beantwoord

Declaratieoverzicht downloaden niet mogelijk

  • 9 May 2023
  • 31 reacties
  • 1667 Bekeken

Ik probeer mijn declaratie overzicht te downloaden, maar de website loopt elke keer vast.

Mijn eerst poging was om vanaf November 2022 t/m Mei 2023 het overzicht te downloaden, maar de website begon al bij het scrollen trager te worden. Het de-selecteren van de reishistorie die ik niet in het overzicht wil hebben duurt ongeveer 10 sec en uiteindelijk als ik dit alles wil downloaden dan slaat alles vast. Wachten totdat de browser weer reageert verbeterd ook de situatie niet.

Poging twee was om vanaf November 2022 t/m December 2022 het overzicht te downloaden, maar stuit ik op hetzelfde probleem.

Is er een andere methode beschikbaar om alsnog dit overzicht te downloaden?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 9 May 2023, 11:38

Bekijk origineel

31 reacties

Ik heb het zelfde probleem. Via zowel micosoft edge als google chrome werkt het niet. Maakt niet uit welke periode.

Goedemorgen M.B.K., florisfloris en welkom bij de NS Community.

Helaas is dit een bekend probleem. Sinds afgelopen vrijdag werkt het downloaden van het reisoverzicht via het Mijn NS account niet of ontzettend traag. Er wordt aan gewerkt om dit op te lossen.

Wat ik zelf heb gemerkt wat lijkt te werken is om de download te starten en dan te navigeren naar een andere pagina in het Mijn NS account. Om de een of andere reden wordt het declaratiebestand dan een stuk sneller gemaakt. Wellicht dat dit ook voor jullie helpt.

 

Wat ik zelf heb gemerkt wat lijkt te werken is om de download te starten en dan te navigeren naar een andere pagina in het Mijn NS account. Om de een of andere reden wordt het declaratiebestand dan een stuk sneller gemaakt. Wellicht dat dit ook voor jullie helpt.

Dit lukte mij net als test inderdaad, maar ik probeer nu het ‘echte’ overzicht te downloaden.

Helaas lukt het nu bij mij ook niet meer om de specifieke reizen te selecteren die ik in mijn declaratieoverzicht wil terugzien. Zodra ik één reis deselecteer, wordt de knop ‘Declareren’ bovenaan ook geselecteerd. Daarnaast zie ik de knop ‘download’ die normaal onderaan verschijnt überhaupt niet meer (ook niet als ik ‘Declareren’ heb geselecteerd en alle gemaakte reizen nog geselecteerd zijn). 

-

update: het lijkt nu weer te werken

Goedemorgen M.B.K., florisfloris en welkom bij de NS Community.

Helaas is dit een bekend probleem. Sinds afgelopen vrijdag werkt het downloaden van het reisoverzicht via het Mijn NS account niet of ontzettend traag. Er wordt aan gewerkt om dit op te lossen.

Wat ik zelf heb gemerkt wat lijkt te werken is om de download te starten en dan te navigeren naar een andere pagina in het Mijn NS account. Om de een of andere reden wordt het declaratiebestand dan een stuk sneller gemaakt. Wellicht dat dit ook voor jullie helpt.

Wat als je wel een overzicht kunt maken, maar er missen een aantal ritten? Zo zie ik bijvoorbeeld niet mijn heenreis van een bepaalde dag. Inmiddels zie ik wel de heenreis met de trein, maar zie die met de bus niet. En gaat om een eind april. Denk dat er nu wel genoeg dagen eroverheen zijn gegaan om de ritten up to date te maken. 

Is dat ook een issue dat bekend is? 

Het inzien van de reishistorie zelf zou normaal moeten werken, dus als je een reis mist van meer dan een week geleden zou ik even contact op nemen met onze Klantenservice om te kijken wat er daar aan de hand is. Het probleem waar ik over spreek gaat puur over het downloaden van een declaractieoverzicht.

Reputatie 7
Badge +3

Het inzien van de reishistorie zelf zou normaal moeten werken, dus als je een reis mist van meer dan een week geleden zou ik even contact op nemen met onze Klantenservice om te kijken wat er daar aan de hand is. Het probleem waar ik over spreek gaat puur over het downloaden van een declaractieoverzicht.

Is er, zover jij weet of kan achterhalen, een maximum termijn waarin reizen zichtbaar zijn in de reishistorie?

Dit vraag ik omdat het bij mij afgelopen zomer bij 1 reis 3 dagen duurde en bij een andere reis 3 weken. Ik reisde toen met Flex Weekend Vrij met dalkorting. De terugreis kort na middernacht (nacht van vrijdag op zondag) was in de vrij periode en dus zonder kosten en die verscheen na 3 dagen in de reishistorie. De heenreis was vrijdagmiddag in de daluren, dus met 40% korting en die verscheen pas 3 weken later in de reishistorie (en stond daarom ook een maand later pas op de factuur). Kan bv ook de berekening van de ritprijs hiermee te maken hebben? Dat geen kosten in de vrij periode makkelijker is en daarom sneller dan 40% korting berekenen? Of was het in dit geval gewoon een uitzondering dat het zo lang duurde voor die ene reis?

Voor zover ik weet niet. Het is natuurlijk niet de standaard en ook absoluut niet wenselijk, maar er zijn situaties geweest waarbij een reis pas maandan achteraf in rekening werd gebracht. Dat was dan specifiek een bug volgens mij, maar toch. Ik weet wel dat reizen bij andere vervoerders doorgaans langer duren om verwerkt te worden dan reizen met de NS. Wel vreemd dat een NS reis (neem ik aan) bij jou 3 weken duurde.

