Plus in emailadres

  • 4 December 2023
  • 8 reacties
  • 182 Bekeken

Hoi, mijn ns account heeft een + in het emailadres. Dit werkt niet voor tickets bestellen in de app en ook Wintercity werkt niet met + in het mailadres.


8 reacties

Badge +3

Slordig, want een + in een e-mailadres is juist heel gangbaar voor een ‘alias’. Zo komen bij Gmail mails aan jouwnaam@gmail en jouwnaam+wintercity@gmail in dezelfde mailbox aan, en kan je eenvoudig(er) filteren naar verschillende mappen.

Goedenavond Maripoiuyy, Welkom op de NS Community!

Ik heb hierover direct een e-mail gestuurd. Heb nog geen reactie hierop ontvangen. 

Reputatie 7
Badge

Goedenavond Maripoiuyy, Welkom op de NS Community!

Ik heb hierover direct een e-mail gestuurd. Heb nog geen reactie hierop ontvangen. 

Zit er niet toevallig een '+' in je mailadres? Dan komt die mail musschien ook niet aan, haha

Serieus: de rfc's bij IETF over het formaat van e-mails (laatst 6854) hebben geen moeite met een '+' in een adres dus software zou er niet over moeten vallen.

Badge +3

Goedenavond Maripoiuyy, Welkom op de NS Community!

Ik heb hierover direct een e-mail gestuurd. Heb nog geen reactie hierop ontvangen. 

Zit er niet toevallig een '+' in je mailadres? Dan komt die mail musschien ook niet aan, haha

Serieus: de rfc's bij IETF over het formaat van e-mails (laatst 6854) hebben geen moeite met een '+' in een adres dus software zou er niet over moeten vallen.

Een e-mailadres dat eindigt op [jouwdomein].online werkt ook niet. Suf!

Goedenavond Maripoiuyy, Welkom op de NS Community!

Ik heb hierover direct een e-mail gestuurd. Heb nog geen reactie hierop ontvangen. 

Melissa, ik heb geen email ontvangen. Alleen privé berichten over dat ik een nieuwe rank heb. Hoezo wil je mij trouwens een privé bericht sturen? Dit is toch duidelijk een beperking in jullie formuliervalidatie en niet iets persoonlijks?

 

Zie bijgevoegde afbeelding ter verduidelijking. Zodra je een + in het emailadres toevoegt gaat de “Log in” knop op grijs.

 

Hebben mensen op dit probleem nog steeds problemen met de e-mailadressen die een teken bevatten? Ik heb de issue gemeld en zien dat steeds meer mensen kunnen inloggen.

't werkt nog steeds niet...

Reputatie 7
Badge +3

Hebben mensen op dit probleem nog steeds problemen met de e-mailadressen die een teken bevatten?

Je kunt het heel makkelijk zelf testen op ns.nl/wintercity. Zolang er een +-teken in het adres zit, blijft de knop grijs.

​​​​

 

Reageer