplossen voor iemand die Samenreiskorting wenst (en dus Flex Basis, Weekend Voordeel of Weekend Vrij zonder dalkorting heeft)?

Ja, zet het maar aan via de Mijn NS website of neem contact op… Maar wie is door de NS geïnformeerd dat het daar wel werkt?

Dat weten wij en dat geven we ook als advies indien iemand zich tot ons richt met deze vraag. De verwachting is ook dat de app snel deze functie weer heeft.

Badge +3

Dat weten wij en dat geven we ook als advies indien iemand zich tot ons richt met deze vraag. De verwachting is ook dat de app snel deze functie weer heeft.

Mijn vorige reactie ietwat aangepast.

Het zou de NS sieren om alle reizigers met een Flex abonnement waar Samenreiskorting in de (Android?) app aangezet moet worden even te informeren dat ze het tijdelijk via de Mijn NS website kunnen doen. 😥

Zeg graag gewoon tegen iedereen die het mogelijk raakt “het werkt tijdelijk niet via de NS app en dit zijn je alternatieven” 😣 Iedereen blij!

Die overweging zal ongetwijfeld gemaakt zijn. We hadden de hoop dat het inmiddels al was opgelost.

Reputatie 2

Als je de korting wil kan je ook digitaal een kaartje kopen via de app en aangeven dat je 40% korting wil ivm meereiskorting. Echter vind ik deze manier erg omslachtig om de korting te krijgen. Ik vind het wel een groote misser van NS om de 40% korting button in de app weg te laten….

Dat is niet bewust gedaan. De knop zal snel weer terug zijn.

Reputatie 2

Dat zou mooi zijn, bedankt!   :-)

Reputatie 7
Badge +3

Dat weten wij en dat geven we ook als advies indien iemand zich tot ons richt met deze vraag. De verwachting is ook dat de app snel deze functie weer heeft.

Mijn vorige reactie ietwat aangepast.

Het zou de NS sieren om alle reizigers met een Flex abonnement waar Samenreiskorting in de (Android?) app aangezet moet worden even te informeren dat ze het tijdelijk via de Mijn NS website kunnen doen. 😥

Richt je tot oNS is een zwaktebod, dan verplaats je jullie probleem naar de reiziger. Zeg graag gewoon tegen iedereen die het mogelijk raakt “het werkt tijdelijk niet via de NS app en dit zijn je alternatieven” 😣 Iedereen blij!

En dat is een klusje van 1 minuut, wat elke dag herhaald moet worden, omdat met flex er altijd wel.iemand is die naar basis of weekend voordeel/weekend vrij wisselt?

De verwachting was dat het probleem snel zou worden getackeld. Bij een mail naar zoveel duizenden reizigers kan er veel verwarring worden geschopt als de informatie niet meer correct is. Dan zou er een tweede mail de deur uit moeten waarbij de kans ook weer bestaat of deze wel gelezen wordt. Het is voor veel reizigers ook erg onwenselijk om mailtjes te krijgen die hier geen baat bij hebben.

Reputatie 7
Badge +3

Is het dan niet eens tijd om een storingspagina voor de website/app te hebben zodat iemand die iets ervaart wat een storing zou kunnen zijn daar kan kijken of er ook echt een storing bekend is? Moet dat natuurlijk wel goed bijgehouden worden anders heb je er nog geen drol aan. 

Reputatie 2

Is het dan niet eens tijd om een storingspagina voor de website/app te hebben zodat iemand die iets ervaart wat een storing zou kunnen zijn daar kan kijken of er ook echt een storing bekend is? Moet dat natuurlijk wel goed bijgehouden worden anders heb je er nog geen drol aan. 