Reputatie 7
Badge +3

Ja, was een reis met NS. Betrof Leiden Centraal naar Rotterdam Centraal. Daarnaast ook met de metro van R'dam Centraal naar Zuidplein en retour.

Die metroreizen stonden overig als eerste in de reishistorie, al na 1 of 2 dagen, daarna dus de terugreis met NS van Rotterdam naar Leiden na 3 dagen en dan na 3 weken de heenreis. Misschien was het gewoon een uitzondering, want 3 jaar daarvoor (bij de vorige editie van North Sea Jazz toen) stonden alle reizen in mijn herinnering wel eerder in de reishistorie. 

Goedemorgen M.B.K., florisfloris en welkom bij de NS Community.

Helaas is dit een bekend probleem. Sinds afgelopen vrijdag werkt het downloaden van het reisoverzicht via het Mijn NS account niet of ontzettend traag. Er wordt aan gewerkt om dit op te lossen.

Wat ik zelf heb gemerkt wat lijkt te werken is om de download te starten en dan te navigeren naar een andere pagina in het Mijn NS account. Om de een of andere reden wordt het declaratiebestand dan een stuk sneller gemaakt. Wellicht dat dit ook voor jullie helpt.

Beste Stijn, dit probleem blijft bestaan. Zelfs als je je tip probeert over op downloaden drukken en naar een andere pagina gaan. Ik heb ook de ns mobil-app gecontroleerd en de downloadoptie is niet beschikbaar in het reisrecord.

Enig idee wat de situatie van dit probleem is? Of welke andere mogelijkheden zijn er om specifieke reizen uit de betreffende maand te downloaden (mijn behoefte heeft betrekking op de maand april '23).

Bij voorbaat dank voor uw antwoord.

Hi NS, 

Enige duidelijkheid op welke termijn dit probleem met het niet kunnen downloaden van de declaraties wordt verholpen? De truc om naar een andere pagina te gaan werkt helaas ook niet.

 

Hartelijk dank!

 

Reputatie 6

Goedemiddag Julliet92 en fe.cg. Welkom bij de NS Community.

Helaas heb ik op dit moment geen inhoudelijke update over deze verstoring. De IT afdeling is druk bezig om dit op te lossen, maar er is nog geen oplostijd bekend. 

wat een horror, ik kan nog steeds niks downloaden. wat is de status? wat verwacht jullie IT afdeling??

Reputatie 7
Badge +1

 

Is er nu wel of geen storing. Kunnen jullie aangeven als er nog wel steeds een storing is hoie lang dit nog gaat duren. 

Er is helaas nog steeds een storing. Ik kan geen indicatie geven wanneer dit is opgelost, maar we doen ons best om dit zo snel mogelijk te verhelpen.

Ik heb ook last van dit probleem. Graag zo snel mogelijk oplossen.

 

mvg.

 

Maarten

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb ook last van dit probleem. Graag zo snel mogelijk oplossen.

 

mvg.

 

Maarten

Ze zijn er al weken mee bezig. Verwacht van NS vooral geen snelle afhandeling.

Dit is nu al 3 weken zo dat alles blijft hangen.

En er wordt steeds gezegd dat Ns er van weet en er mee bezig is maar als t al 3 weken zo is vind ik dat de Ns wel wat meer vaart er achter mogen zetten om dit op te lossen veel mensen moet declaraties indienen voor een bepaalde datum bij hun werkgever 

@NS Community 

Ik heb afgelopen week(dinsdag) ook last gehad van dit probleem maar voor mij werkte het declaratieoverzicht vandaag week. Bedankt NS en jullie moderators!

Dag hallo,

het declaratie-overzicht downloaden lukt nog steeds niet, is dit zo moeilijk om te verhelpen? Sowieso is de declaratiepagina een stuk minder overzichtelijk dan vroeger. Misschien kunt u weer gewoon terug naar de oude versie dat is wel zo aangenaam voor de gebruiker!

Hoi bouwhuis, welkom op onze NS Community. Dat zou inmiddels wel moeten lukken. Kan je me vertellen waar je precies tegenaan loopt, wat er precies fout gaat?

Werkt nog steeds niet… Ik kan wel downloaden, maar dan krijg je een foutmelding. Zowel PDF als CSV formaat. 

 

Erg vervelend dit… zeker als ik lees dat er al 2 maand geen oplossing is gekomen. of dat het af en toe werkt ofzo?

Welkom Score, op de NS Community! Zou je mij meer kunnen vertellen over de foutmelding die je krijgt te zien?

Voor mij momenteel een vergelijkbaar probleem. Ik kan wel downloaden, maar de download is een bestand van 1kb en ik kan hem niet openen, volgens Adobe en Excel (want zowel pdf als csv geprobeerd) wordt het bestandstype niet ondersteunt of is het beschadigd. 

Welkom Score, op de NS Community! Zou je mij meer kunnen vertellen over de foutmelding die je krijgt te zien?

Ik heb hetzelfde probleem. Er wordt wel een pdf aangemaakt maar die is vervolgens niet te openen. Ik krijg deze foutmelding te zien:

 

Badge +3

Ik heb hier ook last van. NS Flex (Dal Voordeel), probleem treedt zowel op bij het downloaden van alle transacties als bij een selectie.

Het pdf-bestand is 68 bytes groot en openen in Notepad++ geeft de volgende, enorm nuttige informatie:

{"errorCode":"UNKNOWN_ERROR","errorDescription":"An error occurred"}

Reageer