beantwoord

Samenreiskorting (nieuw) werkt niet in de app

  • 19 February 2024
  • 44 reacties
  • 1644 Bekeken

De samenreisknop is in mijn app (op iPad en iPhone) niet zichtbaar. NS maakt het zichzelf en de reiziger wel heel erg moeilijk. Afschaffen i.c.m. Het goedkoper maken van het reistarief misschien een idee? 

icon

Beste antwoord door Laura NS 19 February 2024, 15:01

Bekijk origineel

44 reacties

Er is het e.e.a. veranderd, Jan Leuven. Ik verwijs je hiervoor graag naar dit topic! :)

Dank U hartelijk, maar mijn inbreng had meer betrekking op het feit dat die verandering in de app niet is doorgevoerd. Ik krijg de knop om een code te sturen niet zichtbaar. Weet inmiddels dat meer klanten van NS dit probleem hebben. Een bugje misschien? Wie zal het zeggen…..

Badge +3

Dank U hartelijk, maar mijn inbreng had meer betrekking op het feit dat die verandering in de app niet is doorgevoerd. Ik krijg de knop om een code te sturen niet zichtbaar. Weet inmiddels dat meer klanten van NS dit probleem hebben. Een bugje misschien? Wie zal het zeggen…..

Zorg dat je de laatste versie van de NS app hebt, en dan bij Meer → Mijn NS je kaart met abonnement selecteren. Er staat een tegeltje Samenreiskorting met de tekst dat je het niet nodig hebt, maar helemaal onderaan een nieuw tegeltje om Samenreiskorting te geven via een code (wat bij mij niet werkt omdat er gecheckt wordt of ik een SRP heb).

Reputatie 7
Badge +3

 

Badge +3

<afbeelding>

En die knop Deel samenreiscode werkt bij jou wèl?

Voorlopig is het niet echt nodig, je kunt in de app gewoon Samenreiskorting aan zetten (bij Flex) en anders bij een automaat (reizen op saldo). De website vraagt wel om een code.

Reputatie 7
Badge +3

<afbeelding>

En die knop Deel samenreiscode werkt bij jou wèl?

Voorlopig is het niet echt nodig, je kunt in de app gewoon Samenreiskorting aan zetten (bij Flex) en anders bij een automaat (reizen op saldo). De website vraagt wel om een code.

Ik reis op saldo en ik kan een code genereren.

En krijg de verrassende voorwaarden dat je alleen met flex of treinkaartje samen kunt reizen en dat je samen in dezelfde coupé moet zitten.

Badge +3

Ik reis op saldo en ik kan een code genereren.

En krijg de verrassende voorwaarden dat je alleen met flex of treinkaartje samen kunt reizen en dat je samen in dezelfde coupé moet zitten.

Tja, dat is de situatie vanaf 22 april, Flex of e-ticket.

<afbeelding>

En die knop Deel samenreiscode werkt bij jou wèl?

Ik heb Flex (op het moment Weekend Vrij) en 'Deel samenreiscode' is nu bij mij ook zichtbaar in de app. En nadat ik er op klikte kreeg ik ook netjes een code. 

Website had ik al eerder getest en daar lukte het ook.

Badge +3

Ik heb Flex (op het moment Weekend Vrij) en 'Deel samenreiscode' is nu bij mij ook zichtbaar in de app. En nadat ik er op klikte kreeg ik ook netjes een code. 

Website had ik al eerder getest en daar lukte het ook.

Met Flex Dal Voordeel werkt het via de website, maar de app gaat ‘Studentenreisproduct checken’ en geeft vervolgens aan dat ik ‘niet de kaarthouder ben’.

Badge +3

Ik heb Flex Dal Voordeel en kan ook in de app een code opvragen.

Met Flex Dal Voordeel werkt het bij mij zowel via de website als via de app NIET. In de app staat ‘Studentenreisproduct checken’ en geeft vervolgens aan dat ik ‘niet de kaarthouder ben’. Op de website wordt niets gezegd over een kaartsoort, maar wel dat ik niet de kaarthouder ben. 

Een en ander had volgens mij veel eenvoudiger gekund. Medereizigers laden de samenreiskorting als vanouds op hun kaart, maar voeg een extra handeling toe: scan de kaart van de abonnement houder. De computer koppelt deze kaarten en klaar ben je.

  Ik reis (als ik reis) met Dal voordeel op saldo en daarvoor geld ook de samenreiskorting met code: 

Mijn iPhone is up to date evenals de NS app maar geen knop in de app. Wel in de browser maar daar zegt die dat het niet kan, zie screenshots? Echt prutsers i.d.d. ze bedenken iets wat niet goed werkt. Niet goed getest!!  