Dat is wel een goeie ja, een storing pagina op de app/ns site zodat je je reizigers degelijk informatie geeft. Dat mis ik trouwens ook als ik een reis met de ns niet kan maken…dan lees ik “reis is niet mogelijk” ik zou dan graag als reiziger willen weten waarom de reis niet mogelijk is, wat is de reden? Soms staat het erbij maar veelal niet…

Reputatie 5

Is het dan niet eens tijd om een storingspagina voor de website/app te hebben zodat iemand die iets ervaart wat een storing zou kunnen zijn daar kan kijken of er ook echt een storing bekend is? Moet dat natuurlijk wel goed bijgehouden worden anders heb je er nog geen drol aan. 

 

Had bijvoorbeeld vanochtend ook kunnen staan dat door een technische storing in MijnNS het niet mogelijk was om zelf je NS Flex abonnement te wijzigen - niet zo heel flex🙄 

Reputatie 7
Badge +3

Ik snap wel dat NS geen storingspagina durft te publiceren. Zou ook nooit op één pagina passen 😉

Reputatie 7
Badge +3

Had bijvoorbeeld vanochtend ook kunnen staan dat door een technische storing in MijnNS het niet mogelijk was om zelf je NS Flex abonnement te wijzigen - niet zo heel flex🙄 

En ook nog de storing bij het bestellen van een abonnement met een nieuwe OV-chipkaart.

Ik snap wel dat NS geen storingspagina durft te publiceren. Zou ook nooit op één pagina passen 😉

Het wordt vooral nogal confonterend voor de NS al die storingen bij elkaar. Maar ja, dat zijn alle die klachten hier op de community en op X ook. 

 

Reputatie 7
Badge +1

Had bijvoorbeeld vanochtend ook kunnen staan dat door een technische storing in MijnNS het niet mogelijk was om zelf je NS Flex abonnement te wijzigen - niet zo heel flex🙄 

En ook nog de storing bij het bestellen van een abonnement met een nieuwe OV-chipkaart.

En de langdurige storing dat je NS Flex niet kunt wijzigen met een buitenlands adres...

Reputatie 7
Badge +3

En de langdurige storing dat je NS Flex niet kunt wijzigen met een buitenlands adres...

Dat is geen storing maar een keuze van NS om da tniet mogelijk te maken. 

Reputatie 7
Badge +1

En de langdurige storing dat je NS Flex niet kunt wijzigen met een buitenlands adres...

Dat is geen storing maar een keuze van NS om da tniet mogelijk te maken. 

Het was een paar jaar geleden mogelijk en nu komt er een vage foutmelding. Dat noem ik een storing.

Badge +3

Het was een paar jaar geleden mogelijk en nu komt er een vage foutmelding. Dat noem ik een storing.

Dat is geen storing maar een bug die geïntroduceerd is in de ‘nieuwe versie’ van Mijn NS of in ieder geval de pagina met je gegevens.

Ikzelf kom trouwens een heel eind als ik mijn adres zou willen wijzigen naar iets in België, maar er zal ongetwijfeld ergens een postcodecheck of zo mis gaan… 

Reputatie 7
Badge +1

Het was een paar jaar geleden mogelijk en nu komt er een vage foutmelding. Dat noem ik een storing.

Dat is geen storing maar een bug die geïntroduceerd is in de ‘nieuwe versie’ van Mijn NS of in ieder geval de pagina met je gegevens.

Ikzelf kom trouwens een heel eind als ik mijn adres zou willen wijzigen naar iets in België, maar er zal ongetwijfeld ergens een postcodecheck of zo mis gaan… 

Uiteraard. Als ik mijn gegevens invul, dan komt hij met een adres in Maarssen. Als ik mijn huisnummer (!) wijzig naar nummer 10, dan wordt het een adres in Amsterdam. 65 levert een adres in Nijmegen op.

Badge +3

Zou het ontbreken van Samenreiskorting in de app met dit te maken hebben?

https://nieuws.ns.nl/ns-past-aanschaf-samenreiskorting-aan/

Reputatie 7
Badge +3

Zou het ontbreken van Samenreiskorting in de app met dit te maken hebben?

https://nieuws.ns.nl/ns-past-aanschaf-samenreiskorting-aan/

Ik begon het ook al te vermoeden.

Iets met verkeerde planning...

Reageer