 

Precies! Dat dus!

Met Flex Dal Voordeel werkt het bij mij zowel via de website als via de app NIET. In de app staat ‘Studentenreisproduct checken’ en geeft vervolgens aan dat ik ‘niet de kaarthouder ben’. Op de website wordt niets gezegd over een kaartsoort, maar wel dat ik niet de kaarthouder ben. 

Een en ander had volgens mij veel eenvoudiger gekund. Medereizigers laden de samenreiskorting als vanouds op hun kaart, maar voeg een extra handeling toe: scan de kaart van de abonnement houder. De computer koppelt deze kaarten en klaar ben je.

Ik heb een Dal Voordeel op Saldo 2e klas  En ik krijg precies dezelfde melding. Dat ik niet de kaarthouder ben. Ik kan op de website geen code genereren en ook in de app niet. Ik heb de nieuwste update van de app. 

Heb je een Studentenreisproduct op dezelfde kaart als het Dal Voordeel op saldo abonnement?

Heb je een Studentenreisproduct op dezelfde kaart als het Dal Voordeel op saldo abonnement?

Als dit aan mij gericht is. Nee, ik heb helemaal geen studentenreisproduct. Alleen maar Dal Voordeel op Saldo. Ik ben 60+. ik heb nog nooit een studentenreisproduct gehad, maar ik krijg wel die melding over Studentenreisproduct. 

 

@Geitenkampsejos probeer het nu nog eens?

@Geitenkampsejos probeer het nu nog eens?

Ja,het lukt nu wel! Heel erg bedankt!

Fijn! Dan voor iedereen in dit topic: Het werkt wanneer er contact wordt opgenomen met onze klantenservice omdat in dit geval het account niet goed is gekoppeld met het juiste klantnummer. Hiermee is die melding opgelost. :)

Badge +3

Fijn! Dan voor iedereen in dit topic: Het werkt wanneer er contact wordt opgenomen met onze klantenservice omdat in dit geval het account niet goed is gekoppeld met het juiste klantnummer. Hiermee is die melding opgelost. :)

Ah! Ik kreeg de foutmelding dus omdat ik in de app ingelogd was met het e-mailadres van een andere account (kaart met Flex Basis en kaart zonder abonnement). Na opnieuw inloggen met het juiste e-mailadres (kaart met Dal Voordeel) werkt het.

Ook instellingen en opgeslagen reizen en tickets e.d. blijven werken, want die staan gewoon lokaal op de telefoon ongeacht hoe je inlogt. Ik hoefde alleen maar mijn gewenste weergavenaam in te geven, en welke kaart ik als ‘favoriet’ wilde.

Wel apart dat ik vanuit de app mijn abonnement kon wijzigen terwijl ik ingelogd was met die andere account. Vanuit de website lukt dat niet omdat ik (logisch) niet de contracthouder ben, maar de app logt je bij wijzigen van abonnement blijkbaar gewoon automatisch in (op de website, want je browser opent) als contracthouder van de betreffende kaart?

Ik heb NS daluren en iedere keer als ik op deel samenreiscode druk staat er dat ik niet de kaarthouder ben, hoe kan ik dit fixen?

Welkom op onze NS Community celt! Je kan dan het beste contact opnemen met onze klantenservice. Dan kunnen ze je account goed koppelen en werkt de boel weer. :)

Badge +3

Als het via de Mijn NS website wel lukt dan lijkt het voldoende om de app uit te loggen en in te loggen met hetzelfde e-mailadres als op de website. Dit voor personen met meerdere Mijn NS accounts.

De melding dat je niet de kaarthouder bent blijft vreemd, want je bent zelfs contracthouder (anders kan je je abonnement ook niet wijzigen).

Tot 22 april kunnen medereizigers nog gewoon:
-  Samenreiskorting laden bij een automaat (bij reizen op saldo)
-  Samenreiskorting aan zetten in Mijn NS (bij NS Flex Basis, Weekend Voordeel of Weekend Vrij zonder doordeweekse dalurenkorting).

Voor e-tickets met korting lijkt inmiddels wel een code nodig te zijn, de links daarvoor werken niet meer
https://www.ns.nl/producten/meest-gekocht/p/samenreisticket_enkele_reis_daluren
https://www.ns.nl/producten/meest-gekocht/p/samenreisticket_retour_daluren

Ik krijg ook steeds die melding dat ik niet de kaarthouder ben, zowel op de website als in de app. Hoe is dat op te lossen?

Reputatie 7
Badge +3

Ik krijg ook steeds die melding dat ik niet de kaarthouder ben, zowel op de website als in de app. Hoe is dat op te lossen?

Telefonisch, via X, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Reageer